Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
31/10 08:05
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
29/10 08:25
af ProInvestorNEWS
Nordex vs Vestas: Investorerne elsker nogle vindmølleaktier mere end andre (link)
24/10 11:27
af ProInvestorNEWS
NKT's kursmål løftes af SEB: Langsigtet potentiale ventes udfoldet i tredje kvartal (link)
22/10 22:11
af doodha
EU-landene rammer russisk gas med ny sanktionspakke: (link)
22/10 15:35
af doodha
Da Rusland invaderede Ukraine d. 24/2-22 steg aktier i ”alternativ energi” voldsomt: Vestas godt 11% og Ørsted knap 16% den dag. Det skyldtes formentlig udsigten til, at verden i protest ville købe mindre Russisk gas og olie. Derfor er dette i høj grad relevant for grønne aktier.
22/10 15:23
af doodha
EU-landene forventes at indføre nye regler, som permanent vil slukke for russiske gasleverancer til Ungarn og Slovakiet. Siden Ruslands krig mod Ukraine har de to EU-lande ellers nægtet at opgive den billige russiske gas. Men det kan de nu blive tvunget til: (link)
21/10 15:01
af ProInvestorNEWS
SCATEC: Fearnley oppgraderer aksjen fra hold til kjøp og øker kursmålet til NOK 121 (112).
21/10 15:01
af ProInvestorNEWS
TOMRA: SEB oppgraderer aksjen fra kjøp til hold, dog kuttes kursmålet til NOK 155 (160). Jefferies kutter kursmålet til NOK 135 (155), gjentar hold.
21/10 12:35
af doodha
Kursmålet er dog hævet fra 125 til 132.
21/10 07:23
af ProInvestorNEWS
Ørsted får genoptaget dækningen med "hold" hos SEB: Farerne lurer stadig (link)
20/10 07:01
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
14/10 13:06
af Cupcake
Tak for forklaringen, der forekommer plausibel... Også mærkeligt at shorts falder 10 gange med så meget i løbet af 4 timer i går.
13/10 21:12
af doodha
Noget med at de 3,6% fra i fredags var i forhold til det oprindelige antal aktier - mens de 1,1% fra i dag er i forhold til det nuværende antal aktier. Dette vil kunne forklare det meste. Således at der reelt ikke er sket et stort fald i short-tyngden.
13/10 20:34
af doodha
Det må have noget med aktieudvidelsen at gøre
13/10 20:01
af doodha
Jeg tvivler på, at det er lovligt. Det er i alt fald ikke intentionen med indberetningspligten, at de kan samle sammen gennem uger og så indberette det hele på én gang. Det skal ske med det samme, ellers giver det jo ikke mening.
13/10 19:54
af doodha
Det shortluk må være sket gennem nogen tid (uger) - og er først blevet indberettet i dag.
13/10 19:47
af doodha
Et fald i shorts-andel fra 3,6% af aktiekapitalen til 1,01%: 2,59%. Og Ørsteds aktiekapital er 1,321 mia. aktier. 2,59% x 1,321 mia. aktier = 34,2 mio. Men hov… I dag er kun handlet 1,8 mio. stk. :-0
13/10 19:07
af doodha
Vi skal mere end et år tilbage for at finde så lav en short-andel: (link)
13/10 19:04
af doodha
Ja, det bemærkede jeg også. Og så kommer man jo til at tænke på, om "nogen" ved noget...
13/10 17:06
af Cupcake
Shorts i Ørsted faldt med over 70% i dag.
13/10 15:41
af Cupcake
... 1,01% kl. 15:22
13/10 14:53
af Cupcake
... og nu 1,24% kl. 14:37.
13/10 14:18
af Cupcake
Shorts er reduceret med over 2 procentpoint i dag (fra 3,60% i fredags kl. 16:26 til 1,51% kl. 14:10 i dag)
9/10 13:38
af ProInvestorNEWS
Ørsted: Personalereduktioner lidt større end ventet (link)
9/10 11:13
af koden
9/10 11:13
af koden
Ørsted fyrer 25% over 2 år.
9/10 10:52
af ProInvestorNEWS
Ørsted: En rest "kortsigtede" aktier som skal finde ny ejer (link)
9/10 10:36
af ProInvestorNEWS
Danske Bank om Ørsted: Ser værdi i aktien men også udfordringer (link)
9/10 09:50
af ProInvestorNEWS
Greenmobility leverer solid vækst og gentager nyligt opjusterede forventninger (link)
9/10 06:57
af Helge Larsen/PI-redaktør
Rockwool får løftet både anbefaling og kursmål hos britisk storbank (link)
7/10 11:36
af Helge Larsen/PI-redaktør
NKT styrer mod anden rekord i rap efter roser fra Jefferies - konkurrent sendes ned (link)
7/10 08:12
af ProInvestorNEWS
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
7/10 07:41
af ProInvestorNEWS
Optakt: Kan de danske selskaber rejse sig i 3. kvartal? (link)
7/10 07:12
af ProInvestorNEWS
NKT løftes til "køb" hos Jefferies: Udvidelsesrisici i HV-forretningen er fortid (link)
7/10 06:54
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ørsted: Der var ingen djævel i detaljen (link)
6/10 22:35
af doodha
6/10 20:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
Ørsted tegnede 99,3 % af de nye aktier (link)
6/10 20:10
af Cupcake
Børsen: (link) Ørsted : (link)
6/10 20:09
af Cupcake
Børsen : Ørsted offent­liggør resultatet af gigantisk kapita­l­ud­vi­delse: I alt er ca. 99,3 pct. at de nye aktier blevet tegnet - af enten eksisterende aktionærer, der har udnyttet deres tegningsretter, eller nye investorer, der har købt sig til og siden brugt tegningsretterne til at tegne nye aktier.
6/10 07:18
af LP90
Godmorgen :-)
3/10 20:08
af Cupcake
(fort.) Ups fra Berlingeren 17.10. Fyringerne, der skyldes manglende projekter på tegnebrættet, kommer tilsynelandende ikke uventet. Mon Ørrsted er ved at blive gjort klar til en sammenlægning med Equinor?
3/10 20:04
af Cupcake
"Kæmpe fyringsrunde på vej i Ørsted – det øverste lag af chefer har allerede fået besked." Ca. 20% af >8.000 ansatte afskediges. Ørsted kommenterer ikke på “rygter”, Vi kommenterer ikke på rygter". Udmelding om right sizing af organisationen forventes at komme i næste uge. Måske klogt at lægge sig i Novos slipstrøm. (link)
3/10 07:35
af LP90
Godmorgen :-)
2/10 07:36
af LP90
Godmorgen :-)
1/10 06:48
af ProInvestorNEWS
Vestas: God slutspurt giver god ordrehøst for 3. Kvartal (link)
30/9 14:55
af bikube
Du kan også gå ind og melde, at du vil købe uden T-ret. Det er så ikke sikkert, du får nogen, men det er absolut en billig mulighed.
30/9 13:03
af doodha
Men omvendt er det selvfølgelig også sidste chance for at købe T-retter - så mon ikke Ørsteds nedtur vender i løbet af dagen...
30/9 13:02
af doodha
Jeg fik heldigvis solgt mine overskydende T-retter i går - netop fordi jeg tænkte, at jeg nok ikke skal vente til den allersidste dag, hvor der kan være kø ved udgangen.
30/9 13:00
af doodha
I dag er sidste dag, man kan handle Ørsted-T-retter. De T-retter som ikke skal bruges bliver solgt i dag (hvis man ikke har gjort det før). Det kan nok forklare det store fald i Ørsted i dag.
26/9 23:23
af Cupcake
Børsen lørdag Hornsea 3 - Financial Times skriver “på baggrund af flere anonyme kilder med kendskab til sagen, at Ørsted er i dialog med den store amerikanske kapitalforvalter Apollo om et salg af halvdelen af havvindprojektet, som har en samlet værdi på 72,5 mia. kr.” (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 5/180