Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Ennogie
Chemometec
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
2/2 19:35 af doodha |
Det er åbenbart i aften, det skal afgøres: (link)
|
|
2/2 18:52 af doodha |
Forklaringen på at Ørsted steg pænt fra middag er åbenbart, at det nu er Sunrise Winds, som skal for en dommer - om Trumps pause er lovlig. (Jeg har kun set en overskrift.)
|
|
|
28/1 07:57 af ProInvestorNEWS |
SEB tager 12 pct. af kursmålet for Rockwool, men fastholder købsanbefaling (link)
|
|
28/1 00:58 af doodha |
Så er det nok kun et spørgsmål om kort tid, inden Ørsteds Sunrise Wind også får lov til at fortsætte...
|
|
28/1 00:07 af Cupcake |
Børsen 21:47 “ Amerikansk dommer: CIP kan genoptage arbejde med havvindpark efter Trump-blokade”
|
|
|
27/1 10:12 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds kursmål løftes til 130 kr. fra 115 kr. hos DNB (link)
|
|
|
26/1 15:07 af ProInvestorNEWS |
Danmark går med i aftale om 100 gigawatt havvind (link)
|
|
|
26/1 15:04 af ProInvestorNEWS |
Ørsted klar til at investere i havvind i Nordsøen (link)
|
|
26/1 14:36 af doodha |
Jeg tænkte på, hvis der er en sammenhæng mellem Trumps interesse for Grønland og hans chikane af Ørsted (for at genere DK), kunne man måske håbe, at Ørsted får fred i USA - nu da Grønlandssagen er kommet i det diplomatiske leje og parterne synes at kunne finde hinanden. Bare en tanke...
|
|
|
22/1 09:17 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
22/1 08:47 af ProInvestorNEWS |
Ørsted får hævet anbefaling - analytiker ser bemærkelsesværdig ændring (link)
|
|
21/1 13:19 af Cupcake |
CNN "Trump and northeastern governors push for massive electricity auction to make tech giants defray costs" (link) Bemærk kontrakter på 15 år...
|
|
|
20/1 15:14 af ProInvestorNEWS |
SCATEC: Danske Bank øker kursmålet til NOK 150 (120), gjentar kjøp.
|
|
16/1 22:10 af doodha |
Så får Sunrise Wind nok også snart lov at fortsætte.
|
|
16/1 22:09 af doodha |
3. i rækken: US judge allows Dominion offshore wind project to restart, another legal setback for Trump (link)
|
|
16/1 09:24 af Cupcake |
Berlingske “ Fortrolige dokumenter viser, at Ørsted for første gang seriøst overvejer at købe billige kinesiske vindmøller.” (link)
|
|
16/1 00:30 af Cupcake |
Det var også Børsen Her til aften “ Dansk energikæmpe sagsøger Trump efter havvindblokade” + “Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) og partneren Avangrid følger nu Ørsted og Equinor i et forsøg på at få genstartet arbejdet på deres havvindmøllepark”
|
|
16/1 00:28 af Cupcake |
Børsen “Equinor vinder sejr i USA:” + ”Equinor kan nu genoptage arbejdet på sit standsede havvindprojekt Empire Wind, som danske Vestas leverer vindmøller til.” Læste også et sted, at CIP havde anlagt sag i dag.
|
|
|
15/1 08:04 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds kursmål hæves til 145 kr. fra 130 kr. hos Jefferies (link)
|
|
|
15/1 08:03 af ProInvestorNEWS |
NKT får sænket kursmålet hos Goldman Sachs til 483 kr. fra 536 kr. (link)
|
|
14/1 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Rockwool får skåret kursmålet af ABG efter russisk beslaglæggelse af fabrikker (link)
|
|
|
14/1 08:28 af ProInvestorNEWS |
Rockwool: Hvor hårdt et slag er russisk nationalisering? (link)
|
|
|
14/1 08:03 af ProInvestorNEWS |
Rockwool bekræfter tab af kontrol med russisk forretning og fire fabrikker (link)
|
|
12/1 23:32 af Cupcake |
Børsen 22:01 "Sejr for Ørsted: Kan genoptage arbejdet på Revolution Wind" (link)
|
|
| ||
|
|
12/1 16:36 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: Binære udfald, som investorerne ikke kan lide (link)
|
|
12/1 15:11 af doodha |
Og det er jo altså den samme dommer, som var meget klar i spyttet til støtte til Ørsted tilbage i september, da den foreløbige dom lød. Så vi kan håbe...
|
|
12/1 15:08 af doodha |
Ørsted. I aften kan der falde afgørelse i sag om stoppet vindprojekt, der kan koste energigiganten dyrt: (link)
|
|
|
11/1 23:21 af Bullish |
Kæmpeordre til Scatec i Egypten (link)
|
|
8/1 18:19 af Cupcake |
Ørsted Finans d.d. "Ørsteds nye søgsmål: Så mange milliarder er der på spil" (link)
|
|
|
7/1 15:28 af bikube |
NKT har lige sat ny ATH i kurs 843 - en krone højere end toppen i november.
|
|
|
7/1 07:58 af ProInvestorNEWS |
Ørsted udfordrer Trumps byggestop for havvind: Klager til distriktsdomstol (link)
|
|
6/1 21:28 af doodha |
Jeg ser, at Equinor også har lagt sag an mod Trump-administrationen: (link)
|
|
2/1 18:36 af doodha |
Sådan tænkte jeg også. Og det skriver Ørsted jo nærmest også selv: (link)
|
|
2/1 17:51 af Cupcake |
Bemærk, at det er en supplerende klage, Ørsted har indsendt. For Ørsted betyder det, at nye indgreb fra Trump-administrationen ikke behandles som en ny sag, men som en eskalation af det samme myndighedsproblem, som retten allerede ser på., hvilket ift. amerikansk forvaltningsret ofte er et stærkt argument. Da klagen er sendt til samme domstol som i den oprindelige sag, bør behandlingstiden være meget hurtigere end sidst og mon ikke det også styrker kravet om midlertidigt medhold.
|
|
|
2/1 09:24 af ProInvestorNEWS |
Ørsted klager over amerikansk byggestop af havvindpark (link)
|
|
|
1/1 11:31 af bikube |
Ørsted har solgt 50% af Hornsea 3 for 39 Mia. Det bliver da et interessant årsregnskab.
|
|
|
31/12 13:07 af bikube |
I New York har man afsat yderligere $300M til opgradering af havneanlæg til havmøller.
|
|
|
30/12 08:38 af ProInvestorNEWS |
Delstatsguvernører fordømmer Trumps seneste benspænd mod Ørsted (link)
|
|
|
30/12 01:48 af bikube |
Ørsted har solgt 55% af havmøllepark i Sydkorea, jeg tror det er den væsentligste grund til stigningen.
|
|
29/12 21:24 af doodha |
OK tak. Så var det nok derfor, at Ørsted steg pænt fra det tidspunkt i eftermiddags. Det er vel også en rimelig antagelse, at Trump-administrationen taber den sag med et brag: Et land kan ikke give et væld af godkendelser – og så et par år efter sige, at nu gælder det ikke mere. I forbindelse med den foreløbige dom vedr. Revolution Wind var dommeren da også særdeles klar i spyttet.
|
|
29/12 17:26 af Cupcake |
Børsen 14:36 “ Amerikansk gigant har sagsøgt Trump-administration efter havvindblokade” + “Dominion Energy, der opfører et rekordstort havvindprojekt i USA, stævner nu administrationen i USA, efter myndighederne har sat fem havvindprojekter på pause. Danske selskaber er også ramt af pausen, og en retssag kan være den eneste udvej, vurderer analytiker” (link)
|
|
|
23/12 20:52 af Hugininvest |
Alene Ørsted bør sagsøge Trump og adm for mere end 100 milliarder. Længere er den ikke
|
|
|
23/12 10:06 af ProInvestorNEWS |
Ørsteds anbefaling sænkes til "sælg" af AL Sydbank efter amerikansk anlægsstop (link)
|
|
23/12 00:57 af doodha |
På Dansk: (link)
|
|
22/12 22:50 af doodha |
Stærkt uddrag: "As a requirement of the permitting process for these projects, Revolution Wind LLC and Sunrise Wind LLC consulted closely and directly with the U.S Department of Defense Military Aviation and Installation Assurance Siting Clearinghouse to evaluate and address potential impacts to national security and defense capabilities from construction and operation of the Revolution Wind and Sunrise Wind projects."
|
|
22/12 22:44 af doodha |
Så kom der en meddelelse fra Ørsted: (link)
|
|
22/12 18:45 af doodha |
(fort.) I øvrigt må den endelige dom vedr. Revolution Wind være på trapperne. Måske var det den Trump administrationen forsøgte at komme i forkøbet med denne nye udmelding….
|
|
22/12 18:45 af doodha |
(fort.) I dag kom meddelelsen ved 14-tiden, da kursen var i ca. 132 – og lukkekursen blev 117,2. Et fald på 11,2. Altså klart mindre end i august, hvor det endda ”kun” omhandlede det ene af Ørsteds to projekter. Det tyder således på, at ”markedet” ikke tror, Trump administrationens udmelding holder. Og det tror jeg heller ikke!
|
|
22/12 18:45 af doodha |
En lille opmuntring: Kursreaktionen var større, da de stoppede for arbejdet på Revolution Wind: Lukkekursen fredag d. 22/8 var 214,1 – og meddelelsen kom inden børsåbning den følgende mandag, hvor den lukkede i 179,1. Et fald på 16,3%!
|
|
|
22/12 17:48 af ProInvestorNEWS |
'
Ørsted-analytiker om Trumps træk mod havvind: Ligner noget der kan blive meget dyrt (link)
|
