Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
12/9 10:56
af JKY_VH
Ja alt andet vil da være vanvittigt.
12/9 10:54
af Sukkeralf
Optionen og begrænsninger på HexaCD38 er der jo fordi, at Janssen indlicensierede daratumumab. De er jo nød til at sikre sig, at Genmab lige i røven på denne kommer med et bedre produkt. Er ret sikker på at hvis Janssen tager optionen, så ligger der nok også nogle kontraktlige forpligtigelser til udviklingen.
12/9 10:51
af Sukkeralf
Pharmaceutiske virksomheder er først og fremmest forretninger og der skal tjenes penge - i gen lægemidler udvikles for at hjælpe patienter, hvis ikke der kan tjenes penge på det. For så går der ikke længe før, at man ikke har nogen virksomhed.
12/9 10:46
af Raun
Tak for info @Darvin
12/9 10:34
af JKY_VH
Jeg er enig i at prisen spiller en stor rolle, men den skal jo ses ift. effekten og den kender vi ikke pt., heller ikke analytikerne.
12/9 10:34
af StockBull
Jeg mener, at Darzalex går ud af patent i 2035 hos JNJ. Derfor kunne de vælge at tøve med at øge salget af CD38-medicin fra 2030 til 2035. Dette ville give dem mulighed for langsomt at øge salget i denne periode, for så at maksimere salget i 2035, hvor Darzalex alligevel bliver patentfrit.
12/9 10:26
af StockBull
Der er flere analytikere, der har påpeget, at CD38 muligvis ikke vil sælge ret meget, nu hvor Darzalex allerede er markedsførende. Svært at vurdere om de har ret i den påstand.
12/9 10:21
af StockBull
Eller de kunne vælge at gøre produktet så dyrt, at det ikke påvirker JNJs indtjening, og at folk stadig modtager behandling med Darzalex eller CD38, selvom Genmab får de 20 % royalties for patienter, der modtager CD38. Med andre ord kunne JNJ strukturere deres priser, så de ikke lider økonomisk tab ved at betale royalties til Genmab.
12/9 10:14
af StockBull
indtjening på Darzalex i den periode, hvor Genmab ikke modtager royalties.
12/9 10:13
af StockBull
God information, Darvin, og jeg er enig i din beskrivelse af analytikerne. Problemet er, at der virkelig er mange, der handler ud fra analytikernes oplysninger, når de udtaler sig om virksomheders regnskaber og pipeline-nyheder. Når det kommer til at skrotte CD38 i mølposen, tror jeg ikke, det er JNJs plan, hvis de vælger at investere i CD38. De kunne dog vælge at udvikle CD38 langsommere, end mange måtte ønske, for dermed at timere den mest økonomiske lancering for JNJ og maksimere deres
12/9 09:49
af JKY_VH
Tak for gode betragtninger Darvin.
12/9 09:48
af JKY_VH
Ja det vil være helt uhørt uetisk overfor syge mennesker. Noget andet er, at hvis de gør det, så risikerer de at blive kørt over af konkurrenterne. Jeg er overvevist om at hvis data på hexa er gode nok, så opter JnJ in og fører superdara på markedet.
12/9 09:47
af wisuwa
Jeg er med på, at det er noget andet. Men det signalerer jo ret tydeligt, at der er grænser for, hvad man må/ikke må med farma producent.
12/9 09:46
af wisuwa
Der var jo en sag med en amerikansk forretningsmand Martin Shrekli, der købte patentet på et medikament mod parasitter, hvorefter han 50-doblede prisen. Det endte han jo med at blive dømt for, fordi folk ikke havde råd til behan dling.
12/9 09:41
af wisuwa
Foruden at der er en sundhedspolitisk interesse i at fremme helbredende medikamenter, så tænker jeg, at der også må eksistere noget lovgivning på det område. Hvis en virksomhed har patent på et præparat, der kan redde menneskeliv, så skal man vel fremme det. Ellers er det fandme kapitalisme af værste kaliber.
12/9 09:38
af wisuwa
@Darvin 10.00 - Synes også det lød helt absurd, at JNJ kunne få lov til det. Håber du har ret i, at det ikke er tilfældet. For hvis det er, så er der saftsuseme nogle advokater, der har sovet i timen i Genmab
12/9 09:20
af nohope
Det er ufatteligt at den fortsat falder efter den nedtur onsdag - endda i et mørkegrønt marked.
12/9 09:14
af Darvin
Og husk på at analytikerne er sat i verden med et eneste formål. At skabe opmærksomhed, troværdighed og tillid samt indtjening til deres virksomhed/foresatte. Dernæst er de naturligvis drevet af det at være god til sit virke. Men det første er det det handler om. Som investor bruger du dem til at bekræfte og “kvalitetssikre” dit eget valg. Men oftest skal du tænke selvstændigt, og efterfølgende blive bekræftet af analytikerne.
12/9 09:04
af Darvin
Den sidste lange tid, har analytikerne ret fodslæbende tilpasset sig en kurs der ligger lavere end deres egne reelle forventninger. Min påstand.
12/9 09:02
af Darvin
Derfor skal man købe, inden f.eks Michael Novod fortæller os at vi skal gøre det.
12/9 09:01
af Darvin
Den anden handler om, hvorvidt analytikerne “ved noget”. Det gør de ikke, ikke mere end andre. Bevares de, eller nogle stykker, er med til præsentationer og holder møder, men der siver ikke insider info der. Analytikerne er tværtimod stort set altid!!! På bagkant. De tilretter blot deres upside/downside til markedet, fordi de (eller arbejdsgiver) ikke tør andet. Når endelig de endelig skal til at ændre, får de få betalende først den viden, og andre dødelige det lidt efter.
12/9 09:00
af Darvin
Det første handler om hvorvidt JNJ kan lægge CD38 i mølposen, og undlade at udvikle på det. Jeg har været med til at indgå kontrakter, som kan have en parallel til dette, og har aldrig set en kontrakt, hvor licenstageren ikke havde pligt til at fremme og udnytte licensen. I modsat fald kan Genmab tage licensen tilbage og selv udnytte den. JNJ’s rettigheder ophører.
12/9 09:00
af Darvin
Der bliver altså fremført et par, efter min viden og erfaring, ukorrekte emner i den sidste tid.
12/9 08:59
af JKY_VH
nej det må vi da ikke håbe:-D
12/9 08:52
af Vitus
Vejle’s pointhøst viger trods alt ikke….
12/9 08:36
af JKY_VH
Ja kursen korrellerer vist meget godt med Vejle´s pointhøst i Superligaen. Så hvis det fortsætter ved vi allerede på søndag omkring kl. 18, hvordan Genmab klarer sig på mandag:-)
12/9 08:28
af Vitus
I et mørkegrønt indeks må vi konstatere at Genmab igen er isoleret i bunden !
12/9 08:15
af M_T_A
Det er i hvert fald gået min næse forbi.
12/9 08:11
af lahn1
Det var et tilfælde. Men det er vel for tidligt at sige noget om. Var der ik også en spænde PD-1 x VEGF fra Biontech?
12/9 07:52
af M_T_A
@lahn1 mange tak hvis det var svar til mig. Og imponerende responstid i så fald. God dag.
12/9 07:47
af lahn1
God morgen, jeg har lagt Acasunlimab WCLC abstract poster i debatten. (link)
12/9 07:46
af M_T_A
Godmorgen. Er der nogen der har en idé hvorledes eller hvorvidt Summit's seneste data på NSCLC som smadrede Keytruda, har indflydelse på Acasunlimabs muligheder og marked?
12/9 06:35
af LP90
Godmorgen :-)
12/9 05:59
af bibob
God morgen. :-)
12/9 05:44
af Stroka
God morgen :-)
12/9 04:58
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
11/9 21:54
af Pensionisten
@Lahn1 22:45. Ja, og det er så for mig, lidt bekymrende, hvis den seneste tids udvikling i kursen, er skabt på forventningerne.... ;-)
11/9 21:45
af lahn1
Heldigvis handles aktier på fremtidig forventninger, måske er der håb :-)
11/9 21:29
af E L
Price determines sentiment and sentiment determines price. Nothing new. A vicious circle until it is broken and reverses.
11/9 20:41
af Pensionisten
Med baggrund i dagens kommentarer, her på chatten, er det vel ikke så opsigtsvækkende, at kursen har det svært. Vi behøver vist ikke spekulere i, om der er nogen der manipulerer, eller lignende, med kursen ;-)
11/9 20:32
af Bulder
Jamen det er jo også det, der er problemet. Ventetid. Epco i 1. Linje. Acasunlimab fase 3 data. Jeg tror ikke engang en overraskelse fra gen 1042 vil batte noget i dette dødvande, som vil opstå, hvis ikke hex38 h2h maner enhver tvivl i jorden.
11/9 20:00
af E L
@ 20:06 no no, i presume it is exactly as you describe it, they want to see the predefined data set
11/9 19:43
af lahn1
1. L batter først noget 2-3 år efter godkendelse, så kommer vi sgu til vente længe.
11/9 19:33
af Bulder
Første linje, for at det batter noget.
11/9 19:30
af lahn1
og 2 mia DKK i FL 2028
11/9 19:30
af lahn1
Hvormeget er bonger ud ? Hvor højt skal vi før du ser en ordentlig effekt på kursen. 1. og 2. L i DLBCL kommer nok først om 3-4 år. Men vi kan godt lave 3,5 mia i salg i 3 L 2027
11/9 19:15
af Bulder
Det jeg frygter er 2-3 års ørkenvandring i kurs 1600-1800, inden Epco begynder at bonge ud.
11/9 19:15
af lahn1
De har 5 år
11/9 19:13
af Bulder
De to sidste desværre ikke lige på den korte bane.
11/9 19:12
af nohope
Jeg ved ikke om betalingsvilligheden er stor nok i alle autoimmune.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 65/4270