TESLA
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
22/11 20:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Video:How Tesla Could Smash the Index Fund Debate Wide Open: (link)
|
|
22/11 20:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Holger Zschaepitz
@Schuldensuehner
Just to put things into perspective: If added today, #Tesla would rank as the 8th largest S&P 500 constituent. Measured by the P/E ratio, it would be one of the most expensive stocks in the index. (Chart via Goldman)(link)
|
|
22/11 16:34 af JuliusFraSmithOvrfor |
What Does Disruptive Growth Look Like? (link)
|
|
22/11 10:33 af JuliusFraSmithOvrfor |
Disruption betyder afbrydelse, forstyrrelse eller sammenbrud. Det bruges især om det fænomen, at brugen af ny teknologi ændrer markedssituationen markant og eksempelvis medfører, at de hidtidige produkter og virksomheder bliver overflødige på feltet. (link)
|
|
22/11 10:29 af JuliusFraSmithOvrfor |
The amazing Amazon stock bubble. (link) Fortune 22/10 - 2010
|
|
21/11 11:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Holger Zschaepitz
@Schuldensuehner
·
1 t
Anyone who calls #Bitcoin
a speculative bubble should take a look at #Tesla. Musk shares up 585% YTD vs Bitcoin's 261% run.(link)
|
|
20/11 23:48 af JuliusFraSmithOvrfor |
Tesla Solar roof going to power smart nieghbourhood
|
|
20/11 23:47 af JuliusFraSmithOvrfor |
|
|
20/11 21:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Bloomberg
@business
·
34m
Tesla was the best performer in the Nasdaq 100 this week, as the stock set new record highs following the news that it would enter the S&P 500 Index(link)
|
|
|
20/11 19:53 af poppelkongen |
(link) tesla for begynder
|
|
20/11 14:41 af JuliusFraSmithOvrfor |
Fredagsunderholdning: Should I Buy a Tesla. (link)
|
|
20/11 14:11 af JuliusFraSmithOvrfor |
Hvor får de dog deres nyheder fra? :)
|
|
20/11 14:10 af JuliusFraSmithOvrfor |
BW/Tesla nu også på den konkurrerende kanal (link)
|
|
20/11 09:36 af JuliusFraSmithOvrfor |
Kompetent pro et. con diskussion af WB rygter. (link)
|
|
20/11 08:38 af JuliusFraSmithOvrfor |
Køber Warren Buffet op i Tesla? (link)
|
|
19/11 21:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tesla to bid for Israeli energy storage tenders: (link)
|
|
19/11 19:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tesla fortsætter sin himmelfart til hidtil usete højder(link)
|
|
19/11 15:01 af JuliusFraSmithOvrfor |
Sidst i præsentationen giver han et bud på Teslas markedscap i 2030 der vil få dig til at tabe kæben :)
|
|
19/11 14:57 af JuliusFraSmithOvrfor |
|
|
19/11 14:56 af JuliusFraSmithOvrfor |
Jeg kan varmt anbefale at se deres conference call hvis man er interesseret i en dybdegående analyse af alle aspekter af Teslas forretning.
|
|
19/11 14:51 af JuliusFraSmithOvrfor |
Pierre Farragu fra New Street Research sætter kursmål på Tesla til $578.
|
|
19/11 13:10 af JuliusFraSmithOvrfor |
@Helge - tak.
|
|
19/11 13:08 af JuliusFraSmithOvrfor |
Vi er ikke i et senario hvor "winner takes all". Spørgsmålet er hvor stor en markedsandel kan Tesla opnå på sigt. Elon Musk siger 20% er muligt.
|
|
19/11 13:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Julius..Jeg tænker lige over det.
|
|
| ||
|
19/11 13:04 af JuliusFraSmithOvrfor |
For øvrigt anser jeg ikke VW som en konkurrent til Tesla. Det potentielle marked for elbiler er 100 mio. enheder årligt. Så der er rigeligt med plads til begge.
|
|
19/11 12:23 af JuliusFraSmithOvrfor |
Det tror jeg gerne Bikube. Men giver det nogen mening at se på markedsandelen i enkelte lande når vi ved at Tesla ikke kan producere nok biler til at følge med efterspørgslen globalt.
|
|
|
19/11 12:08 af bikube |
I Norge har VW overhalet Tesla med deres 3er.
|
|
19/11 11:16 af JuliusFraSmithOvrfor |
Det var en skam. Tesla er så meget mere end el-biler at det fortjener sin egen chat.
|
|
19/11 11:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Denne chat bliver lukket i aften. Jeg henviser til den nye chat om El-biler.
|
|
19/11 10:50 af JuliusFraSmithOvrfor |
Det lader til de store OEM's med VW i spidsen langsomt begynder at tage Tesla alvorligt. Spørgsmålet er om de for nogens vedkommende er for sent på den?
|
|
19/11 10:34 af JuliusFraSmithOvrfor |
Elon Musk's Biggest Fan Works for Volkswagen - Bloomberg.com/opinion
|
|
19/11 09:48 af JuliusFraSmithOvrfor |
(link) test
|
|
19/11 08:20 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Morgan Stanley går bull i Tesla for første gang siden 2017: (link)
|
|
|
19/11 03:38 af Hfencker |
Julius; copypaste
|
|
18/11 23:05 af JuliusFraSmithOvrfor |
Hvordan opretter man et link her i chatten?
|
|
18/11 22:12 af JuliusFraSmithOvrfor |
For 4 uger siden var vi i $380. Tesla er ikke for de nervøse :)
|
|
18/11 22:07 af JuliusFraSmithOvrfor |
Holy smoke.
|
|
|
18/11 21:59 af bikube |
Julius - jo det har jeg hørt om engang, da chefen gik. Har du set Teslas kurs - under $10 op til gammel ATH fra slut August.
|
|
18/11 21:23 af JuliusFraSmithOvrfor |
Jeg vil ikke røre nogen af dem med en ildtang og da slet ikke Nikola. Du er klar over at de fortiden undersøges af SEC?
|
|
|
18/11 19:48 af bikube |
Fisker ser ikke ud til at flytte sig, den ligger stabilt på 16,3-17. Men Nikola er oppe med over 18% pga. vedvarende snak med GM.
|
|
|
18/11 19:02 af bikube |
Ja han er godt nok fremsynet: Biler $254 - energi $12 - insurance $15 - "a potential mobilty/ride-sharing business" $38 - software/network service $164 - og salg til 3.party $58. Hans kursmål 540, mens 33 analytikeres gennemsnitlige kursmål er 379.
|
|
|
18/11 18:45 af Hfencker |
FISKER INC. Tesla's kursmål opjusteres, hvad indflydelse vil pågå Fisker Inc.?
|
|
18/11 10:21 af JuliusFraSmithOvrfor |
Morgan Stanley opjusterer kursmål med 50% til $540. "valuation now includes Tesla’s network services, energy storage and insurance businesses. The internet-of-cars opportunity is also real, and a prerequisite to unlock further gains for the stock, the analyst wrote."
|
|
17/11 12:39 af JuliusFraSmithOvrfor |
De sælger alt hvad de kan producere også i Kina. At de sender en del af produktionen fra Kina til Europa mener jeg ikke skyldes manglende efterspørgsel i Kina. Det kan også skyldes at det helt enkelt er billigere at sende en bil fra Kina til Europa end fra Californien.
|
|
|
17/11 12:25 af bikube |
Der var jo set frem til et enormt salg af Model 3 på det kinesiske marked efter åbningen af fabrikken i Shanghai, men det går vist ikke så vildt - i oktober blev der solgt 12143 i Kina det var 800 flere end i september. Nu sendes model 3 så til Europa fra Kina.
|
|
17/11 11:55 af JuliusFraSmithOvrfor |
@Bikube - Jeg er enig i at Tesla handles til overkurs hvis man ser isoleret på automotive. Hvis man regner potentialet i FSD, Robotaxi, Forsikring, Ridehailing Energi m.m. ind mener jeg billedet ser noget anerledes ud.
|
|
17/11 11:02 af JuliusFraSmithOvrfor |
Kondolerer. Det bliver spændende at se om de fører til massive opkøb fra de forskellige indexfonde eller om de allerede har positioneret sig.
|
|
|
17/11 10:37 af bikube |
Tesla kommer i SP 500 til Jul. Kursen i Frankfurt stiger 10,5%, og mine Bear falder tilsvarende 30%. AV for den da.
|
|
|
16/11 15:51 af bikube |
@Julius Salget af elbiler er ca. 85% af omsætningen, så det er voldsomme stigninger, der skal ske indenfor Energi, før det rigtig flytter noget, set i forhold til den vilde overkurs Tesla ligger på.
|
|
15/11 18:02 af JuliusFraSmithOvrfor |
@Bikube - Toyotas salg er nærmere 20x Tesla. Til gengæld vækster Teslas salg historisk set med 40-50% årligt. Kan de fastholde den vækst vil de i 2030 producere +14 mill. enheder. Læg dertil deres hastigt ekspanderende energi division.
|
