Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
22/11 20:06
af Helge Larsen/PI-redaktør
Video:How Tesla Could Smash the Index Fund Debate Wide Open: (link)
22/11 20:00
af Helge Larsen/PI-redaktør
Holger Zschaepitz @Schuldensuehner Just to put things into perspective: If added today, #Tesla would rank as the 8th largest S&P 500 constituent. Measured by the P/E ratio, it would be one of the most expensive stocks in the index. (Chart via Goldman)(link)
22/11 16:34
af JuliusFraSmithOvrfor
What Does Disruptive Growth Look Like? (link)
22/11 10:33
af JuliusFraSmithOvrfor
Disruption betyder afbrydelse, forstyrrelse eller sammenbrud. Det bruges især om det fænomen, at brugen af ny teknologi ændrer markedssituationen markant og eksempelvis medfører, at de hidtidige produkter og virksomheder bliver overflødige på feltet. (link)
22/11 10:29
af JuliusFraSmithOvrfor
The amazing Amazon stock bubble. (link) Fortune 22/10 - 2010
21/11 11:54
af Helge Larsen/PI-redaktør
Holger Zschaepitz @Schuldensuehner · 1 t Anyone who calls #Bitcoin a speculative bubble should take a look at #Tesla. Musk shares up 585% YTD vs Bitcoin's 261% run.(link)
20/11 23:48
af JuliusFraSmithOvrfor
Tesla Solar roof going to power smart nieghbourhood
20/11 23:47
af JuliusFraSmithOvrfor
20/11 21:03
af Helge Larsen/PI-redaktør
Bloomberg @business · 34m Tesla was the best performer in the Nasdaq 100 this week, as the stock set new record highs following the news that it would enter the S&P 500 Index(link)
20/11 19:53
af poppelkongen
(link) tesla for begynder
20/11 14:41
af JuliusFraSmithOvrfor
Fredagsunderholdning: Should I Buy a Tesla. (link)
20/11 14:11
af JuliusFraSmithOvrfor
Hvor får de dog deres nyheder fra? :)
20/11 14:10
af JuliusFraSmithOvrfor
BW/Tesla nu også på den konkurrerende kanal (link)
20/11 09:36
af JuliusFraSmithOvrfor
Kompetent pro et. con diskussion af WB rygter. (link)
20/11 08:38
af JuliusFraSmithOvrfor
Køber Warren Buffet op i Tesla? (link)
19/11 21:03
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tesla to bid for Israeli energy storage tenders: (link)
19/11 19:00
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tesla fortsætter sin himmelfart til hidtil usete højder(link)
19/11 15:01
af JuliusFraSmithOvrfor
Sidst i præsentationen giver han et bud på Teslas markedscap i 2030 der vil få dig til at tabe kæben :)
19/11 14:57
af JuliusFraSmithOvrfor
19/11 14:56
af JuliusFraSmithOvrfor
Jeg kan varmt anbefale at se deres conference call hvis man er interesseret i en dybdegående analyse af alle aspekter af Teslas forretning.
19/11 14:51
af JuliusFraSmithOvrfor
Pierre Farragu fra New Street Research sætter kursmål på Tesla til $578.
19/11 13:10
af JuliusFraSmithOvrfor
@Helge - tak.
19/11 13:08
af JuliusFraSmithOvrfor
Vi er ikke i et senario hvor "winner takes all". Spørgsmålet er hvor stor en markedsandel kan Tesla opnå på sigt. Elon Musk siger 20% er muligt.
19/11 13:07
af Helge Larsen/PI-redaktør
Julius..Jeg tænker lige over det.
19/11 13:04
af JuliusFraSmithOvrfor
For øvrigt anser jeg ikke VW som en konkurrent til Tesla. Det potentielle marked for elbiler er 100 mio. enheder årligt. Så der er rigeligt med plads til begge.
19/11 12:23
af JuliusFraSmithOvrfor
Det tror jeg gerne Bikube. Men giver det nogen mening at se på markedsandelen i enkelte lande når vi ved at Tesla ikke kan producere nok biler til at følge med efterspørgslen globalt.
19/11 12:08
af bikube
I Norge har VW overhalet Tesla med deres 3er.
19/11 11:16
af JuliusFraSmithOvrfor
Det var en skam. Tesla er så meget mere end el-biler at det fortjener sin egen chat.
19/11 11:02
af Helge Larsen/PI-redaktør
Denne chat bliver lukket i aften. Jeg henviser til den nye chat om El-biler.
19/11 10:50
af JuliusFraSmithOvrfor
Det lader til de store OEM's med VW i spidsen langsomt begynder at tage Tesla alvorligt. Spørgsmålet er om de for nogens vedkommende er for sent på den?
19/11 10:34
af JuliusFraSmithOvrfor
Elon Musk's Biggest Fan Works for Volkswagen - Bloomberg.com/opinion
19/11 09:48
af JuliusFraSmithOvrfor
(link) test
19/11 08:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Morgan Stanley går bull i Tesla for første gang siden 2017: (link)
19/11 03:38
af Hfencker
Julius; copypaste
18/11 23:05
af JuliusFraSmithOvrfor
Hvordan opretter man et link her i chatten?
18/11 22:12
af JuliusFraSmithOvrfor
For 4 uger siden var vi i $380. Tesla er ikke for de nervøse :)
18/11 22:07
af JuliusFraSmithOvrfor
Holy smoke.
18/11 21:59
af bikube
Julius - jo det har jeg hørt om engang, da chefen gik. Har du set Teslas kurs - under $10 op til gammel ATH fra slut August.
18/11 21:23
af JuliusFraSmithOvrfor
Jeg vil ikke røre nogen af dem med en ildtang og da slet ikke Nikola. Du er klar over at de fortiden undersøges af SEC?
18/11 19:48
af bikube
Fisker ser ikke ud til at flytte sig, den ligger stabilt på 16,3-17. Men Nikola er oppe med over 18% pga. vedvarende snak med GM.
18/11 19:02
af bikube
Ja han er godt nok fremsynet: Biler $254 - energi $12 - insurance $15 - "a potential mobilty/ride-sharing business" $38 - software/network service $164 - og salg til 3.party $58. Hans kursmål 540, mens 33 analytikeres gennemsnitlige kursmål er 379.
18/11 18:45
af Hfencker
FISKER INC. Tesla's kursmål opjusteres, hvad indflydelse vil pågå Fisker Inc.?
18/11 10:21
af JuliusFraSmithOvrfor
Morgan Stanley opjusterer kursmål med 50% til $540. "valuation now includes Tesla’s network services, energy storage and insurance businesses. The internet-of-cars opportunity is also real, and a prerequisite to unlock further gains for the stock, the analyst wrote."
17/11 12:39
af JuliusFraSmithOvrfor
De sælger alt hvad de kan producere også i Kina. At de sender en del af produktionen fra Kina til Europa mener jeg ikke skyldes manglende efterspørgsel i Kina. Det kan også skyldes at det helt enkelt er billigere at sende en bil fra Kina til Europa end fra Californien.
17/11 12:25
af bikube
Der var jo set frem til et enormt salg af Model 3 på det kinesiske marked efter åbningen af fabrikken i Shanghai, men det går vist ikke så vildt - i oktober blev der solgt 12143 i Kina det var 800 flere end i september. Nu sendes model 3 så til Europa fra Kina.
17/11 11:55
af JuliusFraSmithOvrfor
@Bikube - Jeg er enig i at Tesla handles til overkurs hvis man ser isoleret på automotive. Hvis man regner potentialet i FSD, Robotaxi, Forsikring, Ridehailing Energi m.m. ind mener jeg billedet ser noget anerledes ud.
17/11 11:02
af JuliusFraSmithOvrfor
Kondolerer. Det bliver spændende at se om de fører til massive opkøb fra de forskellige indexfonde eller om de allerede har positioneret sig.
17/11 10:37
af bikube
Tesla kommer i SP 500 til Jul. Kursen i Frankfurt stiger 10,5%, og mine Bear falder tilsvarende 30%. AV for den da.
16/11 15:51
af bikube
@Julius Salget af elbiler er ca. 85% af omsætningen, så det er voldsomme stigninger, der skal ske indenfor Energi, før det rigtig flytter noget, set i forhold til den vilde overkurs Tesla ligger på.
15/11 18:02
af JuliusFraSmithOvrfor
@Bikube - Toyotas salg er nærmere 20x Tesla. Til gengæld vækster Teslas salg historisk set med 40-50% årligt. Kan de fastholde den vækst vil de i 2030 producere +14 mill. enheder. Læg dertil deres hastigt ekspanderende energi division.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 157/158