Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
22/12 18:45 af doodha |
(fort.) I øvrigt må den endelige dom vedr. Revolution Wind være på trapperne. Måske var det den Trump administrationen forsøgte at komme i forkøbet med denne nye udmelding….
|
|
22/12 22:44 af doodha |
Så kom der en meddelelse fra Ørsted: (link)
|
|
22/12 22:50 af doodha |
Stærkt uddrag: "As a requirement of the permitting process for these projects, Revolution Wind LLC and Sunrise Wind LLC consulted closely and directly with the U.S Department of Defense Military Aviation and Installation Assurance Siting Clearinghouse to evaluate and address potential impacts to national security and defense capabilities from construction and operation of the Revolution Wind and Sunrise Wind projects."
|
|
23/12 00:57 af doodha |
På Dansk: (link)
|
|
|
23/12 10:06 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds anbefaling sænkes til "sælg" af AL Sydbank efter amerikansk anlægsstop (link)
|
|
|
23/12 20:52 af Hugininvest |
Alene Ørsted bør sagsøge Trump og adm for mere end 100 milliarder. Længere er den ikke
|
|
29/12 17:26 af Cupcake |
Børsen 14:36 “ Amerikansk gigant har sagsøgt Trump-administration efter havvindblokade” + “Dominion Energy, der opfører et rekordstort havvindprojekt i USA, stævner nu administrationen i USA, efter myndighederne har sat fem havvindprojekter på pause. Danske selskaber er også ramt af pausen, og en retssag kan være den eneste udvej, vurderer analytiker” (link)
|
|
29/12 21:24 af doodha |
OK tak. Så var det nok derfor, at Ørsted steg pænt fra det tidspunkt i eftermiddags. Det er vel også en rimelig antagelse, at Trump-administrationen taber den sag med et brag: Et land kan ikke give et væld af godkendelser – og så et par år efter sige, at nu gælder det ikke mere. I forbindelse med den foreløbige dom vedr. Revolution Wind var dommeren da også særdeles klar i spyttet.
|
|
|
30/12 01:48 af bikube |
Ørsted har solgt 55% af havmøllepark i Sydkorea, jeg tror det er den væsentligste grund til stigningen.
|
|
|
30/12 08:38 af ProInvestorNEWS |
Delstatsguvernører fordømmer Trumps seneste benspænd mod Ørsted (link)
|
|
|
31/12 13:07 af bikube |
I New York har man afsat yderligere $300M til opgradering af havneanlæg til havmøller.
|
|
|
1/1 11:31 af bikube |
Ørsted har solgt 50% af Hornsea 3 for 39 Mia. Det bliver da et interessant årsregnskab.
|
|
|
2/1 09:24 af ProInvestorNEWS |
Ørsted klager over amerikansk byggestop af havvindpark (link)
|
|
2/1 17:51 af Cupcake |
Bemærk, at det er en supplerende klage, Ørsted har indsendt. For Ørsted betyder det, at nye indgreb fra Trump-administrationen ikke behandles som en ny sag, men som en eskalation af det samme myndighedsproblem, som retten allerede ser på., hvilket ift. amerikansk forvaltningsret ofte er et stærkt argument. Da klagen er sendt til samme domstol som i den oprindelige sag, bør behandlingstiden være meget hurtigere end sidst og mon ikke det også styrker kravet om midlertidigt medhold.
|
|
2/1 18:36 af doodha |
Sådan tænkte jeg også. Og det skriver Ørsted jo nærmest også selv: (link)
|
|
6/1 21:28 af doodha |
Jeg ser, at Equinor også har lagt sag an mod Trump-administrationen: (link)
|
|
|
7/1 07:58 af ProInvestorNEWS |
Ørsted udfordrer Trumps byggestop for havvind: Klager til distriktsdomstol (link)
|
|
|
7/1 15:28 af bikube |
NKT har lige sat ny ATH i kurs 843 - en krone højere end toppen i november.
|
|
8/1 18:19 af Cupcake |
Ørsted Finans d.d. "Ørsteds nye søgsmål: Så mange milliarder er der på spil" (link)
|
|
|
11/1 23:21 af Bullish |
Kæmpeordre til Scatec i Egypten (link)
|
|
12/1 15:08 af doodha |
Ørsted. I aften kan der falde afgørelse i sag om stoppet vindprojekt, der kan koste energigiganten dyrt: (link)
|
|
12/1 15:11 af doodha |
Og det er jo altså den samme dommer, som var meget klar i spyttet til støtte til Ørsted tilbage i september, da den foreløbige dom lød. Så vi kan håbe...
|
|
|
12/1 16:36 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: Binære udfald, som investorerne ikke kan lide (link)
|
|
12/1 23:32 af Cupcake |
Børsen 22:01 "Sejr for Ørsted: Kan genoptage arbejdet på Revolution Wind" (link)
|
|
| ||
|
|
14/1 08:03 af ProInvestorNEWS |
Rockwool bekræfter tab af kontrol med russisk forretning og fire fabrikker (link)
|
|
|
14/1 08:28 af ProInvestorNEWS |
Rockwool: Hvor hårdt et slag er russisk nationalisering? (link)
|
|
14/1 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Rockwool får skåret kursmålet af ABG efter russisk beslaglæggelse af fabrikker (link)
|
|
|
15/1 08:03 af ProInvestorNEWS |
NKT får sænket kursmålet hos Goldman Sachs til 483 kr. fra 536 kr. (link)
|
|
|
15/1 08:04 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds kursmål hæves til 145 kr. fra 130 kr. hos Jefferies (link)
|
|
16/1 00:28 af Cupcake |
Børsen “Equinor vinder sejr i USA:” + ”Equinor kan nu genoptage arbejdet på sit standsede havvindprojekt Empire Wind, som danske Vestas leverer vindmøller til.” Læste også et sted, at CIP havde anlagt sag i dag.
|
|
16/1 00:30 af Cupcake |
Det var også Børsen Her til aften “ Dansk energikæmpe sagsøger Trump efter havvindblokade” + “Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) og partneren Avangrid følger nu Ørsted og Equinor i et forsøg på at få genstartet arbejdet på deres havvindmøllepark”
|
|
16/1 09:24 af Cupcake |
Berlingske “ Fortrolige dokumenter viser, at Ørsted for første gang seriøst overvejer at købe billige kinesiske vindmøller.” (link)
|
|
16/1 22:09 af doodha |
3. i rækken: US judge allows Dominion offshore wind project to restart, another legal setback for Trump (link)
|
|
16/1 22:10 af doodha |
Så får Sunrise Wind nok også snart lov at fortsætte.
|
|
|
20/1 15:14 af ProInvestorNEWS |
SCATEC: Danske Bank øker kursmålet til NOK 150 (120), gjentar kjøp.
|
|
21/1 13:19 af Cupcake |
CNN "Trump and northeastern governors push for massive electricity auction to make tech giants defray costs" (link) Bemærk kontrakter på 15 år...
|
|
|
22/1 08:47 af ProInvestorNEWS |
Ørsted får hævet anbefaling - analytiker ser bemærkelsesværdig ændring (link)
|
|
|
22/1 09:17 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
26/1 14:36 af doodha |
Jeg tænkte på, hvis der er en sammenhæng mellem Trumps interesse for Grønland og hans chikane af Ørsted (for at genere DK), kunne man måske håbe, at Ørsted får fred i USA - nu da Grønlandssagen er kommet i det diplomatiske leje og parterne synes at kunne finde hinanden. Bare en tanke...
|
|
|
26/1 15:04 af ProInvestorNEWS |
Ørsted klar til at investere i havvind i Nordsøen (link)
|
|
|
26/1 15:07 af ProInvestorNEWS |
Danmark går med i aftale om 100 gigawatt havvind (link)
|
|
|
27/1 10:12 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds kursmål løftes til 130 kr. fra 115 kr. hos DNB (link)
|
|
28/1 00:07 af Cupcake |
Børsen 21:47 “ Amerikansk dommer: CIP kan genoptage arbejde med havvindpark efter Trump-blokade”
|
|
28/1 00:58 af doodha |
Så er det nok kun et spørgsmål om kort tid, inden Ørsteds Sunrise Wind også får lov til at fortsætte...
|
|
|
28/1 07:57 af ProInvestorNEWS |
SEB tager 12 pct. af kursmålet for Rockwool, men fastholder købsanbefaling (link)
|
|
2/2 18:52 af doodha |
Forklaringen på at Ørsted steg pænt fra middag er åbenbart, at det nu er Sunrise Winds, som skal for en dommer - om Trumps pause er lovlig. (Jeg har kun set en overskrift.)
|
|
2/2 19:35 af doodha |
Det er åbenbart i aften, det skal afgøres: (link)
|
|
2/2 20:06 af doodha |
Så fandt jeg det link som jeg kun havde overskriften på før: (link)
|
|
2/2 20:18 af doodha |
Når man nu ikke interesserer sig for håndbold - så er det da godt, at man har Ørsted-aktier... x-D
|
|
2/2 20:22 af Cupcake |
Børsen
Sejr for Ørsted i USA: Kan genstarte endnu et havvindprojekt (link)
|
