NOVO
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
Banker og Finans
TESLA
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Laks
Shipping
Hansa Biopharma
Zealand Pharma
Gubra
OLIE OG GAS
Biotek-snakken
Maersk
Danske Bank
Forsvarsaktier
Smallcap og First North aktier
Medico
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Chemometec
Embla Medical
Ennogie
GN Store Nord
Grønne Aktier
|
|
22/6 11:09 af junklau |
Helge 9:53. : Man skal nok se det i lyset af at amerikanerne ikke gidder/kan forstå noget der ikke kan læses på max. 15 sekunder.( tiktok-effekten). Men det kan og gør både læger og sundhedsforsikringer heldigvis. Det bliver interessant at se når analytikerne også begynder at læse længere ned i teksterne vedr. NO
VO/LILLY-pillerne.
|
|
|
22/6 10:25 af JKY_VH |
Helge, måske er det i virkeligheden bare så banalt, at det er svært (offentligt), at vende 180 gr. og indrømme at man tog fejl?
|
|
|
22/6 10:19 af nano |
Snup Wegovy pillen naar du vågner, gå i bad mv., passer vel meget godt med den halve time. Som jeg forstår det, saa må Lilly pillen ikke indtages sammen med anden medicin. Jeg vil mene, at dette for mange kunne være et stoerre gene.
|
|
22/6 09:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg har svært ved at forstå, at analytikerne generelt stadig regner med, at Eli Lillys pille kommer til at sælge langt bedre end Wegovy-pillen. Hvad er argumentationen egenligt udover det med pillen kan indtages på enhver tid af dagen uagtet fødeindtagelse?
|
|
22/6 09:40 af Alberto |
Er dette lille notat "analyse" det første tegn, vi ser på Trumps Jun. besøg i Bagsværd? - NB: Bloom regner stadig med, at Fordayo kommer til at sælge mere end Wegovy pill i -30... Hmmm
|
|
|
22/6 08:46 af ProInvestorNEWS |
Novo-analytiker spår salg af Wegovy-pille langt over konsensus (link)
|
|
|
22/6 08:18 af pauly |
Godmorgen
|
|
|
22/6 07:08 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
22/6 07:02 af Stroka |
Godmorgen :-)
|
|
22/6 06:45 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
21/6 14:20 af Alberto |
den ene halvdel af cagrisema... Så solobehandling med cagrilintide ser ikke ud til at være så god som pille med SNAC...
|
|
21/6 14:19 af Alberto |
Undskyld: Cagrilintide - s
|
|
21/6 14:18 af Alberto |
"As mentioned Cagrilintide has very low bioavailability when combined with SNAC. New NVO molecules up to 8x better." - Bla. denne kommentar er værd at bemærke: Cagrisema ser ikke ud til at være så egnet som pille som Amycretin... Er der noget, der har kommertar til det?
|
|
21/6 14:08 af Alberto |
Derimod synes jeg, at dette community er interessant. Hvad læser I andre på?: (link)
4
|
|
21/6 14:01 af Alberto |
Han - værten - kan ikke have læst meget med her på sitet? - Som rosinen i pølseenden (for at give noget, hans publikum ikke vidste i forvejen) fremkommer han med temaet : "longevity"... Det er kommet bag på ham, får han sagt! - Selvom vi herinde vel har diskuteret longevity i vel 3/4 år? - Og "vital infrastruktur" er han slet ikke inde på... Det er så underligt, hvor mange, der er derovre, der ved så lidt som tilfældet er! - Er det problemer med at læse på dansk, der spøger: Næppe?
|
|
21/6 12:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Video:
Novo Nordisk-aktien nærmer sig et vendepunkt! (link)
|
|
21/6 11:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo Nordisk's Wegovy Pill Just Hit 3 Million Prescriptions. Is Wall Street Missing Something With This Beaten-Down Stock?
Novo Nordisk has been telling investors that volume will eventually offset price cuts, and early results suggest investors should listen(link)
|
|
19/6 17:05 af Bulder |
Nå Nordnet var åbenbart ikke helt opdateret. Det ligner 3,3 mio i løbet af dagen og stadig 5 mio i luk.
|
|
|
19/6 17:04 af bikube |
På sådan en god dag fik vi da næsten indhentet 1½ dags fald.
|
|
19/6 17:02 af Bulder |
Under 1 mio stk omsat i løbet af dagen. Over 5 mio i luk!
|
|
|
19/6 15:54 af ProInvestorNEWS |
Novos Wegovy-pille går frem i USA og sætter rekord konstaterer storbank (link)
|
|
19/6 14:27 af Cupcake |
Ha ha - ja, Ricks spørger jo også, om det er Lilly selv, der har lavet introen. Scott siger, at det er hans egne folk, men mon ikke der har været et “oplæg”? Jeg må indrømme, at jeg havde forventet en højere standard fra Scott.
|
|
19/6 13:38 af Alberto |
Du har ret: Meget interessant start! - Er det mon Lilly selv, der har lavet introen? Det er specielt for os danskere, at der tilsyneladende ikke findes kritiske journalister i USA: Journalister stiller kanaler til rådighed for celebs - som f.eks Dave Richs, der kan øge trafikken på deres potcast!! Og grunden er selvfølgelig det skræmmende dårlige uddannelsesniveau i befolkningen... Utroligt - og den egentlige grund til, at NOVO kom så dårligt igang i US..
|
|
19/6 13:09 af Cupcake |
Scott Galloway interviewer Ricks 4/6 - handler meget om GLP-1 og fedmebehandling generelt, men næsten ikke om Lillys pille isoleret. Pillen bruges mest som et eksempel i en bredere fortælling om pris, adgang og Lillys produktportefølje og ikke som et centralt tema. Ricks nævner faktisk kun selve pillen mod overvægt to gange og meget kort. Ricks fremstår knap så selvsikker som vanlig, eller? Er overrasket over Scotts "tilgang". Se indholdsfortegn. (link)
|
|
| ||
|
19/6 12:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
I øvrigt også meget enig i dine indlæg 10,37 og 11.04.
|
|
19/6 12:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Alberto..11.57. Jeg er helt enig. Rigtig mange internationale finansmedier og analytikere kører i en meget dyb Eli Lilly-biased plovfure.
|
|
|
19/6 12:15 af JKY_VH |
Enig Alberto 11.57, det er jo nærmest latterligt.
|
|
|
19/6 12:06 af junklau |
RENT teknisk er 50snittet på ugeprisen vigtig - pt. 311-12 stykker. De tal som Helge beskrev kl 11.30 falder helt i tråd med hvad jeg ser - rent teknisk altså.
|
|
19/6 12:00 af Alberto |
junklau 11.37: Tak for update! - Så jeg skal kigge på 300 ca. - og så efterfølgende 311 ? - Det var dette spike up, jeg var interesseret i (290-311) - 10% so and so...
|
|
|
19/6 11:58 af junklau |
Teknisk synes jeg at signaler på timechartet er ustabile. Minimum for at tolke tekniske signaler på er dagsgrafen, og helst ugegrafen. Så kommer man ikke ind på bunden,men ud i god tid når en evt. for høj stigning er indtruffet.TA kan ikke stå alene, men skal sammenholdes med fundamentalerne.
|
|
19/6 11:57 af Alberto |
HL 11:48 : Nej, nu må de holde op!!! Jojo - Wegovy Pill er da et rigtig godt set navn. - Og nu hedder Rybelsus også Wegovy. Meeen altså: Hvorfor ikke i stedet tale om det, der betyder noget i den virkelige verden. Det er altså nærmest uforskammet at mene, at Wegovy Pill`s markante launch skyldes et marketings kneb!
|
|
19/6 11:51 af Alberto |
Tak Helge: jeg kigger også efter brrud af 300.. Men der er vel også nogle glidende gennemsnit, der kan udløse noget? - F.eks "Golden cross" - hvilket vi desværre nok er et løngere stykke fra? Men på timechartet måske?
|
|
|
19/6 11:50 af ProInvestorNEWS |
@Swedbank
reiterates its Buy rating on $NVO
with a DKK 350 price target.
|
|
19/6 11:48 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo's success with oral Wegovy has been fueled by 'familiarity': Spherix (link)
|
|
|
19/6 11:39 af junklau |
Brud af 50-snit på ugeplan vil teknisk vær et købsignal af mere lødig karakter - ca. 311, så vi er tæt på. Men forsat afventende.
|
|
|
19/6 11:37 af junklau |
"Stregerne" ser positive ud, men som sagt skal vi se et bekræftet brud af 200-snittet på dagsplan for at sænke skuldrene.Rsi ligger i neutral.På uge niveu ska vi gerne se brud af 50-snittet.
|
|
|
19/6 11:31 af DevOp |
Info om, hvilke data der ifølge hackerne er stjålet ifm sidste uges ransomware-angreb (link)
|
|
19/6 11:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Alberto..Vores BSinvest, som er skrap på streger, har tidligere skrevet, at der er modstand i 303, 320 og 380. Brud på disse under stor/større omsætning udløser købssignal.
|
|
|
19/6 11:19 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk sendes til tops i C25 efter købsanbefaling fra Nordea (link)
|
|
19/6 11:04 af Alberto |
...Og så tror jeg som sagt, udgangspunktet for en evt. "kapitulation" blandt US analytikere mere handler om dårligere end ventede vægtsudsigter for Fondayo - end det handler om Wegovy Pill fremmarch... Det er efterhånden et etableret fact!
|
|
19/6 11:00 af Alberto |
Hvad siger stregerne ellers? -Tror du at aktien kan få et spike op med offentliggørelsen af godkendelsen i EU af Wegovy Pill ? - Eller bliver det hele mere glidende? For vi er vel enige om, at udsigten er mod nord?
|
|
|
19/6 10:55 af junklau |
købssignal.Det passer fint med at aktien er sat volsomt tilbage, og kan udløse en betragtelig stigning. Så det hele ser lidt godt ud efterhånden synes jeg.
|
|
|
19/6 10:53 af junklau |
Tak for svar Alberto. Det falder helt i tråd med hvad jeg synes at se.US-analytikere har forstand på tal,så de giver sig nok hvis det forsætter for Novo som det ser ud til. Rent teknisk begynder aktien a
t se interessant ud. bekræftet brud af ma200 giver lille ...
|
|
19/6 10:38 af Alberto |
Dårlig undskyldning: I hvert fald hvis de mener, Fondayo skal stå for +60% af det samlede salg i EU...
|
|
19/6 10:37 af Alberto |
Hvad jeg spejder efter lige nu, er en slags kapitulation fra det samlede "uafhængige", amerikanske analytikerkorps i forhold til vægtsudsigterne for Fondayo! - Jeg tænker, den MÅ komme: Og jeg tænker, Trump juniors besøg forleden også taler i den retning.. Faktisk tror jeg også, at jeg har set tegn på, at Lilly selv er klar over det: - Siden de forleden tog planer om produktionsudvidelser i EU af bordet med den "undskyldning", at Tyskland ville skære i støtten til medicin. -Dårlig undskyldning
|
|
19/6 10:23 af Alberto |
Jeg ser at MD og hele NOVO`s organisation virker YDERST komfortable med produktionsaspektet: Det tror jeg man skal lægge mærke til først og fremmest!
|
|
19/6 10:20 af Alberto |
Jeg tror, du har ret! Men man kan ikke sammenligne produktionen for 2 år siden med den produktion, NOVO har nu. Udover langt flere faciliteter til produktion er produktionsmåden nu formodentlig helt gået over til Yeast metoden, efter at NOVO havde visse "foldningsproblemer" med teknologien. Den er særdeles effektiv, billig i drift, bruger ikke så meget dyr og problematisk kemi - og er specielt beregnet på storskalaproduktion!
|
|
|
19/6 09:53 af junklau |
Der er lidt uro på om Novo kan følge med i produktionen af pillen. Forståelig nok set i lyset af historien.Men det stemmer jo ikke ikke helt med at Novo ikke færdiggør den pruduktionslinie de havde planlagt i Odense. Er der nogen der ved noget om det her? Eller er der noget jeg har overset?
|
|
19/6 09:46 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Global GLP-1 Receptor Agonist Market Size/Share Worth USD 95.3 Billion by 2035 at a 12.1% CAGR: Healthcare Foresights (Analysis, Outlook, Leaders, Report, Trends, Forecast, Segmentation, Growth Rate, Value, SWOT Analysis) (link)
|
|
|
19/6 09:19 af ProInvestorNEWS |
Novos Wegovy-pille vinder stadig frem på recepter i USA (link)
|
