Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
24/8 18:46 af Cupcake |
En af guvernørerne på Twitter (link)
|
|
24/8 20:24 af Cupcake |
Link fra børsen.... (link) Kort referat : Den skarpe kritik kommer fra guvernørerne i de to stater, der skulle modtage strøm fra parken, Rhode Island og Connecticut.
Guv. fra Rhode Island kalder beslutningen en undergravning af indsatsen for at udvide energiforsyningen, sænke elpriserne og styrke forsyningssikkerheden. (fort.)
|
|
24/8 20:25 af Cupcake |
(fort.) Han understreger, at Revolution Wind er afgørende for både økonomisk udvikling og stabile energipriser i staten. Også Connecticuts guv. udtrykker utilfredshed og betegner beslutningen som spild af statens investeringer i grøn energi. Han fremhæver, at projektet ikke alene skulle levere strøm, men også skabe arbejdspladser og styrke regionens energiproduktion. Begge guvernører lover at kæmpe for at få beslutningen omstødt. Aanalytikere vurderer, at hvis konflikten løses hurtigt, (fort.)
|
|
24/8 20:26 af Cupcake |
(fort.) kan forsinkelsen begrænses til omkring en måned. Omvendt kan sagen udvikle sig til en langvarig juridisk strid, der i værste fald betyder, at parken aldrig kommer i drift.
Et lignende stop blev tidligere i år pålagt norske Equinors Empire Wind-projekt ud for New York, men her lykkedes det at genoptage arbejdet efter politisk støtte. Ørsted meddeler, at man vurderer alle mulige scenarier, herunder juridiske skridt, for at sikre projektets fremtid. (slut)
|
|
24/8 21:37 af doodha |
Tak for det, Cupcake. Projektet er for længst godkendt af myndighederne - og tæt på at være færdigt. Man skulle da i det mindste kunne forvente, at myndighederne fortæller, hvad der er galt... Men den slags bruger man måske ikke i en Bananrepublik...
|
|
|
25/8 06:44 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: Ny usikkerhed på meget uheldigt og dyrt tidspunkt (link)
|
|
|
25/8 06:57 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds anbefaling sænkes til "sælg" hos norsk børshus (link)
|
|
|
25/8 06:59 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds amerikanske hovedpine vokser: Stop for havvindprojekt kan koste milliarder (link)
|
|
|
25/8 07:50 af ProInvestorNEWS |
Ørsted kan vælge at trække sig helt fra amerikanske projekter vurderer storbank (link)
|
|
|
25/8 08:17 af ProInvestorNEWS |
Ørsted bekræfter, at selskabet går videre med den planlagte kapitaltilførsel, og udpeger bankkonsortium
25.8.2025 08:03:24 CEST | Ørsted A/S
For yderligere information vedrørende Ørsted A/S’ kapitalforhøjelse med fortegningsret, klik her.
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:
Global Media Relations
Tom Christiansen
99 55 95 52
[email protected]
Investor Relations
Rasmus Keglberg Hærvig
99 55 90 95
[email protected]
|
|
|
25/8 08:18 af ProInvestorNEWS |
|
|
25/8 11:41 af Cupcake |
ØU 11:40 "Ekstra 60 mia. kr. vil gøre Ørsted til en stærk grøn gigant". Ingen betalingsmur. (link)
|
|
|
25/8 12:32 af bikube |
Det bekymrer mig, at de 60 mia. skal bruges på endnu et projekt i USA.
|
|
|
25/8 14:21 af ProInvestorNEWS |
Finansminister bekræfter opbakning til Ørsted efter amerikansk byggestop (link)
|
|
25/8 18:17 af Cupcake |
FT: "Ørsted shares plunge to record low after Trump administration halts project" + “It’s pretty devastating. It’s questionable whether the company can proceed with a rights issue with this uncertainty hanging over it,” said Jacob Pedersen, analyst at Sydbank.
The share move gives the company a market capitalisation of just DKr74bn." (link)
|
|
25/8 18:19 af Cupcake |
(fort.) Det skal nok hjælpe, at Løkke lige var i California i fredags for at underskrive en aftale med guv. Gavin Newsom, en af Trumps utallige
hadeobjekter...
|
|
25/8 19:39 af doodha |
Ja Cupcake. Den vinkel har jeg også tænkt på. Faktisk endda at kunne være den udløsende faktor.
|
|
25/8 19:57 af Cupcake |
Ja, men der er intet som lidt 'påskønnelse' til at få Trump og hans håndlangere til at ændre mening... :-; $$$
|
|
25/8 20:18 af doodha |
Information har en fin leder om sagen: (link)
|
|
25/8 20:21 af doodha |
- selvom jeg tror / håber, at konklusionerne er overdrevne. Jeg tror bare, det er chikane som er timet til at genere kapitaltilførslen - samt at Løkke har været i Californien hos Gavin Newsom
|
|
25/8 20:22 af doodha |
"bare" i anførselstegn
|
|
25/8 22:42 af Cupcake |
Ja, og så har han haft en horn i siden på vindmøller siden etablering af hans golfprojekt i Scotland - eller var det Wales / Whales ? ;-)
|
|
25/8 23:09 af doodha |
Ja. Ha, ha. Her er en artikel mere om det, også fra Information: (link) I kan nok ikke læse meget mere end overskriften - men det er også det, artiklen handler om, hvor flere netop udtaler sig om det.
|
|
25/8 23:24 af Cupcake |
For Trump handler det om at sprede frygt for ad den vej at få magt via underdanighed / underkastelse. Mon ikke EU kommer på banen - for accepteres det mod DK, så står de næste lande også for tur... Men så længe der er krig i Ukraine - og vi er afhængig af Trumps velvillighed indtil EU kan klare sig selv - så sidder vi nok fast i mafiabossen's køkken...
|
|
| ||
|
25/8 23:54 af doodha |
Ja, trist
|
|
26/8 00:45 af doodha |
Men du har da egentlig en pointe, som jeg ikke har tænkt på: Da Trump/USA gjorde det mod Equinor, var det mod lille Norge. Nu er det mod Danmark – og dermed EU. Det kan måske gøre en forskel, så det bliver løst hurtigere. Lad os håbe det...
|
|
|
26/8 07:05 af ProInvestorNEWS |
Medie: Ørsted-topchef venter fortsat at gennemføre Revolution Wind (link)
|
|
|
26/8 07:16 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: De private investorer storhandler for første gang, men hvis man siger A skal man også sige B (link)
|
|
26/8 14:42 af Cupcake |
Børsen i dag kl. 13:33 - Kommentar: “Regeringens blåøjede klimaeventyr kan koste Ørsted milliarder” + "Blev Lars Løkke Rasmussens møde med den californiske guvernør Gavin Newsom den provokation, der fik Donald Trump til at lukke ned for Ørsteds milliardprojekter i New York." Kendt stof... men altså mere fokus fra Børsen...
|
|
|
27/8 07:14 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds kursmål mere end halveret hos amerikansk storbank (link)
|
|
|
28/8 07:45 af ProInvestorNEWS |
Ørsted hæves til "køb" hos Berenberg: Værdi bør trumfe usikkerhed (link)
|
|
|
29/8 07:06 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: Er de i sandhed kommet på Donald Trumps radar? (link)
|
|
|
1/9 08:06 af ProInvestorNEWS |
Ørsted får fuld opbakning fra Equinor ved kapitalrejsning - vil købe aktier for 6 mia. kr. (link)
|
|
1/9 11:11 af Cupcake |
ØU - Brev fra Chefredaktøren – Trumps forhammer mod Ørsted et slag i luften (link) ingen mur
|
|
|
1/9 17:46 af ProInvestorNEWS |
Demokratiske guvernører vil have byggestop for havvind trukket tilbage (link)
|
|
|
1/9 17:48 af ProInvestorNEWS |
Store investorer i Ørsted er fortsat usikre på kapitalplan trods norsk opbakning (link)
|
|
|
2/9 07:40 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: 10 Centrale forhold for investorerne forud for kapitaludvidelsen (link)
|
|
|
2/9 09:34 af Stroka |
ATP øgede i Vestas og reducerede i Ørsted i første halvår (link)
|
|
2/9 22:26 af Cupcake |
Børsen her til aften “Vil Equinor fusionere med Ørsted? Den norske kæmpe afviser ikke” (link) “ Spekulationer om en hel eller delvis fusion mellem Ørsted og Equinor er taget til i kølvandet på en ny melding fra den norske energikæmpe. Et samarbejde “kan have mange former”, svarer Equinor”
|
|
2/9 22:48 af doodha |
Interessant
|
|
2/9 23:28 af Cupcake |
Børsen hele forsiden i morgen "Equinor afviser ikke fussion med kriseramte Ørsted". Equinor ser tættere samarbejde som fordelagtigt for begge selskaber. (+ opslag s. 6-7) Equinors CFO siger "at Ørsted og vindenergibranchen er i en stor krise, og at Equinors erfaringer fra olie- og gasindustrien er, at i sådanne kriser sker der konsolideringer i en branche, og det vil derfor naturligt også ske i vindenergi nu."
|
|
2/9 23:30 af Cupcake |
(fort.) "Equinor, som den norske stat ejer 67 pct. af, er et finansielt meget stærkere selskab end Ørsted. Equinor er i højeste kreditratingniveau, Ørsted i det laveste. Det vil være en hjælp for Ørsted i fremtidige forhandlinger at have en partner med ombord, som står stærkere. Derudover reduceres risikoen markant i de langtløbende projekter, når de sættes i søen."
|
|
|
4/9 16:25 af ProInvestorNEWS |
Ørsted anlægger sag mod Trump-administrationen i forsøg på at redde havvindpark (link)
|
|
4/9 21:34 af doodha |
Havvindparken "Revolution Wind" er et 50/50-joint venture med Skyborn Renewables - et datterselskab af Blackrock Inc.! Så det er ikke ”bare” Ørsted fra bette Danmark. Vi har også stærke amerikanske kræfter med ombord.
|
|
|
5/9 07:43 af ProInvestorNEWS |
Rockwool får sænket kursmålet med 15 pct. hos Bernstein (link)
|
|
|
5/9 08:13 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: Lidt mere modvind på et meget prekært tidspunkt (link)
|
|
|
5/9 08:39 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: I dag får de tilladelsen, men hvad så derefter? (link)
|
|
|
6/9 14:35 af bikube |
Libby fra KPMG mener, at der i fremtidige kontrakter skal indføres "Tarrif Maje
ure" and "Trump Majeure". Det kan da blive sjovt.
|
|
6/9 20:19 af doodha |
:-D 8-) :-) ;-) x-D Og så selvfølgelig: (beer)
|
|
|
8/9 06:27 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
