Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Ennogie
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
BITCOIN
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
18/10 19:10 af smedegaard |
KAN seriøst ikke se det
|
|
18/10 19:10 af StBr |
Hvor er du henne smedegaard? I HANDEL->PORTEFØLJE?
|
|
18/10 19:11 af smedegaard |
ja
|
|
18/10 19:11 af smedegaard |
handel - porte
|
|
18/10 19:11 af StBr |
Ja til hvad? ;-)
|
|
18/10 19:11 af smedegaard |
hehe
|
|
18/10 19:11 af smedegaard |
ja til hvor jeg står
|
|
18/10 19:11 af smedegaard |
der er ikke nogle knap til at skifte mellem ens porteføljer
|
|
18/10 19:12 af smedegaard |
ellers har jeg kun 1 og den fattede ikke jeg har oprettet en ny hvor jeg lade 2 køb ind.
|
|
18/10 19:12 af smedegaard |
lade = lagde
|
|
18/10 19:12 af StBr |
Du har i HANDEL->PORTEFØLJE (hvis du er på dansk) en stor fed skrift med navnet på en af dine porteføljer. Lige under er i mindre skrift din
|
|
18/10 19:13 af smedegaard |
hvor kan jeg sende et screendump til
|
|
18/10 19:13 af StBr |
dine andre porteføljer hvis du har flere
|
|
18/10 19:14 af smedegaard |
sendt
|
|
18/10 19:22 af StBr |
1-1 - BIF - FCM
|
|
18/10 19:23 af DrueAgurken |
Han ER farlig
|
|
18/10 19:28 af StBr |
Måske skal listen af porteføljer stå øverst for at brugerne bliver klar over at de helt overordnet kan vælge portefølje i den linje?
|
|
18/10 19:28 af StBr |
Placeringen under overskriften kan give det indtryk at det er noget sekundært'
|
|
18/10 19:29 af smedegaard |
ok tak. men det er sgu ikke lige til at forstå
|
|
18/10 19:29 af StBr |
Ideelt set kunne man måske lave det som faneblade?
|
|
18/10 19:30 af smedegaard |
ja
|
|
18/10 19:30 af smedegaard |
eller blot skrive til venstre for porteføljerne -SKIFT portefølje ->
|
|
18/10 19:31 af smedegaard |
hvordan sletter jeg så en porte?
|
|
18/10 19:31 af StBr |
aka, det er ikke et spørgsmål om hvor vidt det følger GUI, men om det er intuitivt for brugerne
|
|
| ||
|
18/10 19:32 af smedegaard |
ok der står blot annuler og gem
|
|
18/10 19:33 af StBr |
Det er fordi du ikke kan slette din trader port
|
|
18/10 19:33 af StBr |
Slet portefølje kunne også vises som en skraldespand ved siden af EDIT/Blyant - når det er en historisk port man faktisk kan slette
|
|
18/10 19:34 af smedegaard |
ok. jeg tror der skal være en del forklaring til oprettelse af en portefølje. for det er ikke lige let i hitte rundt i.
|
|
18/10 19:34 af smedegaard |
forskel på trade portefølje vs almindelig
|
|
18/10 19:34 af StBr |
hørt semdegaard - lyder det som noget jeg også har påpeget :-)
|
|
18/10 19:38 af smedegaard |
i virkeligheden er en portefølje vel en portefølje. hvad er forskellen på en trade portefølje og en portefølje. man trader vel i alle portef
|
|
18/10 19:40 af StBr |
Som jeg har forstået det, er historiske porte dine gene private hvor performance aldrig offentliggøres, mens trader mere er for sjov hvor
|
|
18/10 19:40 af StBr |
performance vises i NOT TRADERS blokkene rundt omkring
|
|
18/10 19:41 af smedegaard |
ahh. så giver det mere mening
|
|
18/10 19:41 af StBr |
NOT=HOT
|
|
18/10 19:41 af smedegaard |
man kan iøvrigt kun handle i USD i den ene af porteføljerne (hvilken kan jeg ikke regne ud)
|
|
18/10 19:43 af smedegaard |
ok så man køber danske aktier med dollars
|
|
18/10 19:44 af StBr |
Lidt firkantet er trader port den hvor du "blærer dig offentligt", mens historiske porte er private hvor andre aldrig får adgang til permanc
|
|
18/10 19:46 af StBr |
permanc=performance
|
|
18/10 19:49 af StBr |
Men selv i trader porten, er det alene performance der udstilles offentligt - ikke de enkelte handler. I historiske er der alene privatedata
|
|
18/10 19:55 af smedegaard |
ok. det skal blot forklares, så er den der. hvorfor handler man ikke i DKK
|
|
18/10 19:57 af StBr |
Du kan stadig handle trader ports i danske aktier, så det er vel bare et valg der er truffet. Det er stadig "matadorpenge"
|
|
18/10 19:58 af StBr |
Jeg har et fromt håb om at historiske porte med tiden vil tilbyde rapporter dr kan bruges in real life - f. eks. opgørelser til SKAT
|
|
18/10 19:59 af StBr |
trader porte er derimod fiktive handler man laver hvis man ikke skal stå til ansvar
|
|
18/10 20:00 af StBr |
Men det kan godt være at mine håb ikke står mål med visionerne hos aka og team
|
|
18/10 20:01 af StBr |
Men jeg er enig med de andre brugere om, at det skal forklares ved oprettelsen af porte, og jeg er også sikker på at vores ønsker er hørt
|
|
18/10 20:02 af StBr |
aka, du aner ikke hvilke håb jeg kan mobilisere ;-)
|
|
18/10 20:03 af StBr |
det er godt at høre aka ;-)
|
|
18/10 20:04 af StBr |
Der er lang vej for aka og team, men der er langt et stort arbejde i at få lavet noget der er uden bugs i den version der nu vises. Der
|
|
18/10 20:05 af StBr |
mangler stadig lidt forklaringer og en del funktioner, men det der findes fungerer efter hensigten, og derfra kan vi alle håbe og ønske
|
