Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Ennogie
TESLA
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Shipping
Hansa Biopharma
GN Store Nord
AMBU
Forsvarsaktier
Chemometec
Gubra
Laks
Pharma
Grønne Aktier
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Medico
OLIE OG GAS
Smallcap og First North aktier
Vestas
|
26/8 15:02 af Cupcake |
Short l dag kl. 12:59: 0,83%. Rel. volumen kl. 15:00 189% kurs p.t. 239,10
|
|
26/8 14:33 af Cupcake |
@larstj (14:26) Tusind tak - 30 min. Kan ikke anvende dit link - så smider en ny her (link) opslået for 3 timer siden.
|
|
26/8 14:27 af Cupcake |
Citat fra Børsen "Tilbuddet giver nu aktionærerne mulighed for at realisere en øjeblikkelig og sikker værdi på vilkår, som bestyrelsen anser for attraktive." Debruyne, formand, BN – i SM. Attraktive for hvem...???
|
|
|
26/8 14:26 af larstj |
DK
Bavarian Nordic – Få en opdatering på et begivenhedsrigt 1. halvår samt 2. kvartal 2025 (link)
v=Wn5sVZGcKUA&ab_channel=HCAndersenCapital
|
|
26/8 14:16 af Cupcake |
For os newbies: @ElliotSpitzer igen: En lektion i opkøb – Polaris’ køb af Mols-Linien er både spændende og lærerigt og tåler genlæsning nu hvor købstilbuddet foreligger. (link) se indlæg 127990
|
|
26/8 14:01 af Cupcake |
@Strøjer 14:00 - der fik jeg lige eftermiddagskaffen galt i halsen...
|
|
|
26/8 14:00 af Strøjer |
Jeg tror bare vi skal sætte os på hænderne og lade kapitalfonden klare oprydningen. Så længe de ikke tvangsindløser mig til underkurs. Der har i alt alt alt for lang tid været for mange som hellere vil ud af aktien, uanset at den var undervurderet. Nu hvor vi står ved slutningen, er det dumt at veksle 15 års medejerskab til en kortsigtet mini gevinst
|
|
26/8 13:59 af Cupcake |
(fort.) (fra 22 min. inde i udsendelsen).
(link)
|
|
26/8 13:59 af Cupcake |
Glemte helt at lytte til Mio.-klubben i morges…
Lau: “Lausy tilbud. Bestyrelsen er hoppet over på den anden side af bordet og holder med Wilhelm Erobreren. Og hvad får de for det? Det må vi spørge om – for hvis det er tilfældet, så kan det være, politiet skal ringes til, og der skal rejses erstatningskrav.”
“Barda har vist vetoret omkring ejerændringer i BN og kunne kræve 6-7 mia. tilbage…” “Finanstilsynet burde komme på banen og se nærmere på forholdene.” I alt ca. 5-6 min. indslag. (fort.)
|
|
26/8 13:47 af Cupcake |
Er svaret indkaldelse til ekstraordinær GF og så forsøg at afsætte slænget?
|
|
|
26/8 13:38 af Strøjer |
CC det ser ud til at du fandt svar selv ? ja ?
|
|
|
26/8 13:37 af Strøjer |
hahaha fed kommentar
|
|
26/8 13:37 af Cupcake |
Den formand læser rummet som en mursten læser poesi
|
|
26/8 13:32 af Cupcake |
Børsen 12:58 "ATP afviser igen købstilbud på BN" Det meste er kendt stof, dog er disse passus ekstra interessante vurderer jeg: "Børsen har desuden forsøgt at få svar på, hvorvidt ATP vil kæmpe for, at BN forbliver på børsmarkedet, eller om de kan se sig som investor, hvis selskabet afnoteres. " og “Der skal bruges mange penge, men jeg kan ikke give detaljer, for det afhænger af, hvilke slags aftaler det kan ende med, og det er ikke en del af det, vi fremlægger i dag,” formand til Børsen i dag.
|
|
|
26/8 13:32 af Hugininvest |
Har man n….. så er valget nemt. Hold fast og vent!
|
|
|
26/8 13:25 af ProInvestorNEWS |
Dansk Aktionærforening om Bavarian: Vi har svært ved at bakke om om købstilbud (link)
|
|
26/8 13:14 af Cupcake |
... og kunne vedtægterne ikke ændres? fra AI "Et børsnoteret selskab ændrer vedtægter ved at få godkendelse på en generalforsamling med et flertal på mindst to tredjedele af de fremmødte aktionærer, efterfulgt af en udarbejdelse af et beslutningsreferat, der underskrives af dirigenten."
|
|
26/8 13:10 af Cupcake |
@Strøjer - (12:53) så det er 34% der er målstregen? Kan det lade sig gøre at afsætte bestyrelsen og ledelsen midt i processen / snarest muligt?
|
|
|
26/8 13:05 af Fandel |
ATP afviser endeligt købstilbud på Bavarian Nordic. Står i Medwatch...
|
|
|
26/8 12:55 af bikube |
Indtil nu er Chik-vaccinen kun regnet som rejsevaccine, er der ikke kapacitet til mere, eller er det for at holde kursen nede. Hvis der blev solgt (markedsført) til bekæmpelse af de voldsomme sygdomsudbrud vi ser i f.eks Kina, skete der nok noget, men det kan selvfølgelig ikke budgetteres i år.
|
|
|
26/8 12:54 af Strøjer |
Husk at hvis de er i et vist ejerniveau og køber aktier, skal de lave et indløsningstilbud til andre ejere (er ikke helt klar over reglerne)
|
|
|
26/8 12:53 af Strøjer |
I tilbudsdokumentet side 35 er beskrevet at hvis man opnår 67% ejerskab har man magt over vedtægterne, og kan lave kapitaludvidelser uden fortegningsret for eksisterende aktionærer (dog til Markedskurs, som man vel i et eller andet forstand selv kan flytte på). Der er i det hele taget en del skræmme eksempler, som eks. at hvis de IKKE tvangsindløser (efter opnåelse af 90% ejerskab), er de ikke forpligtet til at levere oplysninger i samme niveau som nu (altså hvis de afnoteres....)
|
|
|
26/8 12:50 af Opportunity |
Håber Michael Voss også beholder is i maven som ATP og ikke sælger
|
|
|
26/8 12:41 af Strøjer |
Bemærk lige at ledelsen er garanteret deres faste løn. dvs. PC går ned på 10 mio kr. i løn (måske vil der være nogle KPIer), men altså ned fra 34 mio kr. Allerede der er der vist en fin besparelse (han vil nok kræve noget perfomance fee :))
|
|
| ||
|
|
26/8 12:39 af Strøjer |
Nej, jeg har ikke set noget vedr. ATP.
|
|
|
26/8 12:39 af Opportunity |
Har ATP udtalt sig om hvad deres mindste pris skulle være hvis de skulle sælge ? Kunne være interessant at høre om de ligger i samme niveau som analytikerne eller højere
|
|
|
26/8 12:36 af Strøjer |
Skulle de i mellemtiden byde 285+ (som nok er det mindst mulige, og i bunden af det rimelige), så kan det være at jeg falder til patten og går tilbage til den enarmede tyveknægt ;)
|
|
|
26/8 12:33 af Strøjer |
Prøv at høre engang. Bestyrelse og ledelse har alt for længe siddet ved et stort tag selv bord og mæsket sig. (PC er den 9. bedste betalte CEO i C25, og vel det mindste selskab). Det er kun godt at vi får nogle nye på banen. Bare de ikke tvangsindløser os. Hvis der er nogen som vil sælge til 233. Så er det deres problem. jeg holder mine og tager gerne med på rejsen. Jeg har længe ment, at der skulle ryddes op i det selskab.
|
|
|
26/8 12:30 af Opportunity |
Jeg læser gerne herinde, og sætter stor pris på den viden og alt det i graver frem - og ja - jeg ville være ganske godt tilfreds med +20% på mine investeringer om året :-) jeg har været så uklog at få min portefølje fyldt op med Bavarian som fylder 55% - nu kan jeg se det måske alligevel ikke er så dumt :-)
|
|
|
26/8 12:28 af Strøjer |
@oppo 12:24: Nej, de kommer ikke til at øge i et slagsmål og de er allerede kritisereret rigeligt for størrelsen af deres investering. Hvis du håber på hurtig gevinst skal du håbe på opkøb fra et andet medicinal selskab.
|
|
|
26/8 12:26 af Strøjer |
@oppo: Hvis alle ville se en stille ro rolig højere gevinst. Ville alle investere som Warren Buffett, som har bevist sin værd i 60 år. Men ingen gør det.
|
|
|
26/8 12:25 af kkjoel |
Det var til 12:16.
|
|
|
26/8 12:24 af kkjoel |
Historikken for genintroduktion på børser viser oftest kæmpe fortjenester, så vidt jeg har kunnet se. Det er vist osse normal forståelse. Men du er da velkommen til at påvise det modsatte, Opportunity ;-)
|
|
|
26/8 12:24 af Opportunity |
Fedt at ATP står fast - kunne det tænkes at de fra i dag køber flere aktier ?
|
|
|
26/8 12:24 af Strøjer |
@oppo: 12:20: nej det ville de ikke. Det er videnskabeligt bevist. Et eksempel: Du kan få folk til at sidde og hive i armen på en enarmet tyveknægt (på trods af at den er indstillet til at vinde selv), og du derfor ved du på den lange bane taber. Men du kan ikke få den samme person til at sidde ved en anden maskine og hive i det samme håndtag med en sikker stabil gevinst (arbejde). Det er drømmen om jackpot som får folk til at vælte rundt. Læs evt. Vanedyr, der er det fint beskrevet.
|
|
26/8 12:24 af Cupcake |
Tak @Janolsen64 - så kan jeg godt rejse mig igen...
|
|
26/8 12:23 af Cupcake |
|
|
26/8 12:23 af Cupcake |
Finans 12:04 "
ATP slår fast: Vil stadig ikke sælge ud af Bavarian Nordic til kapitalfonde" + "Pensionskassen ATP, der har cirka 10 pct. af aktierne i Bavarian Nordic, har ikke tænkt sig at takke ja til to kapitalfondes opkøbstilbud på vaccineselskabet." Fedt.
|
|
|
26/8 12:21 af kkjoel |
Det er først og fremmest trends og momentum der driver markederne - ikke kølig kalkule og langsigtethed.
|
|
|
26/8 12:21 af kkjoel |
Nej, fordi de fleste investorer ikke er tilpas langsigtede. Det kan man jo se hver dag på markederne!
|
|
|
26/8 12:21 af Strøjer |
Ved nærmere eftertanke, håber jeg egentligt at kapitalfondene sænker deres krav til 50%, og får alt det flukturiøse væk fra aktien. Det burde bringe aktien tilbage til et rimeligt niveau, om end trykket af manglende free float.
|
|
|
26/8 12:20 af Janolsen64 |
ATP slår fast: Vil stadig ikke sælge ud af Bavarian Nordic til kapitalfonde
Pensionskassen ATP, der har cirka 10 pct. af aktierne i Bavarian Nordic, har ikke tænkt sig at takke ja til to kapitalfondes opkøbstilbud på vaccineselskabet.
|
|
|
26/8 12:20 af Opportunity |
Tror desværre der sidder mange og ikke forstår dette game ( mig selv inkl. ) tænker de fleste ville sige ja til +20% om året :-)
|
|
|
26/8 12:18 af Strøjer |
@oppo: men det er kapitalfondens afkastkrav. Ellers går de ikke ind i sådanne noget her. Det her er helt klassisk. Først pumper man selskabet fuld af penge, så skærer man til og viser overskud, og så skyder man det af. De jeg har forhandlet med, kræver 20% p.a. for at sælge deres aktier.
|
|
|
26/8 12:16 af Opportunity |
Er det ikke lidt drømmeverden eller blue sky det i skriver her - hvis det var sådan, ville ALLE jo holde deres aktier - der er da ikke mange andre steder du kan forvente så meget på plus siden som i skriver om her ?
|
|
|
26/8 12:16 af Strøjer |
@cupcake: hehe jeg er vist tykhudet, læste ikke 11:45 som en pegen fingre. Lige nu kommer indlæggene jo i voldsom strøm, og meget er hurtigt skrevet (med stavefejl etc.). Vi har alle det samme ønske. At få en god pris og tjene nogle penge. Vi havde måske håbet på en hurtig gevinst, og må nu tage til takke med en langsom.
|
|
|
26/8 12:16 af kehob |
|
|
26/8 12:16 af Cupcake |
Har hovedpine. Føler mig som Maud. Tror jeg går op og lægger mig...
|
|
26/8 12:13 af Cupcake |
@Strøjer (12:11) netop derfor er "Formanden afviser at give detaljer om vækstplaner eller de bankrapporter, der har ligget til grund for prissætningen, og henviser til forretningskritisk information"... grotesk (PS min 11:45) var ikke møntet på dig... men en fortsættelse af referat i Børsen. Du kom blot ind imellem...
|
|
|
26/8 12:13 af kkjoel |
Så altså - enten (A) opnår de 90% efter et bedre bud (hvor bl.a. ATP accepterer), eller osse (B) må de tækkes alle os der suger sig fast og er med på: "5-års rejsen med
100% gevinst (snarere 100-200%)".
|
