Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
4/4 11:33
af StockBull
Vi: Jeg er en del af en gruppe af investorer, der følger Tesla tæt, og det er de samme, jeg ofte linker til her i chatten. Det er altså ikke kun min egen mening, mange andre ser det samme potentiale som jeg gør.
4/4 11:28
af StockBull
Den 28. december 2025 justerede jeg målet til 635 USD, og nu har jeg hævet det til 700 USD. Mine langsigtede forventninger på 1.000–1.500 USD gælder ultimo 2027 (hvis jeg tidligere har angivet 2026, var det en fejl).
4/4 11:13
af EIMiller
Og hvem er vi?
4/4 11:13
af EIMiller
og de 20mia usd i omsætning på robotaxi er nu flyttet fra 2026 til 2027?
4/4 11:13
af EIMiller
Så du har allerede downgradet dit target for 2026 fra 1000-1500 usd til 700usd? alstså en halvering af det mest optimistiske?
4/4 04:36
af StockBull
i disse tider med dyr olie skal man ikke undervurdere Tesla
4/4 04:35
af StockBull
Nogle analytikere projicerer allerede over 150 GWh i 2027 under høj-vækst-scenarier (med historisk CAGR på 80-100 %+). - thats it --
4/4 04:33
af StockBull
Med eksport til andre lande og salg til private bliver det meget lettere at nå høje omsætningstal hurtigere. Hvis Tesla sælger 300.000–500.000 Cybercabs i 2027 (muligt hvis produktionen rammer højt gear), giver det allerede 9–15 mia. USD i engangsomsætning fra salg alene. Derefter kommer den løbende drift-omsætning oveni. Så 20-30 mia muligt i 2027 :-)
4/4 04:27
af StockBull
Dollars to donuts, these things are going to merge. (link)
4/4 04:26
af StockBull
Det hele tager lidt længere end oprindeligt forventet, men ikke år længere. Fokus ligger på at få San Francisco og Austin til at fungere perfekt, før vi skalerer derfra. Vi forventer nu mellem 5.000 og 10.000 robotaxier inden udgangen af 2026. I 2027 forventer vi derefter en vækst på 5-10 gange. Det er stadig et pilotprojekt, så det er svært at estimere 100 % præcist. Derfor revurderer jeg nu løbende, typisk hver tredje måned. Holder fast i mit 700usd target
3/4 12:45
af EIMiller
@stockbull: 1/11/2025 11:04 skrev du at du forventede 6500 robotaxier i drift ved udgangen af Q1 2026. Der er nærmere 500 hvoraf under 10 er uden copilot. Du skrev også at tesla kommer til at omsætte 20-30 mia usd på robotaxi i 2026. Alle dine forecast fra novemner rammer indtil videre helt ved siden af.
3/4 10:28
af StockBull
Jeg supplerede min pos. i april 2025 og har gjort det samme igen i april 2026. Jeg solgte en del af min beholdning i december 2025 ved et kursniveau omkring 490 USD.Jo mere man sætter sig ind i casen og forstår handelsmønstret, desto flere penge er der at tjene på Tesla-aktien. Jeg har i dag flere Tesla-aktier, end jeg havde i april 2025, samtidig med at jeg har hjemtaget pæne gevinster undervejs.So, what’s not to like? Har delt info her i tråden næpsten dagligt det sidste års tid. Thats it-
3/4 10:22
af StockBull
Det samme mønster gentog sig efter Q1 2025, hvor Tesla-aktien faldt markant og nåede sit lavpunkt for året på 214,25 USD den 7. april 2025 (med en closing-pris på 221,86 USD den 8. april). Det er derfor muligt, at aktien igen kan teste 340 USD-niveauet, før en eventuel stigning mod 700 USD eller derover. Thats it --
3/4 10:17
af StockBull
Ja, hvis man synes Tesla skuffede, fokuserer folk ofte for meget på EV-salget og glemmer resten af forretningen. Jeg kigger kun på resten. Mit 500 USD-target for 2025 ramte næsten plet (@498 ), og det nye 700 USD-target inden 1. april ser også ud til at blive nået. That’s it :-)
3/4 10:10
af StockBull
Kort opsummering2025: 46,7 GWh 2026 realistisk: ca. 65 GWh (±5–10 GWh) Det svarer til en vækst på ca. 40 % i gennemsnit – hvilket er stærkt, men ikke eksplosivt, fordi fabriksekspansionen ikke er fuldt på plads før 2027. Thats it --
3/4 10:08
af StockBull
Optimistisk (hvis Houston ramper hurtigt + masser af nye ordrer): 75–85+ GWh
3/4 10:07
af StockBull
De $4,96 mia. er en stærk minimumsbase for 2026-omsætningen (allerede sikret fra gamle projekter). Nye ordrer som Trego Grid, plus hvad der ellers kommer ind i løbet af 2026, lægges oveni. Base-case (mest sandsynligt): 65 – 70 GWh (+39 % til +50 % fra 2025)
3/4 10:02
af StockBull
Tesla har p.t ca. 5 milliarder dollars i udskudt omsætning, der skal bogføres i 2026 – det peger på en rigtig god ordrebog. Projekter som det Trego Grid (256 Megapacks) er netop en del af denne backlog.
3/4 09:58
af StockBull
Når Houston-fabrikken er oppe at køre, vil Teslas samlede Megapack-kapacitet komme op på omkring 130 GWh per år (80 GWh fra Lathrop + Shanghai + 50 GWh fra Houston).
3/4 09:56
af StockBull
Tesla har vundet leverandørkontrakten på de 256 Megapacks. Det betyder, at Tesla har fået kontrakten på at levere alle batterierne (og sandsynligvis også den tilhørende software, invertere og support). Thats it -- (link)
3/4 09:31
af Bjæssing09
Tesla skuffede fælt. Thats it :-)
3/4 04:27
af StockBull
(link) Model Y is the 3rd best-selling car in Sweden now (up from 13th). Thats - it
3/4 04:26
af StockBull
(link) Thats it --
3/4 04:23
af StockBull
Tesla March car registrations soar in key European markets, showing changing trend. Thats it -- In Norway, Sweden and Denmark, Tesla registrations were up by 178%, 144% and 96%. (link)
3/4 04:12
af StockBull
Justeret mit 12 - mdr target til 700 usd inden 1 April 2027. Thats it --
3/4 04:07
af StockBull
Men nu kommer det interessante: Den høje oliepris på ~105 USD/tønde burde give Tesla massiv medvind. Dyrere benzin gør elbiler endnu mere attraktive økonomisk. Historisk stiger EV-interessen, når brændstofpriserne ryger op og Tesla er bedst positioneret til at nyde godt af det.Værdisætningen er stadig alt for lav. Thats it --
3/4 04:05
af StockBull
Kort sagt: Den sæsonmæssige nedgang rammer hele branchen i større eller mindre grad, og Tesla holder stadig en stærk position – især i USA, hvor de dominerer markedet. Thats it --
3/4 04:04
af StockBull
Traditionelle vestlige bilproducenter som Volkswagen, GM og Ford ligger fortsat langt under Tesla i rene EV-leveringer. GM solgte f.eks. kun omkring 26.000 EV i USA i Q1 (under en tiendedel af Teslas volumen). Thats it --
3/4 04:04
af StockBull
BYD (verdens største EV-producent inkl. plug-in hybrider) solgte ca. 700.000 NEV i Q1 2026, hvilket er et kraftigt fald på ca. 30 % år-over-år – primært på grund af sæsonpåvirkning fra kinesisk nytår og presset på hjemmemarkedet. Thats It --
3/4 04:01
af StockBull
Helt normalt at Teslas Q1 EV-salg er lavere end Q4, det ved alle med bare lidt kendskab til Tesla, og det ved Bloomberg også. Q4 er altid det stærkeste kvartal pga. sæsonmønstre og incitamenter. I år faldt leveringerne fra 418k i Q4 til 358k i Q1, men det er stadig op år-over-år fra det svage Q1 sidste år.
3/4 03:57
af StockBull
03.50:: skal være: minimum 200 mia. usd
3/4 03:55
af StockBull
Hvis Terafab var et privat Elon Musk-projekt, havde investorer allerede skudt milliarder ind, og værdien ville ligge på 500 mia. USD+. At Wall Street værdisætter fabrikken til næsten nul i Tesla-modellerne er absurd, især mens den stadig er under opbygning. Jeg købte flere TSLA-aktier i går. Den samlede værdisætning er alt for lav.
3/4 03:50
af StockBull
De fleste analytikere har været alt for optimistiske, men ikke dem jeg følger. Vi har konsekvent sagt, at 2026 bliver et bedre år end 2025, og Tesla ligger i dag omkring 6 % højere år-til-år. Realiteten er, at 80 % af dem ikke rigtig forstår Tesla-casen. De værdisætter f.eks. den nye Terafab-chipfabrik til nærmest nul, selvom den efter min mening allerede nu burde tilskrives en værdi på minimum 200 mia. kroner og det selvom den ikke er færdig endnu.
2/4 19:41
af Bjæssing09
Helt som forventet skuffer Tesla igen igen og falder tungt - hmmmm
2/4 17:31
af ProInvestorNEWS
Bloomberg: Tesla skuffer med bilsalget i første kvartal (link)
2/4 14:28
af StockBull
Det er en klassisk "shovels in a gold rush"-situation, men nu vil guldgraverne også lave deres egne bedre skovle til deres specifikke behov.
2/4 14:27
af StockBull
Enig - chips bliver råstof / commodity - alle de store vil snart producere deres ejne chips og få år - (link) - Tesla startet bygge deres ejen chip fabrik - de fleste hyperscalers (Google, Amazon, Meta, Microsoft) har allerede investeret milliarder i custom silicon netop for at undgå at betale Nvidia-priserne evigt.
2/4 09:09
af StockBull
Virklig god analyse af basher som jeg ser det.
2/4 09:02
af StockBull
Tesla - en vifte af start-ups: (link)
1/4 14:21
af StockBull
Sjov graf - vurder selv: (link)
29/3 12:37
af StockBull
Tyskerne vilde med Tesla FSD (link)
25/3 14:44
af StockBull
Robotaxi expansion on deck. (link)
23/3 10:17
af StockBull
Ja men oliepris på over 100USD kan brugte EVs sikkert stige i pris og ICE falde
23/3 09:08
af ProInvestorNEWS
Nye tal fra bilstatistik viser, at 20 pct. af personbilerne på danske veje nu kører på elektricitet, hvor Tesla er den mest dominerende aktør. Administrerende direktør i Mobility Denmark, Mads Rørvig, påpeger, at politiske tiltag som lavere registreringsafgift har fremmet elektrificeringen, men advarer om, at ændringer hurtigt kan påvirke udviklingen.
22/3 08:18
af NiklasZ
TERAFAB: the next step to becoming a galactic civilization: (link)
21/3 14:55
af StockBull
Elon Musk stated that Optimus combined with PV (photovoltaic/solar power) will be the first Von Neumann probe—a self-replicating machine fully capable of reproducing itself using raw materials found in space. (link)
21/3 14:49
af StockBull
(link) Elon confirmed that the upcoming 3 months are the most important ones in Tesla’s history
20/3 11:45
af StockBull
Tesla EU FSD approval: 4/20 Cybercab production ramp: 4/20 Tesla Roadster unveil: 4/20 FSD 14.3 release: 4/20 Starship V3 first flight: 4/20
20/3 10:54
af StockBull
KANON: (link)
20/3 09:49
af StockBull
Den 10. April forventer Tesla, at de hollandske færdselsmyndigheder godkender Teslas selvkørende teknologi. Det ville i så fald hurtigt kunne rulles ud i andre EU-lande også. En mulig wide release allerede til sommer. (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 16/156