Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
16/10 14:59
af Hya
jow men altså KUN 200 poster
16/10 14:59
af StBr
Det kan være datoer - det kan også være de (NN) synes du kun må få 200 for hvad kunne du dog bruge flere til
16/10 14:59
af jobono
Jeg bad e-trade om at gøre det for mig via deres backoffice, det må Nordnet også kunne. Det var også mange handler/poster.
16/10 14:59
af Hya
nå men jeg har meget tid at øve mig i endnu - er kun nået til juni 2006 mht at printe handelsnotaer
16/10 15:00
af turin
hvorfor printer du notaer?
16/10 15:00
af StBr
Alternativt, hvis du kan få 200 fra første dato angivet, kan du køre ca. 20 gange med hver sin første-dato
16/10 15:00
af Hya
ellers må den kære skat bare ha et print af realisationsoversigten - og selv finde kuglerammen frem
16/10 15:01
af jobono
behøver du virkelig printe alt. Vil SKAT ikke stille sig tilfreds med en excel fil?
16/10 15:01
af Hya
turin fordi det sagde aka jeg skulle
16/10 15:01
af StBr
Jeg synes du skal prøve at skrive til NN og fortæl at det er til skat, så de ved det ikke bare er for at genere dem
16/10 15:01
af Hya
og NEJ de vil have det på papir - jeg har ringet og spurgt om jeg kunne sende filer
16/10 15:02
af turin
ok
16/10 15:03
af StBr
Hya, husk at skrive på begge sider af papiret - det vil de elske dig for
16/10 15:03
af Hya
Stbr - og det siger du først nu hvor jeg er på 3. pakke printerpapir . . . . i 2006
16/10 15:04
af Hya
men kan jo gøre det for 2007 og 2008
16/10 15:04
af StBr
Ideelt set forskellige notaer på hver side, og ikek fortløbende
16/10 15:04
af Hya
selvom der slet ikke er så meget - da jeg heldigvis lå ret kontant det meste af tiden
16/10 15:05
af Hya
Stbr jeg har da planlagt at tabe bunken og samle den vilkårligt - inden det sendes
16/10 15:06
af StBr
Så kan de selv om at finde hoved og hale, når de engang har fået det hele scannet ind i en PDF-fil
16/10 15:06
af turin
send en mail til NN og spørg om hvordan man gør
16/10 15:06
af Hya
tror du de scanner det ind?
16/10 15:06
af StBr
Ja da - det skal ind i det elektroniske sagsbehandlingssystem
16/10 15:07
af Hya
så er det da åndsvagt - for jeg spurgte til at sende en cd rom - hvilket de afslog - så tilbød jeg koden til nordnetkontoen - også afslag
16/10 15:07
af jobono
jeg ville nok tale med SKAT endnu engang, og denne gang spørge efter en overordnet, om rimeligheden i at kræve print anno 2009
16/10 15:07
af Hya
jeg har jo intet at skjule - VED at der er orden i mit kram
16/10 15:08
af collersteen
det er bare så grotesk oldnordisk det hele....
16/10 15:08
af StBr
Det er ikke noget jeg ved - men jeg har bare svært ved at se hvordan de skal håndtere det på mange lokaliteter hvis det ikke digitaliseres
16/10 15:08
af collersteen
de kunne jo starte med at se primo og ultimobeholdninger og kontoudtog mht. ind-/udbetalinger
16/10 15:09
af collersteen
og så kunne de lynhurtigt se om der var noget galt....
16/10 15:09
af collersteen
derefter kunne de lave et par strikprøver hos nordnet ift. din opgørelse
16/10 15:09
af Hya
Ihvertfald så tænker jeg mig lidt mere om før jeg swinger så kraftig daytrade som i 2006
16/10 15:09
af turin
Det bliver ikke digitaliseret. Der sidder en lille skatte-mand/-kvinde og ser det igennem manuelt
16/10 15:11
af StBr
Aktiehandel er et fokusområde hos skat i år, det er derfor de dykker så dybt som de gør - og for at få overblik skal de have alt på print
16/10 15:12
af StBr
Så er det bare hvem der skal have ulejligheden med at printe. Der kan også være et problem med retsgyldighed, men det kunne nok ordnes med
16/10 15:12
af StBr
en digital signatur
16/10 15:14
af fillandkill
hos nordnet kan du printe det hele, hvorfor er det ikke nok til skat?
16/10 15:14
af jobono
da SKAT udbad sig tilsvarende info for fru jobono var de tilfredse med realisationsoversigten, handelsnotaer gad de ikke se.
16/10 15:15
af StBr
Men glæd dem dog ved at skrive på begge sider, så de skal vende hvert eneste ark for at finde det de mangler - hvis det kan give dig glæde:)
16/10 15:16
af collersteen
i så fald går der vel et par uger før der kommer et brev til hya om at de kun kan finde halvdelen af bilagene.... :)
16/10 15:18
af StBr
Hya, kan i øvrigt ikke se hvad problemet er med at du allerede har skrevet 2006 ud på den ene side. Tab stakken, og skriv nu 2007/8 bagpå
16/10 15:18
af jobono
tror ikke det er en god idé at genere skattefolkene, bedst at være imødekommende og venlig, trods bøvlet
16/10 15:18
af turin
Og skriv at du er CO2-bespaa rende!
16/10 15:19
af StBr
Det er også kun "fodfolkene" man kan genere - ikke dem der har bestemt at det skal være bøvlet
16/10 15:19
af Hegu
I mit tilfælde har de udbedt sig notaerne.
16/10 15:19
af collersteen
problemet er hvis man er selvstændig.... så skal man bare sige ja og amen.....
16/10 15:21
af Hya
ja ja det er nemt at le af dem - men nu har jeg printet siden kl 7 i morges kun afbrudt af en shoppetur - og er ikke engang 1/3 del henne i
16/10 15:21
af Hya
arbejdet
16/10 15:22
af Hya
så jeg kan bestemt anbefale en HPdeskjet5150 - den kører bare uden bøvl i timer i træk - altså sort hvid
16/10 15:23
af StBr
Hvis man bare skal have det overstået, er det nok bedst at sende det i god orden, med et par relevante oversigter/indeks. Så bruger de godt
16/10 15:24
af StBr
nok kun 2 minutter på at konstatere at der er styr på skidtet, men så er det nogle andre de kaster deres "kærlighed" over
Nyeste Først - Ældste Først   Side 162/8420