Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
14/4 11:59
af StockBull
Det ramte hele markedet hårdt – totalt EV-salg faldt 27 %. Men det ramte ikke-Tesla-producenter meget hårdere (–41 %), fordi mange af deres modeller var afhængige af de credits for at være konkurrencedygtige prismæssigt. (link)
14/4 11:58
af StockBull
Den store driver: Ud fasning af føderale EV-tax creditsDe amerikanske føderale incitamenter (op til $7.500 pr. bil) forsvandt i slutningen af 2025.
14/4 11:58
af StockBull
Ja, det er delvist rigtigt, at told og beskyttelse mod udenlandske (især kinesiske) biler spiller en rolle – men det er ikke den primære årsag til Teslas voksende dominans i Q1 2026.
14/4 11:15
af resten
Er det pga. told og etc. pga. udenlandske producerde biler? Men flot er det :)
14/4 04:52
af StockBull
wow Tesla solgte alene 117.300 elbiler i USA i Q1 – mere end ALLE andre EV-producenter tilsammen (som kun nåede 99.099). (link)
12/4 08:50
af StockBull
Tesla’s FSD v14.3 introduces what may be one of the most consequential improvements in the history of autonomous driving systems. A ~20% faster reaction loop. (link)
12/4 08:16
af StockBull
(link) Tesla FSD - “Safer than Anyone else” - BIG Win for Europe! BIG loss for Legacy!
12/4 08:05
af StockBull
I revised my #EV adoption projections after 5 years of real-world data. Pushback won’t stop the transition — it merely delays it. (link)
12/4 07:48
af StockBull
Tesla annoncerer faktisk jobopslag som Vehicle Operator (køretøjsoperatør) i flere europæiske byer lige nu, inklusive:Lisbon (Portugal) — der er et aktivt jobopslag på Teslas karriereside (1-årig tidsbegrænset kontrakt). Ljubljana (Slovenia) — også et aktivt opslag på Teslas side og LinkedIn. Dublin (Irland) — der er rapporter om lignende stillinger. Paris (Frankrig) — der har været flere opslag for nylig. (link) robotaxier på vej til EU
12/4 07:46
af StockBull
It was never a better time to buy a new or used Tesla. Driving a @Tesla will save you money. (link)
11/4 09:53
af StockBull
Ja god nyhed men ventet ligesom unsupervised er ventet i 2027......
11/4 09:45
af StockBull
kursen bør stige betydeligt (potentielt til 500–800+ USD eller højere afhængig af hvor hurtigt det sker og hvad resten af forretningen gør). Se mine tidligere targets som nu er derisket. Stille og roligt bliver casen mere synlig.
11/4 09:42
af StockBull
Kombineret (FSD-abonnement + Robotaxi):I et godt 2027-scenarie kan total autonom revenue (FSD subs + tidlig Robotaxi) nemt komme op over 500 millioner – 1 milliard USD om måneden i slutningen af året, hvis Robotaxi rammer i USA, Kina og udvalgte europæiske byer.
11/4 09:38
af StockBull
Realistisk bud er 400.000 efter min mening så 39,6 millioner € per år
11/4 09:35
af StockBull
Der er sandsynligvis ca. 1,5 – 1,7 millioner Teslaer på vejene i hele Europa.
11/4 09:34
af StockBull
x99 euro / måned per FSD abbonoment
11/4 09:33
af StockBull
1-1.5 millioner Teslaer i EU
11/4 09:33
af StockBull
Burde også give lidt indtjenine med 1-1.5 Teslaer i EU som nu kan tegne FSD abonnoment - næste skridt er 100% .. Potentiale: 750 mil kr ekstra per måned i ren profit
11/4 09:29
af StockBull
Tesla har sendt ride-alongs og testspecifikke mails til danske kunder allerede i 2025/2026 for at vise, hvordan FSD fungerer på danske veje.
11/4 09:28
af StockBull
de har arbejdet parallelt. Holland er “first mover” (den første, der formelt siger ja), men de andre lande har været med i processen bag kulisserne. Derfor kan det gå relativt hurtigt nu, når Holland har åbnet døren.
11/4 09:27
af StockBull
Mange følger processen tæt og forventer, at flere lande (inkl. Danmark) kan have national anerkendelse klar i maj eller tidlig juni 2026. Det kan gå endnu hurtigere for nogle lande (f.eks. 3-6 uger efter hollandsk godkendelse), men for Danmark er maj realistisk, hvis Trafikstyrelsen prioriterer det.
11/4 09:25
af resten
Ja det er virkelig en god nyhed.
11/4 09:01
af StockBull
Kanon FSD up-date: RDW brugt 1.5 år på at teste FSD og siger det er verdens bedste - sådan.::: (link)
11/4 07:52
af StockBull
God-morgen :-) Kæmpe stor nyhed!!!! Tesla har fået godkendt sin selvkørende FSD AI til hollandske veje! (link) (link)
11/4 02:14
af StockBull
Tænker der kommer en op-datering i.f.m Q1 regnskabet
11/4 02:13
af StockBull
Med den told der er på udlandsle EV i US er en Tesla autonom cybercab til under 30 det logiske valg efter min mening. Specielt nu med olie over 100 usd
11/4 02:08
af StockBull
Så vidt jeg ved, starter Tesla nu masseproduktionen af Cybercabben, og jeg forventer, at den vil komme til at koste under 30.000 USD. Private vil kunne købe den, og jeg tror, den bliver et kæmpe hit. Profitmarginen vurderes at kunne nå omkring 50 %. Derudover går der rygter om en anden model, men indtil videre er det kun spekulationer.Hvorfor skulle det være for sent? Der er jo stadig masser af potentiale, alene i USA er der over 150 millioner mennesker, der endnu ikke har en elbil.
10/4 19:54
af koden
Rygtet siger Tesla vil komme med den model 2 som alle jo sagde skulkle være kommet for år siden. Nu er de måske på vej med en. Jeg tror bare det er for sent. Rygter siger DK pris omkring 250.000kr. Det er jo ikke den billige elbil man venter på. Den pris er for længst slået og i dag kan man få små elbiler fra 150.000kr. Tror det bliver et flop, medmindre de kan sælge den for under 200.000kr.
10/4 11:48
af StockBull
Elon Musk’s chapter was titled “The Man Who Knew Nothing About Risk.” (link)
10/4 10:38
af StockBull
Et TA kort mere - indikere tæt på bund. (link)
10/4 10:21
af StockBull
Vildt! Anthropics omsætning 3-dobler på 4 måneder! (link)
10/4 06:23
af StockBull
andre billige høj-beta aktier: (link) - suppleret lidt i palantir, microsoft og oracle
10/4 04:48
af StockBull
(link) Ark-April up-date
10/4 04:33
af StockBull
Dagens opdatering af måske det vildeste TSLA-chart, jeg nogensinde har set. Opdateret med den aktuelle kurs på 337 dollars.Kan det virklig være så nemt (link)
9/4 16:09
af ProInvestorNEWS
Tesla arbejder på ny bilmodel - medie (link)
8/4 07:33
af StockBull
382 for at være helt præcis
8/4 07:30
af StockBull
Suppleret i 342.53usd - mulige supplerings-vindue 270-340 som jeg ser det - men også muligt bunden var igårs 337. Det et kalkuleret sats at jeg er startet supplering tidligt allerede fra 390
8/4 07:19
af StockBull
Dagens opdatering af måske det vildeste TSLA-chart, jeg nogensinde har set. Opdateret med den aktuelle kurs på 341 dollars.Kan det virklig være så nemt :−) (link)
7/4 09:20
af StockBull
Tesla Flips the Entire Industry - The Hidden Reason Tesla Will Dominate Robotaxis! (link)
7/4 09:13
af StockBull
ARK (Cathie Wood) købte de 39.691 TSLA-aktier den 6. april 2026 (i går).De betalte i alt ca. 14,3 millioner USD for dem.Det giver en gennemsnitlig købskurs på omkring 360,55 USD pr. aktie. (link)
7/4 07:57
af StockBull
Jeg forventer at øge min Tesla-beholdning til et nyt all-time high (ATH) i antal aktier. Den gennemsnitlige anskaffelseskurs (GAK) bliver nu lavere end da jeg reducerede positionen den 18. december 2025. Jeg planlægger at holde positionen de næste +5 år, men vil løbende foretage strategiske salg af de dyreste partier for at genkøbe på lavere niveauer og dermed supplere yderligere ved favorable kurser. Godt at supplere i q1 og sælge i q4.
7/4 07:45
af StockBull
18/12 2025 04:25 anbefalede salg i 490: (link) indlæg; 130390
7/4 07:36
af StockBull
Det er ikke nyt. JP Morgan-analytiker Ryan Brinkman har sagt det samme i de sidste 10 år. I den periode er Tesla-aktien steget mere end 2.000 %.Da Tesla stod i 490 USD, havde han et kursmål på 150 USD. Nu hvor aktien er faldet til 350 USD, har JPM sænket deres mål yderligere til 145 USD. Jeg sagde køb ved 250 USD og sælg ved 490 USD. Nu siger jeg køb igen. Folk der følger JPM taber penge. Dem der købte i 250 har allerede scoret kassen også selv hvis de sælger nu.
7/4 07:28
af StockBull
Q1-tallene kommer ud.
7/4 07:28
af StockBull
Q1 er historisk set ofte Teslas svageste kvartal for Energy storage, både på grund af sæsonmæssige faktorer og timing af store projekter. Tesla har gentagne gange understreget, at Energy deployment er meget lumpy (uregelmæssig). Store projekter bliver færdige og deployet på forskellige tidspunkter, hvilket skaber betydelige udsving fra kvartal til kvartal. Jeg har nævnt det flere gange her i tråden. Alligevel reagerer anti-Tesla-folk og en del af markedet, som om dommedag er nær, hver gang Q1
7/4 07:23
af StockBull
Samme tendens i både 2025 og 2024. Det er selvfølgelig ikke hugget i sten, at det bliver den samme udvikling i år, men indtil videre tyder alt på det. Egentlig ret interessant. (link)
7/4 06:39
af TOPspiller
Energy storage installations var kun 8.8 gigawatt-hours i Q1 2026. Næsten 50 pct under hvad man forventede. Det er ikke kun bilsalget der går dårligt!
7/4 06:36
af TOPspiller
Så bliver de store også negativ på Tesla -JPMorgan. (link) The company delivered 358,000 vehicles in the first quarter of 2026, missing the Bloomberg consensus estimate of 372,000 and falling 7% below JPMorgan's forecast of 385,000. Energy storage installations totaled 8.8 gigawatt-hours, a unit of electrical capacity, down 15% from a year earlier, marking the first such decline since the second quarter of 2022.
7/4 04:46
af StockBull
(link) History is About to Be Made
7/4 04:33
af StockBull
Tesla - Suppleringsvindue 270-350 ved at lukke. Vurder selv. I april 2025 bundede kursen i ca. 215 med en RSI på 21. Her i april 2026 ligger RSI'en igen nede omkring 20-32 ved en kurs på ca. 270-350. Det er ikke hugget i sten, at vi skal helt ned i 270. Jeg supplerer selv hele vejen ned i 270-360-området i forsigtige, små step. Targets som tidligere nævnt i Tesla tråden. Forventer ny optur efter smart-money har handlet. (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 14/156