Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Zealand Pharma
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Chemometec
Laks
Shipping
Smallcap og First North aktier
OLIE OG GAS
AMBU
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Vestas
|
|
25/7 16:18 af EliotSpitzer |
...spredning ..
|
|
|
25/7 16:18 af EliotSpitzer |
Det går jo hurtigt med psredning kan jeg se.
|
|
25/7 16:16 af Cupcake |
Frankrig og Italien. (link)
|
|
|
25/7 16:15 af EliotSpitzer |
Ja, de har i det hele taget mange stillinger slået op hos BN for øjeblikket. Men interessant information.
|
|
25/7 16:13 af Cupcake |
Og kort tid efter de første tilfælde dukkede op i Frankrig tidligere i år oprettede Bava egen repræsentation i Paris... Og har produceret Vimkunya på højtryk. Se jobannonce, hvor Bava søger Key Account manager til "new subsidiary in France" (link) Jobannoncen måtte genopslås , som så mange af Bavarians jobannoncer.
|
|
|
25/7 16:13 af EliotSpitzer |
YPE - Så fastlands EU er også med nu.
|
|
|
25/7 16:04 af YPE |
|
|
|
25/7 16:04 af YPE |
Southern France Confirms 38 Locally-Acquired Chikungunya Cases
|
|
|
25/7 15:58 af EliotSpitzer |
Ja, jeg kan se, at de EU's "European Centre for Disease Prevention and Control" melder, at siden begyndelsen af 2025, og frem til begyndelsen af juni, er der omkring 220.000 Chikungunya virus-tilfælde og 80 Chikungunya virus-relaterede dødsfald i 14 lande/territorier. Tilfælde er blevet rapporteret i Amerika, Afrika og Asien, men der ikke er registreret tilfælde i fastlands-Europa. Der er dog igangværende Chikungunya virus-udbrud i Réunion og Mayotte (de yderste regioner af EU).
|
|
25/7 15:55 af Cupcake |
Jf. indlæg g.d. (17:57) kom WHO med et mundtligt varsel i tirsdags, og vil komme med mulig vaccineanbefalinger i løbet af et par uger, jf. afsnittene under heading "Urgent action to prevent spread" (link) Det er svært at stoppe myg... WHOs udtalelse er at finde i mange medier, dog ikke på egen hjemmeside.
|
|
25/7 15:41 af Cupcake |
brug for hinanden til at udvikle markedet, og at det kommer an på at der kommer en epedemi. Den er så i mellemtiden kommet.(link)
|
|
25/7 15:39 af Cupcake |
Haha... Ja, enig. Derfor heller ikke nogen referat. Men artiklen omtaler biotechanalytiker Frédéric Gomez, der flere gange siden 2013 er kommet med rigtige forudsigelser, hvad angår Bavas R/D-pipeline. Prøv at Google navnet med Bavarian Nordic. Børsens artikel fra februar i år vedr. chikungunya, hvor Gomez også udtaler sig - er også interessant: Især fordi Chaplin udtaler sig om at ville være aggressiv denne gang, hvorefter der stort set har været tavshed. Gomez siger, at Valneva og Bava har
|
|
|
25/7 15:33 af EliotSpitzer |
Cupcake - Tak for link til artikel. Jeg vil nu sige at BN opkøb historien har gået verden rundt via medierne men der er ikke meget kød på benet hos nogen af medierne. Det er lidt udtryk for desperation at den ældre Asger Aamund bliver hovedkommentarer på historien for øjeblikket.
|
|
|
25/7 15:29 af EliotSpitzer |
Jeg har adgang til Nordea's aktie-analyser men ikke via de dansk systemer. Jeg har noteret mig at den seneste analyse for Bavarian Nordic er placeret "On Hold" og at Target Price er sat "n.a. On Hold". Analyse af aktier kan blive sat på pause i en bank af flere grunde, herunder ventende væsentlige oplysninger, reguleringsmæssige begrænsninger eller interne politikbeslutninger. Kan dette være fordi at Nordea har fået et rådgivningsopdrage som gøre at de sætter dette på Hold?
|
|
25/7 15:11 af Cupcake |
Børsen d.d. 15:02 (link)
|
|
25/7 15:10 af Cupcake |
Takker - Børsen har lige droppet lang artikel "Bavarian har overlevet flere flop – aktien er stadig lavere end i 2004". Gennemgang af op og nedture med primært Aamund i centrum.
|
|
|
25/7 14:34 af EliotSpitzer |
Bemærk at Per Juul siger "Jeg vurderer, at der kommer et bud. Bestyrelsen er involveret, og det er formentlig fordi byderne ønsker bestyrelsens anbefaling af tilbuddet. Og da aktien kostede over 280 kr. for mindre end et år siden, bliver det svært for bestyrelsen at anbefale et bud under det niveau.".
|
|
|
25/7 14:32 af EliotSpitzer |
Cupcake - Her har du Per Juul's synspunkter lidt mere uddybet: (link)
|
|
25/7 14:27 af Cupcake |
Tak for uddybningen @ES - Artiklens manchet lyder "To investorer vil nok sige ja til et tilbud fra kapitalfondene på Bavarian Nordic om et købstilbud. Men aktien er alt for billig, mener de." Derfor fik jeg indtryk af, at de begge ville sælge til nuværende niveau.
|
|
|
25/7 14:03 af EliotSpitzer |
Cupcake - Bemærk at både Lars Hytting fra Arthascope og Per Juul fra Juul Value Invest udtaler sig. Jeg forstår ikke helt Lars Hytting synspunkt. Han argumentere dem er for billig men jeg vil alligvel sikkert sælge .... Han repræsentere ikke den tålmodige investor.
|
|
25/7 13:59 af Cupcake |
Finans billedteksten i sin helhed lyder "Lars Hytting fra formueforvalteren Arthascope mener, at Bavarian Nordic-aktien på de nuværende niveauer er for billig. Alligevel er han fristet til at sælge. "
|
|
25/7 13:58 af Cupcake |
@ES (13:10) har ikke adgang til Finansartiklen, men ifølge billedteksten lyder det Juul synes "at Bavarian Nordic-aktien på de nuværende niveauer er for billig. Alligevel er han fristet til at sælge." .Har du adgang til artiklen? Og er det sådan at forstå, at selv om han synes aktien er 300-350 værd, så vil han sælge på nuværende niveau?
|
|
|
25/7 13:48 af EliotSpitzer |
Cupcake - Jeg har i en kort periode haft lidt samarbejde med Claus Wiinblad fra ATP og jeg har meget stor respekt for hvad han står for. Jeg har derfor ikke behov for at beklikke hans navn men
jeg kan se Martin Bundgaard har haft travlt med at stille spørgsmål om både ham og ATP's dispositioner. Jeg håber at Wiinblad nu kan vise at ATP lavet en god disposition ved at købe sig op.
|
|
25/7 13:33 af Cupcake |
Hvem har interesse i at slippe info ud om kapitalfondenes interesse? Og er Bava forpligtet til at fortælle markedet, hvad niveau, der er blevet diskuteret? Samt hvilket niveau Bava evt. i tankerne? Angående Per Juul, så ved jeg ikke, hvor langt ned i materien han er på Chikungunya. Den HVIDE verden har i længere tid ikke kunnet skrabe sølle $33 mio. sammen til 500.000 doser Jynneos til Afrika, men lur mig om ikke Chik på vores kontinent og i de mest populære turiststeder kan få gang i salget.
|
|
| ||
|
25/7 13:21 af Cupcake |
Synes kursen ligger påfaldende stabil i dag og på kurs 232, hvilke var kursen ATP gav. For 2 år siden var der stor kritik af ATPs invetering i og relation til Bava, se bl.a. (link) Børsen omtalte i samme periode ATPs Bava-problem (aktiens manglende likviditet), hvorfor ATP blev tvunget til at sælge ud af bl.a. Novo m.m. (link)
|
|
|
25/7 13:10 af EliotSpitzer |
Aktiedirektør Per Juul fra formueforvalteren Juul Value Invest siger:
»Jeg er helt enig i, at den er undervurderet. Jeg mener, den burde ligge i kurs 300-350,«. (link)
|
|
25/7 13:01 af Cupcake |
Troede mit bud var på den høje side, og derfor glad for at se, at du, @exitnu, er i samme leje.
|
|
25/7 12:58 af Cupcake |
Har mestendels danske aktier, så ville blot gerne fortsætte med at følge Bava på tæt hold. Ellers er jeg faktisk lidt græskkatolsk mht. evt. ejer så længe kursen er rimelig, Har ikke længere nogen smertegrænse, men finder et bud ml. 400-600 "rimelig", da jeg ser Chikungunya som Bavas fremtidige cashcow, hvis de ellers kunne komme ud over stepperne.
|
|
25/7 12:57 af exitnu |
Når to så store aktører går sammen, signalerer det seriøs interesse og evne til at lukke store komplekse handler. Kort sagt: en perfekt storm for et bud (hvis der kommer et bud), og min grænse ligger nok ved omkring 450-550 DKK per aktie. I grunden nok for lavt, men dog acceptabelt.
|
|
|
25/7 12:36 af kkjoel |
Afslår altså øjeblikkeligt alle bud under 300.. og vil overveje alle bud over. Hvor ligger jeres smertegrænser?
|
|
|
25/7 12:30 af kkjoel |
Mht BAVA gætter (og stemmer!) jeg på et bud mellem 300 og 400 (og hvis budkrig måske over 400) - et leje kursen, med den nuværende bekræftede retning for selskabet, ville have nået inden for 3-5 år.
|
|
|
25/7 12:23 af kkjoel |
Har suppleret yderligere 21% op i BAVA.. som en lille ekstra spekulationspakke. Solgte i stedet 40% fra af min Rheinmetall portion.. som var steget 50%, da den toppede for nylig, men nu er faldet tilbage til 33% - på 4 md! Tror ikke Rheinmetall skal buldre så meget mere op de nærmeste måneder: den er steget 180% i år, 114% i 24, 54% i 23 og 124% i 22. Helt overdrevent vildt - og selv i år har man altså kunne tjene en pæn skilling på den.
|
|
|
25/7 12:16 af EliotSpitzer |
Jeg kan se at der bliver argumenteret for en "dansk løsning" herinde og Lau bragt jo også Novo Fonden i spil i Millionærklubben. Jeg har i debatten nu argumenteret lidt mere med udgangspunkt i hvem af industriaktører som er aktive i dette segement. Jeg har nevnt Sanofi, Pfizer, BioNTech, GSK og AstraZeneca.
|
|
|
25/7 11:50 af Strøjer |
tænker ikke at der er det store fædrelandskærlighed for bavarian Nordic. Men er jo stort set selvfinansierende et godt stykke hen af vejen for et andet selskab. Der burde være rilige synagier i ledelsesniveauet, og bavarians kasse er fuldt og løber over. Det er lidt dumt at der skal købes kontanter for kontanter, men sådan er kapitalsituationen nu engang i Bava
|
|
25/7 11:38 af Cupcake |
Foruden Novo har jeg tidligere luftet tanken om ALK. Tænkte / fantaserede om vacciner og allergi var lidt beslægtet... Er der ikke noget om, at Lundbeck har også lidt ledig kapital og søger opkøbsmuligheder. Håber der er interesse for at beholde Bava på danske hænder.
|
|
25/7 11:30 af Cupcake |
GAVI underskrev aftale med Bava i sept angående hastelevering af vacciner til Afrika. Jf. PM har Gavi allerede fået grønt lys fra deres bestyrelse til etablering af Mpox stockpile pba, at funding for 2026-2030 opnås, jf. 2. sidste afsnit (og det har de stort set). Mener, at BAVA har følt sig sikker på at ordrene effektueres og derfor har produceret på fuld kapacitet til lager siden (link)
|
|
25/7 11:14 af Cupcake |
Prøver igen (link)
|
|
25/7 11:13 af Cupcake |
Dette nødråb fra CSIS "A New Era in Health Security" fra 11. juli er fortsat gældende (link) Og når USA ikke vil agere, så må EU, Canada, UK og andre vestlige lande træde til. De har ikke noget valg. Selv om de store ordre fra BARDA ikke længere forventes i disse år (med mindre der er kickback involveret), så skal ordrene på Jynneos nok komme - blot ikke i de målestok Bava/vi havde håbet. Der er ikke andet alternativ på markedet nu - og heller ikke lige på trapperne.
|
|
|
25/7 11:11 af Strøjer |
Jeg har i mange år pladeret for at odenseanske Orifarm kunne bruge bavarian Nordic til fusion og på den måde, få børsnoteret deres familievirksomhed og generationsskiftet den. De skal være hurtige nu...
|
|
25/7 11:01 af Cupcake |
Ja, Novo ville ikke være så tosset endda - og de har i hvert fald den marketing-kapacitet som stort set er ikke-eksisterende hos Bavarian.
|
|
|
25/7 10:46 af EliotSpitzer |
Lau Svenssen fra Millionærklubben blev lidt frisk i mælet her til morgen. Han sagde: "Hvis de kommer med et bud på 250, så er det en uforskammethed. Så skal industriministeren/erhvervsministeren tale med Finanstilsynet og anmode om at melde dem til bagmandspolitiets særlige enhed for økonomisk kriminalitet, fordi det er en berigelsesforbrydelse."
Han mener desuden, at et bud på 300 vil få andre til at træde ind i kampen. Lau spekulerer endda i, at Novo Fonden må på banen.
|
|
|
25/7 10:38 af Strøjer |
Jeg har lige siddet og kigget cashflow for 2025. Jeg kan ikke se at vi ikke kommer ud med minimum 2 mia i frit cashflow. måske endda 2,5mia. bavarian var stærkt begyndt at være min nye obligation...
|
|
|
25/7 10:12 af Strøjer |
Præcis Darwin, og hvad er så deres formål med at røre i andedammen (og ikke mindst slippe nyheden løs som rygter)
|
|
|
25/7 10:06 af ProInvestorNEWS |
Aktionær om Bavarian-interesse: En budkrig er det naturlige (link)
|
|
|
25/7 10:03 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Opkøbsmålet Bavarian Nordic (link)
|
|
25/7 09:55 af Darvin |
Enig. Selv dagens kurs er fuldkommen ude af trit med hvad man kan kalkulere casens sandsynlige fremtid til. Jeg kunne ikke drømme om andet, end at lade mig tvangsindløse, med mindre buddet mindst er på niveau med hvad du nævnet Strøjer. De skal væsentligt over analytikermål.ellers er det nej tak.
|
|
|
25/7 09:49 af Strøjer |
videre fra min efterhånden sindsygt gamle investering. men jeg vil jo ikke give værdien væk til et par hurtige smarte kapitalfonde.
|
|
|
25/7 09:47 af Strøjer |
Hvad mon de 2 kapitalfonde har som agenda ? Ja kursen er alt alt for lav i forhold til fremtidig forretning. Ja mange mange aktionærer vil rigtigt gerne ud af aktien. Men der er også mange som ikke vil kaste aktien i grams. Hvis de vil nå overtagelse af selskabet, skal de nok op i de 325-350 for at have en chance, og er deres investeringscase, så pludseligt god ? mon de kommer ud med et bud på 240 +- for at samle så mange aktier op som muligt, og så blot forlade showet igen. jeg vil også gerne
|
|
|
25/7 09:22 af Strøjer |
et selskab, som kun har en værdi 10% over børskursen. ???? Det giver jo absolut ingen forhandlingsrange. Jeg ved at de går efter en billig snack, men de skal jo huske på at selvom at der er mange som gerne vil ud af deres investering, så giver vi jo ikke vores obligationer væk. de skal nok komme til at lave en rigtig god handel, selv om prisen hedder kurs 350.
|
|
|
25/7 09:20 af Strøjer |
Har ledelsen pligt til at oplyse hvor længe snakkene har stået på ? Jeg har i noget tid undret mig over det lave bud på næste års budget. Ikke mindst marginen. (som i 1Q også var over øverste grænse i budget). Jeg syntes ledelsens incitamentordninger har været voldsomme i de sidste par år, men måske det betaler sig nu? jeg kan læse at de 2 bydere har en mening om at selskabet er 16 mia kr. værd. er det + egenkap ? For de vil da ikke få os til at tro, at de indgår i dialog omkring overtagelse af
|
