Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
AMBU
Grønne Aktier
Vestas
BITCOIN
Shipping
Smallcap og First North aktier
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Medico
Pharma
Zealand Pharma
|
|
23/2 07:28 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen :-)
|
|
|
23/2 07:22 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
23/2 07:08 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
22/2 23:12 af ProInvestorNEWS |
Kilde: Finansavisen
|
|
|
22/2 23:11 af ProInvestorNEWS |
Selskapet omsatte for rekordhøye 22,1 milliarder dollar, tilsvarende en topplinjevekst på 265 prosent fra fjerde kvartal året før. Resultat etter skatt kom inn på 12,3 milliarder dollar, eller 4,93 dollar pr. aksje. Det var opp hele 770 prosent på årsbasis.
|
|
|
22/2 23:11 af ProInvestorNEWS |
Teknologikjempen Nvidia la frem sterke kvartalstall etter stengetid onsdag, som torsdag har løftet markedet markant, og spesielt teknologisektoren. Torsdag ender aksjen opp 16,40 prosent til 785,38 dollar
|
|
|
22/2 23:11 af ProInvestorNEWS |
Den tiårige amerikanske statsobligasjonsrenten er på 4,327, opp 0,14 prosent mens VIX-indeksen, også kalt fryktindeksen, falt 5,22 prosent til 14,53.
|
|
|
22/2 23:11 af ProInvestorNEWS |
Industritunge Dow Jones steg 1,17 prosent til 39.070,39 poeng. Brede S&P 500 endte opp 2,11 prosent til 5.086,95 poeng, som er ny toppnotering. Forrige rekord var på 5.029,73, som ble satt 15 februar i år. Teknologiindeksen Nasdaq steg 2,96 prosent til 16.041,62 poeng, ganske nær rekorden på 16.057,44 poeng, som ble satt i november 2021, ifølge MarketWatch.
|
|
|
22/2 23:10 af ProInvestorNEWS |
S&P 500 med ny toppnotering på grønn Wall Street
"
Etter Nvidias sterkere enn forventet kvartalsrapport onsdag, har markedet blitt løftet markant.
|
|
|
22/2 21:39 af Jydsk shipping |
@Match and North Media: De har jo længe haft et stærkt kapitalberedskab med gode/heldige kapitalanbringelser. Det nye er det svenske opkøb og aktien er steget fra 58 til 78. dkr. Men vi ved ikke hvilke aktier de har solgt for at købe op. Og vi ved heller ikke om e holder fast i udbytte mens de køber op. Tror markedet er følsomt ift. dette. Jeg har købt op i NM fra 120 til 55...
|
|
|
22/2 21:03 af ProInvestorNEWS |
Stenocare Q4-regnskab - et rekordkvartal - Stenocare, som sælger medicinsk cannabis, har haft et rigtig godt Q4. Det blev bl.a. et kvartal, hvor de fik deres første produkt ud i det tyske marked, og hvor de lancerede endnu et produkt i Australien. Nu satser Stenocare på at fordoble salget og på breakeven i Q4 i 2024. Hør mere i denne video, hvor CEO Thomas Skovlund Schnegelsberg taler med ProInvestors redaktør Helge Larsen.
(link)
|
|
|
22/2 19:37 af ProInvestorNEWS |
Kort video - NVIDIA er lige kommet med et bragende godt regnskab. Et foreløbigt og flot regnskab fra Bavarian Nordic udløste en gevaldig handel i aktien. Derudover kommer Helge Larsen med en opdatering på shippingsektoren, herunder LPG, og så er der kommet et stærkt årsregnskab fra Trophy Games. (link)
|
|
|
22/2 18:28 af romme31 |
@TheNote - jeg synes du skrev Novo skulle i 795-800 i dag, men på min skærm står den i 853,20 :-) Hvad gik galt? Var det small bear cross du kaldte det? :-)
21/2 16.30 og 16.37
|
|
|
22/2 16:58 af henrik48 |
Jeg har været rigtig ‘glad’ for at ligge tungt i magnificent seven i godt 1 år… har opvejet udviklingen i dk.. :-)
|
|
22/2 16:47 af Match |
OBS: Det var den 31/10 2023, at værdien af NVIDIA aktierne var på85,9 mio.kr. Denne dato var NVIDIAs kurs 407,80 $ - regner jeg helt i skoven, når jeg så finder frem til, at NM ejede 30186 NVIDIA aktier? Eller at de med kursen pt. er ca. 71 mio. kr. mere værd ?
|
|
22/2 16:44 af Bulder |
Sgutte megen afsmitning her i dk.
|
|
|
22/2 16:36 af henrik48 |
Fin start for Nvidia - ATH og 13% oppe !!!
|
|
22/2 15:48 af Match |
PS: Jeg har en pæn stak aktier i NorthMedia.
|
|
22/2 15:46 af Match |
Men som jeg ser det - og jeg kan tage fejl - må der ligge en kurstrigger i deres værdipapirbeholdning efter de store tech-stigninger i USA. Ved aflæggelse af Q3 var kursværdien af NVIDIA 85,9 mio. kr. Apple 60,0 mio. kr. Microsoft 83,1 mio. kr. Infineon Techn. 16,4 mio. Amazon 37,4 mio. kr. og iøvrigt NOVO 203 mio.kr. Her kunne der vel ligge en mulig kurstrigger for NorthMedia?
|
|
22/2 15:43 af Match |
Den 28/2 aflægger North Media Q4 /årsregnskab, og selvom aktien er steget lidt de seneste måneder er den en af de billigste på nøgletal på Børsen. Det er ikke et særligt fancy forretningsområde, som de agerer i. Vi kender dem vel allesammen - enten fra reklamerne om onsdagen eller web-stedet "Minereklamer". Det der også har gjort investering i NM lidt træls, er deres investeringer i værdipapirer istedt for at udlodde dem som udbytte/opkøb af egne aktier.
|
|
22/2 15:29 af Svingtraderen |
tak @Koden og @ProInvestorNEWS mht ISS
|
|
|
22/2 14:15 af koden |
tak..yes der var den...forstod det heller ikke. men det giver mening.
|
|
|
22/2 12:24 af ProInvestorNEWS |
Koden ser her: ISS' prognose for pengestrømmene står ifølge analytikere bag nedtur (link)
|
|
|
22/2 11:59 af henrik48 |
Nvidia er oppe 15% i formarked !!!
|
|
| ||
|
|
22/2 11:02 af ProInvestorNEWS |
Cbrain forudser vækst efter fremgang i abonnenter (link)
|
|
|
22/2 11:01 af ProInvestorNEWS |
Trophy Games report - A Year with Profitable Growth (link)
|
|
|
22/2 10:59 af koden |
ISS... jeg har den også og jeg har svært ved at læse mig til hvorfor den falder 8% når den burde stige 8%
|
|
|
22/2 10:58 af ProInvestorNEWS |
Se med her: (link)
|
|
|
22/2 10:57 af ProInvestorNEWS |
Hovedproduktet er kabler til den grønne sektor. :-)
|
|
|
22/2 10:43 af Stockwatch1 |
Helge, jeg anede ikke at NKT var blevet en grøn aktie
|
|
22/2 10:24 af Svingtraderen |
ISS: Nogen holdninger på bagkant? de er hårde ved den(har aktien)'
|
|
22/2 10:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
ISS sender milliardbeløb tilbage til aktionærer efter halvår mudret af frasalg (link)
|
|
22/2 10:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Stockwatch...Se Grønne Aktier - chat.
|
|
|
22/2 09:50 af Stockwatch1 |
Danske Bank sænker NKT til Hold fra Køb, nyt target 560
|
|
|
22/2 09:47 af Stockwatch1 |
Target hæves til 370 fra 270
|
|
|
22/2 09:47 af Stockwatch1 |
DNB hæver FLS til Køb fra Hold
|
|
22/2 09:35 af Svingtraderen |
Mornings
|
|
22/2 09:32 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
|
22/2 08:46 af JKY_VH |
Nordea løfter FLS med 10 kr til 455 kr og gentager køb "We reiterate Buy and increase our DCF-based target price to DKK 455 (445), and thus still see attractive revaluation potential"
|
|
|
22/2 08:40 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
22/2 08:09 af ProInvestorNEWS |
Nvidia: De fyrer den for vildt af! (link)
|
|
|
22/2 07:55 af ProInvestorNEWS |
Fed-referat viser fortsat tilbageholdenhed i forhold til rentenedsættelser (link)
|
|
|
22/2 07:53 af ProInvestorNEWS |
Nvidia leverede stærkt kvartal med solid prognose - aktien steg markant (link)
|
|
|
22/2 07:52 af ProInvestorNEWS |
Internationale aviser med Nvidia, Rivian og Boeing (link)
|
|
|
22/2 07:50 af ProInvestorNEWS |
Torsdagens aviser med NKT, FLSmidth og Novo Nordisk (link)
|
|
|
22/2 07:49 af ProInvestorNEWS |
Asien: Tokyo på kurs mod alle tiders rekord efter 25 år (link)
|
|
|
22/2 07:38 af ProInvestorNEWS |
Shortpostioner på danske aktier (link)
|
|
|
22/2 07:36 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
22/2 07:25 af ProInvestorNEWS |
Dagens regnskaber . (link)
|
|
|
22/2 07:24 af ProInvestorNEWS |
BMA, DSRT, ENDUR, GSF, HUDL, KMCP, NUMD, PEN, SACAM, TEL, ZWIPE, Nvidia, oljepris, EU & US PMI-er, US renter & ledighe
|
