Grønne Aktier
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
BITCOIN
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
|
31/10 08:05 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
29/10 08:25 af ProInvestorNEWS |
Nordex vs Vestas: Investorerne elsker nogle vindmølleaktier mere end andre (link)
|
|
|
24/10 11:27 af ProInvestorNEWS |
NKT's kursmål løftes af SEB: Langsigtet potentiale ventes udfoldet i tredje kvartal (link)
|
|
22/10 22:11 af doodha |
EU-landene rammer russisk gas med ny sanktionspakke: (link)
|
|
22/10 15:35 af doodha |
Da Rusland invaderede Ukraine d. 24/2-22 steg aktier
i ”alternativ energi” voldsomt: Vestas godt 11% og Ørsted knap 16% den dag. Det skyldtes formentlig udsigten til, at verden i protest ville købe mindre Russisk gas og olie. Derfor er dette i høj grad relevant for grønne aktier.
|
|
22/10 15:23 af doodha |
EU-landene forventes at indføre nye regler, som permanent vil slukke for russiske gasleverancer til Ungarn og Slovakiet. Siden Ruslands krig mod Ukraine har de to EU-lande ellers nægtet at opgive den billige russiske gas. Men det kan de nu blive tvunget til: (link)
|
|
|
21/10 15:01 af ProInvestorNEWS |
SCATEC: Fearnley oppgraderer aksjen fra hold til kjøp og øker kursmålet til NOK 121 (112).
|
|
|
21/10 15:01 af ProInvestorNEWS |
TOMRA: SEB oppgraderer aksjen fra kjøp til hold, dog kuttes kursmålet til NOK 155 (160). Jefferies kutter kursmålet til NOK 135 (155), gjentar hold.
|
|
21/10 12:35 af doodha |
Kursmålet er dog hævet fra 125 til 132.
|
|
|
21/10 07:23 af ProInvestorNEWS |
Ørsted får genoptaget dækningen med "hold" hos SEB: Farerne lurer stadig (link)
|
|
|
20/10 07:01 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
14/10 13:06 af Cupcake |
Tak for forklaringen, der forekommer plausibel... Også mærkeligt at shorts falder 10 gange med så meget i løbet af 4 timer i går.
|
|
13/10 21:12 af doodha |
Noget med at de 3,6% fra i fredags var i forhold til det oprindelige antal aktier - mens de 1,1% fra i dag er i forhold til det nuværende antal aktier. Dette vil kunne forklare det meste. Således at der reelt ikke er sket et stort fald i short-tyngden.
|
|
13/10 20:34 af doodha |
Det må have noget med aktieudvidelsen at gøre
|
|
13/10 20:01 af doodha |
Jeg tvivler på, at det er lovligt. Det er i alt fald ikke intentionen med indberetningspligten, at de kan samle sammen gennem uger og så indberette det hele på én gang. Det skal ske med det samme, ellers giver det jo ikke mening.
|
|
13/10 19:54 af doodha |
Det shortluk må være sket gennem nogen tid (uger) - og er først blevet indberettet i dag.
|
|
13/10 19:47 af doodha |
Et fald i shorts-andel fra 3,6% af aktiekapitalen til 1,01%: 2,59%. Og Ørsteds aktiekapital er 1,321 mia. aktier. 2,59% x 1,321 mia. aktier = 34,2 mio. Men hov… I dag er kun handlet 1,8 mio. stk. :-0
|
|
13/10 19:07 af doodha |
Vi skal mere end et år tilbage for at finde så lav en short-andel: (link)
|
|
13/10 19:04 af doodha |
Ja, det bemærkede jeg også. Og så kommer man jo til at tænke på, om "nogen" ved noget...
|
|
13/10 17:06 af Cupcake |
Shorts i Ørsted faldt med over 70% i dag.
|
|
13/10 15:41 af Cupcake |
... 1,01% kl. 15:22
|
|
13/10 14:53 af Cupcake |
... og nu 1,24% kl. 14:37.
|
|
13/10 14:18 af Cupcake |
Shorts er reduceret med over 2 procentpoint i dag (fra 3,60% i fredags kl. 16:26 til 1,51% kl. 14:10 i dag)
|
|
|
9/10 13:38 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: Personalereduktioner lidt større end ventet (link)
|
|
| ||
|
|
9/10 11:13 af koden |
|
|
|
9/10 11:13 af koden |
Ørsted fyrer 25% over 2 år.
|
|
|
9/10 10:52 af ProInvestorNEWS |
Ørsted: En rest "kortsigtede" aktier som skal finde ny ejer (link)
|
|
|
9/10 10:36 af ProInvestorNEWS |
Danske Bank om Ørsted: Ser værdi i aktien men også udfordringer (link)
|
|
|
9/10 09:50 af ProInvestorNEWS |
Greenmobility leverer solid vækst og gentager nyligt opjusterede forventninger (link)
|
|
9/10 06:57 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Rockwool får løftet både anbefaling og kursmål hos britisk storbank (link)
|
|
7/10 11:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
NKT styrer mod anden rekord i rap efter roser fra Jefferies - konkurrent sendes ned (link)
|
|
|
7/10 08:12 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
7/10 07:41 af ProInvestorNEWS |
Optakt: Kan de danske selskaber rejse sig i 3. kvartal? (link)
|
|
|
7/10 07:12 af ProInvestorNEWS |
NKT løftes til "køb" hos Jefferies: Udvidelsesrisici i HV-forretningen er fortid (link)
|
|
7/10 06:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ørsted: Der var ingen djævel i detaljen (link)
|
|
6/10 22:35 af doodha |
|
|
6/10 20:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ørsted tegnede 99,3 % af de nye aktier (link)
|
|
6/10 20:10 af Cupcake |
|
|
6/10 20:09 af Cupcake |
Børsen : Ørsted offentliggør resultatet af gigantisk kapitaludvidelse: I alt er ca. 99,3 pct. at de nye aktier blevet tegnet - af enten eksisterende aktionærer, der har udnyttet deres tegningsretter, eller nye investorer, der har købt sig til og siden brugt tegningsretterne til at tegne nye aktier.
|
|
|
6/10 07:18 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
3/10 20:08 af Cupcake |
(fort.) Ups fra Berlingeren 17.10. Fyringerne, der skyldes manglende projekter på tegnebrættet, kommer tilsynelandende ikke uventet. Mon Ørrsted er ved at blive gjort klar til en sammenlægning med Equinor?
|
|
3/10 20:04 af Cupcake |
"Kæmpe fyringsrunde på vej i Ørsted – det øverste lag af chefer har allerede fået besked."
Ca. 20% af >8.000 ansatte afskediges. Ørsted kommenterer ikke på “rygter”, Vi kommenterer ikke på rygter". Udmelding om right sizing af organisationen forventes at komme i næste uge. Måske klogt at lægge sig i Novos slipstrøm. (link)
|
|
|
3/10 07:35 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
2/10 07:36 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
1/10 06:48 af ProInvestorNEWS |
Vestas: God slutspurt giver god ordrehøst for 3. Kvartal (link)
|
|
|
30/9 14:55 af bikube |
Du kan også gå ind og melde, at du vil købe uden T-ret. Det er så ikke sikkert, du får nogen, men det er absolut en billig mulighed.
|
|
30/9 13:03 af doodha |
Men omvendt er det selvfølgelig også sidste chance for at købe T-retter - så mon ikke Ørsteds nedtur vender i løbet af dagen...
|
|
30/9 13:02 af doodha |
Jeg fik heldigvis solgt mine overskydende T-retter i går - netop fordi jeg tænkte, at jeg nok ikke skal vente til den allersidste dag, hvor der kan være kø ved udgangen.
|
|
30/9 13:00 af doodha |
I dag er sidste dag, man kan handle Ørsted-T-retter. De T-retter som ikke skal bruges bliver solgt i dag (hvis man ikke har gjort det før). Det kan nok forklare det store fald i Ørsted i dag.
|
|
26/9 23:23 af Cupcake |
Børsen lørdag Hornsea 3 -
Financial Times skriver “på baggrund af flere anonyme kilder med kendskab til sagen, at Ørsted er i dialog med den store amerikanske kapitalforvalter Apollo om et salg af halvdelen af havvindprojektet, som har en samlet værdi på 72,5 mia. kr.” (link)
|
