Aktiesnakken
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
AMBU
Grønne Aktier
Shipping
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
GN Store Nord
Gubra
Medico
Pharma
Zealand Pharma
|
|
22/2 07:24 af ProInvestorNEWS |
DNB Markets
@DNBMarkets
God morgen fra Oslo :-) ; Siden stengetid i Oslo i går er S&P Futures +1%, Brent +0.8%, BORR i USA -1.2%, CLCO +1.1%, EQNR +1.8%, FLNG -1.7%, FRO -2.7%, GOGL -0.1%, HSHP +3.5%, SDRL +1.6%; Nikkei i dag +1.6%, Hang Seng +0.2%. Nyheter i dag: ABL, ALT, AQUIL, AURA, BBERG
|
|
|
22/2 07:02 af ProInvestorNEWS |
Nvidia's AI-Powered Earnings, Revenue, and Guidance Easily Exceed Expectations...Again (link)
|
|
|
22/2 07:01 af ProInvestorNEWS |
Kilde : Finansavisen
|
|
|
22/2 07:01 af ProInvestorNEWS |
Teknologikjempen har mildt sagt gått som en kule det siste året, på grunn av produksjonen av grafikkprosessorer (GPU) og databrikker. Disse er nødvendige for å møte den massive etterspørselen som har vokst som et uvær etter lanseringen av OpenAIs ChatGPT, og introduksjonen av generativ AI.
– Aksjen er opp 40 prosent i år, og 236 prosent siste 12 måneder. Det er en ellevill kursutvikling i seg selv, men den underliggende resultatutviklingen er enda mer ellevill, sier Holberg-forvalter Harald Jer
|
|
|
22/2 07:01 af ProInvestorNEWS |
fjerde kvartal hadde Nvidia et driftsresultat på 13,6 milliarder dollar, mot 1,3 milliarder i fjerde kvartal 2023.
Nvidia har et avvikende regnskapsår der fjerde kvartal 2024 endte 28. januar.
|
|
|
22/2 07:00 af ProInvestorNEWS |
«Akselerert databehandling og generativ kunstig intelligens har nådd vippepunktet. Etterspørselen øker kraftig globalt på tvers av selskaper, bransjer og nasjoner», sa Jensen Huang, grunnlegger og administrerende direktør i Nvidia, i pressemeldingen til selskapet.
|
|
|
22/2 07:00 af ProInvestorNEWS |
Databrikkeprodusenten Nvidia la onsdag kveld frem tall for fjerde kvartal.
Selskapet tjente 22,1 milliarder dollar i fjerde kvartal, som er mer enn en tredobling og økning på 265 prosent i omsetning fra samme kvartal året før.
På forhånd var det forventet at teknologi-kjempen skulle legge frem en inntekt på 20,4 milliarder dollar i kvartalet, opp fra 6,05 milliarder i tilsvarende kvartal året før, ifølge estimater fra Bloomberg.
|
|
|
22/2 07:00 af ProInvestorNEWS |
Tek-giganten tjente 22,1 milliarder dollar i fjerde kvartal
Onsdag kveld slapp IT-kjempen Nvidia sine ferske tall for fjerde kvartal. Selskapet knuste forventningene, nok en gang.
|
|
|
22/2 06:59 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen :-)
|
|
22/2 06:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen. :-)
|
|
|
21/2 23:41 af henrik48 |
Glem nu ikke Aramco, Helge !!!
|
|
21/2 23:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Nu verdens tredje største virksomhed
|
|
21/2 23:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vildt: (link)
|
|
|
21/2 23:33 af henrik48 |
Humøret er i top her !!!
|
|
21/2 23:33 af Bulder |
Det satser vi på Helge :-)
|
|
21/2 23:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det lover godt for det generelle aktiehumør i de kommende dage. :-)
|
|
|
21/2 23:32 af henrik48 |
Nu oppe 7% - jeg tænker ofte på Mogens Vad fra mioklubben, der for pr tilbage anbefalede aktien…tak for det…det har jeg haft stor ‘glæde’ af :-)
|
|
21/2 23:31 af Bulder |
Ser fint ud. Futterne stiger med.
|
|
|
21/2 23:30 af henrik48 |
5%
|
|
|
21/2 23:29 af henrik48 |
Nvidia slår estimater på top- og bundlinie !!! Nu oppe t% i eftermarked !!!
!
|
|
21/2 23:28 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Slår
forventningerne: *NVIDIA SEES 1Q REV $24B, PLUS OR MINUS 2%, EST. $21.9B - BBG
*NVIDIA 4Q DATA CENTER REVENUE $18.4B, EST. $17.21B
*NVIDIA 4Q GAMING REV. $2.9B, EST. $2.72B
*NVIDIA 4Q DATA CENTER REVENUE $18.4B, EST. $17.21B
|
|
|
21/2 23:25 af henrik48 |
Og 3 min. senere oppe 1,5%… !!
|
|
|
21/2 23:22 af henrik48 |
Oops…nu falder Nvidia ret voldsomt i eftermarked…
|
|
|
21/2 23:20 af henrik48 |
Meget enig, Helge !!!
|
|
| ||
|
21/2 23:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Spændingen stiger.
|
|
|
21/2 23:06 af henrik48 |
Nvidia stiger 1% 5 min. inde i eftermarked.. ikke noget om regnskab endnu
|
|
|
21/2 21:32 af henrik48 |
Nu er der kun 1,5 time til Wall street lukker :-)
|
|
21/2 13:56 af Svingtraderen |
ta @The Note
|
|
|
21/2 10:05 af ProInvestorNEWS |
FLSmidth leverer to små skuffelser i stort set allerede kendt regnskab vurderer Sydbank (link)
|
|
21/2 09:50 af Svingtraderen |
mo
rnings
|
|
21/2 09:43 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
21/2 09:21 af TeamGarlic |
Guuuut Mørnings :-)
|
|
|
21/2 09:05 af ProInvestorNEWS |
FLSmidth Q4: Bekræfter foreløbige regnskabstal og forventninger (link)
|
|
|
21/2 08:18 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
21/2 08:12 af ProInvestorNEWS |
Økonomer ser første rentesænkning i USA til juni (link)
|
|
|
21/2 08:09 af ProInvestorNEWS |
Internationale aviser med Barclays, Walmart og Superdry (link)
|
|
|
21/2 08:08 af ProInvestorNEWS |
Onsdagens aviser med Nordea, Novo Nordisk og Parken (link)
|
|
|
21/2 07:57 af ProInvestorNEWS |
Nvidia: Hvis du kun skal fokusere på en ting... (link)
|
|
|
21/2 07:51 af ProInvestorNEWS |
Asien: Kinesiske aktier lægger markant fra i ellers negativt dominerede markeder (link)
|
|
|
21/2 07:50 af ProInvestorNEWS |
USA: Finanskalender med dagens regnskaber: (link)
|
|
|
21/2 07:49 af ProInvestorNEWS |
Norge: Dette skjer i dag – onsdag
Her er det vigtigste fra Finansavisen i dag. Nederst finder du finanskalenderen. (link)
|
|
|
21/2 07:45 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
21/2 07:38 af B.Andersen |
Godmorgen :-)
|
|
|
21/2 07:31 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier. (link)
|
|
|
21/2 07:28 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
21/2 07:25 af ProInvestorNEWS |
PHO, SACAM, ZAP, laksepriser & -eksport, US Fed referat, Nvidia, Amazon
|
|
|
21/2 07:24 af ProInvestorNEWS |
DNB Markets
@DNBMarkets
God morgen fra Oslo :-)
; Siden stengetid i Oslo i går er S&P Futures -0.1%, Brent -0.3%, BORR i USA -0.7%, CLCO +0.4%, EQNR -1.2%, FLNG -0.3%, FRO -2.9%, GOGL -1.1%, HSHP +3.1%, SDRL +0.3%; Nikkei i dag -0.3%, Hang Seng +2.8%. Nyheter i dag: CSS, EIOF, ENSU, NOAP, PNOR,
|
|
|
21/2 07:21 af ProInvestorNEWS |
Dagens mange regnskaber
(link)
|
|
|
21/2 07:08 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen :-)
|
|
21/2 06:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
