Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Ennogie
Chemometec
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
16/10 14:59 af Hya |
jow men altså KUN 200 poster
|
|
16/10 14:59 af StBr |
Det kan være datoer - det kan også være de (NN) synes du kun må få 200 for hvad kunne du dog bruge flere til
|
|
16/10 14:59 af jobono |
Jeg bad e-trade om at gøre det for mig via deres backoffice, det må Nordnet også kunne. Det var også mange handler/poster.
|
|
16/10 14:59 af Hya |
nå men jeg har meget tid at øve mig i endnu - er kun nået til juni 2006 mht at printe handelsnotaer
|
|
16/10 15:00 af turin |
hvorfor printer du notaer?
|
|
16/10 15:00 af StBr |
Alternativt, hvis du kan få 200 fra første dato angivet, kan du køre ca. 20 gange med hver sin første-dato
|
|
16/10 15:00 af Hya |
ellers må den kære skat bare ha et print af realisationsoversigten - og selv finde kuglerammen frem
|
|
16/10 15:01 af jobono |
behøver du virkelig printe alt. Vil SKAT ikke stille sig tilfreds med en excel fil?
|
|
16/10 15:01 af Hya |
turin fordi det sagde aka jeg skulle
|
|
16/10 15:01 af StBr |
Jeg synes du skal prøve at skrive til NN og fortæl at det er til skat, så de ved det ikke bare er for at genere dem
|
|
16/10 15:01 af Hya |
og NEJ de vil have det på papir - jeg har ringet og spurgt om jeg kunne sende filer
|
|
16/10 15:02 af turin |
ok
|
|
16/10 15:03 af StBr |
Hya, husk at skrive på begge sider af papiret - det vil de elske dig for
|
|
16/10 15:03 af Hya |
Stbr - og det siger du først nu hvor jeg er på 3. pakke printerpapir . . . . i 2006
|
|
16/10 15:04 af Hya |
men kan jo gøre det for 2007 og 2008
|
|
16/10 15:04 af StBr |
Ideelt set forskellige notaer på hver side, og ikek fortløbende
|
|
16/10 15:04 af Hya |
selvom der slet ikke er så meget - da jeg heldigvis lå ret kontant det meste af tiden
|
|
16/10 15:05 af Hya |
Stbr jeg har da planlagt at tabe bunken og samle den vilkårligt - inden det sendes
|
|
16/10 15:06 af StBr |
Så kan de selv om at finde hoved og hale, når de engang har fået det hele scannet ind i en PDF-fil
|
|
16/10 15:06 af turin |
send en mail til NN og spørg om hvordan man gør
|
|
16/10 15:06 af Hya |
tror du de scanner det ind?
|
|
16/10 15:06 af StBr |
Ja da - det skal ind i det elektroniske sagsbehandlingssystem
|
|
16/10 15:07 af Hya |
så er det da åndsvagt - for jeg spurgte til at sende en cd rom - hvilket de afslog - så tilbød jeg koden til nordnetkontoen - også afslag
|
|
16/10 15:07 af jobono |
jeg ville nok tale med SKAT endnu engang, og denne gang spørge efter en overordnet, om rimeligheden i at kræve print anno 2009
|
|
| ||
|
16/10 15:07 af Hya |
jeg har jo intet at skjule - VED at der er orden i mit kram
|
|
|
16/10 15:08 af collersteen |
det er bare så grotesk oldnordisk det hele....
|
|
16/10 15:08 af StBr |
Det er ikke noget jeg ved - men jeg har bare svært ved at se hvordan de skal håndtere det på mange lokaliteter hvis det ikke digitaliseres
|
|
|
16/10 15:08 af collersteen |
de kunne jo starte med at se primo og ultimobeholdninger og kontoudtog mht. ind-/udbetalinger
|
|
|
16/10 15:09 af collersteen |
og så kunne de lynhurtigt se om der var noget galt....
|
|
|
16/10 15:09 af collersteen |
derefter kunne de lave et par strikprøver hos nordnet ift. din opgørelse
|
|
16/10 15:09 af Hya |
Ihvertfald så tænker jeg mig lidt mere om før jeg swinger så kraftig daytrade som i 2006
|
|
16/10 15:09 af turin |
Det bliver ikke digitaliseret. Der sidder en lille skatte-mand/-kvinde og ser det igennem manuelt
|
|
16/10 15:11 af StBr |
Aktiehandel er et fokusområde hos skat i år, det er derfor de dykker så dybt som de gør - og for at få overblik skal de have alt på print
|
|
16/10 15:12 af StBr |
Så er det bare hvem der skal have ulejligheden med at printe. Der kan også være et problem med retsgyldighed, men det kunne nok ordnes med
|
|
16/10 15:12 af StBr |
en digital signatur
|
|
|
16/10 15:14 af fillandkill |
hos nordnet kan du printe det hele, hvorfor er det ikke nok til skat?
|
|
16/10 15:14 af jobono |
da SKAT udbad sig tilsvarende info for fru jobono var de tilfredse med realisationsoversigten, handelsnotaer gad de ikke se.
|
|
16/10 15:15 af StBr |
Men glæd dem dog ved at skrive på begge sider, så de skal vende hvert eneste ark for at finde det de mangler - hvis det kan give dig glæde:)
|
|
|
16/10 15:16 af collersteen |
i så fald går der vel et par uger før der kommer et brev til hya om at de kun kan finde halvdelen af bilagene.... :)
|
|
16/10 15:18 af StBr |
Hya, kan i øvrigt ikke se hvad problemet er med at du allerede har skrevet 2006 ud på den ene side. Tab stakken, og skriv nu 2007/8 bagpå
|
|
16/10 15:18 af jobono |
tror ikke det er en god idé at genere skattefolkene, bedst at være imødekommende og venlig, trods bøvlet
|
|
16/10 15:18 af turin |
Og skriv at du er CO2-bespaa
rende!
|
|
16/10 15:19 af StBr |
Det er også kun "fodfolkene" man kan genere - ikke dem der har bestemt at det skal være bøvlet
|
|
16/10 15:19 af Hegu |
I mit tilfælde har de udbedt sig notaerne.
|
|
|
16/10 15:19 af collersteen |
problemet er hvis man er selvstændig.... så skal man bare sige ja og amen.....
|
|
16/10 15:21 af Hya |
ja ja det er nemt at le af dem - men nu har jeg printet siden kl 7 i morges kun afbrudt af en shoppetur - og er ikke engang 1/3 del henne i
|
|
16/10 15:21 af Hya |
arbejdet
|
|
16/10 15:22 af Hya |
så jeg kan bestemt anbefale en HPdeskjet5150 - den kører bare uden bøvl i timer i træk - altså sort hvid
|
|
16/10 15:23 af StBr |
Hvis man bare skal have det overstået, er det nok bedst at sende det i god orden, med et par relevante oversigter/indeks. Så bruger de godt
|
|
16/10 15:24 af StBr |
nok kun 2 minutter på at konstatere at der er styr på skidtet, men så er det nogle andre de kaster deres "kærlighed" over
|
