Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Biotek-snakken
Chemometec
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Zealand Pharma
|
16/10 19:54 af StBr |
Her (link)
|
|
16/10 19:54 af karbold |
kan osse komme ind i portefølge
|
|
16/10 19:55 af StBr |
ok - Er der ikke en knap "NY PORTEFØLJE"
|
|
16/10 19:55 af karbold |
men hvordan for jeg skrevet nogle aktier ind
|
|
16/10 19:55 af karbold |
jo
|
|
16/10 19:56 af StBr |
Først sætter man penge ind, så handler man løs. En trader port er noget "leg"; historisk er den "rigtige!"
|
|
16/10 19:57 af stengård |
på vej ud til zürcher geschnetelses mit spätltzli und nussli-salat :) og det i bevidstheden om at ProInvestor nu snart er fuldt oppe at køre
|
|
16/10 19:58 af karbold |
hvordan penge
|
|
16/10 19:58 af stengård |
så hav en god aften på PI....
|
|
16/10 19:58 af StBr |
god tur stengård.
|
|
16/10 19:59 af StBr |
Har du lavet en historisk port?
|
|
16/10 19:59 af karbold |
selv godaft
en
|
|
16/10 20:00 af karbold |
nej hvordan gør det
|
|
16/10 20:01 af StBr |
Jeg trykker NY PORTEFØLJE - så åbner der en rude hvor man kan angive navn, valuta og type. Jeg har lavet "Test", type historiks, i DKK
|
|
16/10 20:02 af StBr |
Når felterne er udfyldt trykker jeg på knappen TILFØJ (mon ikke den skal hedde OPRET i en senere udgave)
|
|
16/10 20:03 af StBr |
Har du felterne, eller taber jeg dig allerede ved trin 1?
|
|
16/10 20:03 af karbold |
porte følge noter
|
|
16/10 20:03 af karbold |
ja har det
|
|
16/10 20:03 af StBr |
valgfrie - må være tom
|
|
16/10 20:04 af karbold |
navn noter type valuta
|
|
16/10 20:05 af StBr |
Portefølje navn er påkrævet. Type og valuta er påkrævet, men det giver sig selv da de vælges fra hver sin liste. Noter kan udelades
|
|
16/10 20:05 af StBr |
Jeg har: Navn=Test, Noter=(blank), type=historisk, valuta=DKK
|
|
16/10 20:06 af karbold |
ok har navn,type valuta hvad gør jeg så
|
|
16/10 20:07 af StBr |
Tryk på knappen TILFØJ (under DKK) - det opretter porten
|
|
| ||
|
16/10 20:08 af alpehue |
Det 'stinker' af tag mig inden I kender mine kvaliteter
|
|
16/10 20:08 af StBr |
Har du fundet knapperne? De står et lille tag under Portefølje valuta.
|
|
16/10 20:08 af StBr |
Hvad tænker du på hue?
|
|
16/10 20:09 af karbold |
ja også
|
|
16/10 20:10 af StBr |
Så har du en portefølje oprettet. Under overskriften har du en tom graf. Under grafen har du knapperne "NY HANDEL" og "HANDL VALUTA"
|
|
16/10 20:11 af alpehue |
brug nu debatten mens I kan, dette fatter ingen på sigt
|
|
16/10 20:11 af StBr |
Tryk "HANDL VALTA" for at indsætte, hæve og veksle penge. Tryk "NY HANDEL" for at købe og sælge aktier for de penge der er i porten
|
|
16/10 20:11 af karbold |
ja
|
|
16/10 20:11 af alpehue |
fater ikke det skal være så ...svært at ...
|
|
16/10 20:13 af StBr |
hue, jeg tror det er en oplagt kandidat til en video. Jeg er "børneramt" indtil søndag, men har ingen prøvet inden da vil jeg nok forsøge
|
|
16/10 20:14 af StBr |
Jeg tror aka og team vil elske at få tilbagemeldinger på hvordan det kan gøres bedre. Udfordringen er at lave det komplet og alligevel nemt
|
|
16/10 20:14 af karbold |
et hvilket som helst beløb rent fiktivt
|
|
16/10 20:16 af StBr |
Det er nemt når man der kontant at sætte det aktuelle beløb ind, men prøv bare med rigeligt - du kan altid trække overskuddet ud igen
|
|
16/10 20:18 af StBr |
For eksemplets skyld kan vi sætte 500.000 DKK ind
|
|
16/10 20:20 af karbold |
har sat 400k ind
|
|
16/10 20:20 af StBr |
ok
|
|
16/10 20:20 af StBr |
Så vælger du NY HANDEL
|
|
16/10 20:20 af StBr |
Det er en knap
|
|
16/10 20:20 af karbold |
ja
|
|
16/10 20:21 af StBr |
Der kommer en rude frem nedenfor knappen, hvor du kan handle aktier
|
|
16/10 20:22 af StBr |
Du kan købe og sælge. Når du køber søger du efter aktien (Kbh, Stockholm, NASDAQ og NYSE). Angiv hvor mange, hvilken valuta du vil betale i
|
|
16/10 20:22 af karbold |
ok
|
|
16/10 20:22 af karbold |
og så kører det eller
hvad
|
|
16/10 20:23 af StBr |
(ikke nødvendigvis den valuta aktien er noteret i), kurs, handelstidspunkt, gebyrer som en procentsats, og tryk HANDL
|
|
16/10 20:24 af StBr |
Jeg har foreslået at kurtage også skal kunne angives ved et fast beløb, men det har de ikke nået til i dag kan jeg se, så det er lige nu i %
|
|
16/10 20:25 af karbold |
handler i det samme i rt eller er det her bare for at prøve nogle aktier ,og følge dem et stykke tid
|
