Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
10/9 09:33 af hda |
Alt er rødt i C20 - på nær Genmab
|
|
|
10/9 09:34 af Repsac |
På en rød dag tør de Anonyme købe, uden at aktien går helt i himmelen.
|
|
10/9 09:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Skal vi ikke bare sige, at "nogen" af de Anonyme tør købe? Andre af dem i den gruppe shortseller desværre.
|
|
10/9 09:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det må de snart gerne stoppe med. :-)
|
|
10/9 10:12 af celsius |
Det japanske medicinalselskab Takeda kan se frem til en hurtigere behandlingstid af sin registreringsansøgning for lægemiddelkandidaten Ixazomib hos de amerikanske lægemiddelmyndigheder, FDA.
|
|
10/9 10:12 af celsius |
FDA har således givet midlet "Priority Review"-status, hvilket sikrer en hurtigere vej gennem godkendelsesprocessen. Dermed har Ixazomib fået samme særstatus som Genmabs Daratumumab, der tidligere i denne uge fik "priority review".
|
|
10/9 10:12 af celsius |
Begge lægemidler retter sig mod behandling af patienter med knoglemarvskræft, myelomatose, men bygger på forskellige virkningsmekanismer.
|
|
10/9 10:13 af celsius |
Genmabs Daratumumab er et antistof rettet mod CD38-molekylet, som er overudtrykt på overfladen af myelomatoseceller. Ud over Genmab har franske Sanofi og tyske Morphosys hver deres CD38-antistof under klinisk udvikling
|
|
10/9 10:13 af celsius |
Takedas Ixazomib er den første orale udgave af proteasom-hæmmere, som er kommet i fase 3. Genmab og partneren Johnson & Johnson har foreløbigt søgt om godkendelse af Daratumuab til knoglemarvspatienter, der allerede har gennemgået mindst tre behandlinger, herunder med proteasomhæmmere, eller som ikke længere har gavn af to af de mest benyttede behandlinger, herunder en proteasom-hæmmer.
|
|
10/9 11:41 af dingleberry |
øøeh, er der nogen, der har et håndtag på GEN? Kan ikke følge med markedet, når det stiger og stiger på røde dage. Jeg er helt rundtosset
|
|
10/9 11:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Du dingler rundt. :-D
|
|
|
10/9 11:50 af JKY_VH |
648,50 og bomstærk på en halvsur dag
|
|
10/9 11:53 af dingleberry |
Nordea sælger i panik, shorterne køber, markedet går den anden vej. Der er ikke meget, der peger i en logisk retning
|
|
10/9 11:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er ikke sikkert at det er shortere som køber. Det kan også være longs.
|
|
|
10/9 11:58 af JKY_VH |
ja netop, shorterne er vist uden for pædagogisk rækkevidde.
|
|
10/9 11:59 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tror bare deres analytikere kigger på graferne. :-)
|
|
10/9 12:28 af bongobob |
Nå, vi skal vel til at varme op til GS i morgen. Jeg tror Jan har et møde med den ”hemmelige partner” nu han er i løvens hule. Betingelserne for en helt eller delvis overtagelse af Genmab er på bordet. Hvad siger i? true or false med %. For mig er det 30/70
|
|
10/9 12:32 af dingleberry |
Stripbar 80/20
|
|
10/9 12:44 af celsius |
DROP NU ALT DET DER OVERTAGELSES SNAK HER
PÅ CHATTEN .. OG LAD OS VÆRE SERIØSE SOM VI PLEJER !!!!
|
|
10/9 12:47 af bongobob |
Det er skam dybt seriøst. Det er altså 0/100 for dit vedkommende
|
|
10/9 12:52 af dingleberry |
nu skal man aldrig sige aldrig, så hvis vi ikke bruger decimaler vil jeg sige 1/99 for overtagelse. Helt eller delvist
|
|
|
10/9 12:53 af Sukkeralf |
Tvivler på Jan møder op frivilligt
|
|
10/9 12:58 af dingleberry |
Hvis han sigter på at blive den næste regn eller alxn, så er det jo aaaaalt for tidligt at slippe tøjlerne. Og han har jo ikke brug for pengene. Han har allerede rigeligt til at lægge bladguld på garagen, huset, nabolaget, børnenes skole og det lokale stadion. Flere gange.
|
|
10/9 13:00 af bongobob |
Problemet er at det ikke er ham der bestemmer. På et tidspunkt er han forpligtet til at informere aktionærerne hvis han modtager et fast tilbud
|
|
| ||
|
10/9 13:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ja..Det skal man jo altid.
|
|
10/9 13:06 af bongobob |
Så i mener det godt kan betale sig at spekulere lidt i en exit strategi der inkluderer fuld Dara udrulning. Måske skulle man bare lukke øjne og ører de næste tre år. Det er også en strategi
|
|
10/9 13:07 af dingleberry |
Klart, men en væsentlig del af at købe GEN er at få Jan og hans team med i dealen. Det er en væsentlig del af værdien i selskabet, og i øvrigt også grunden til det enorme warrantprogram
|
|
10/9 13:08 af bongobob |
Det var lidt det jeg tænkte med delvis overtagelse. Hvis fisken spræller må man nøjes med halvdelen
|
|
10/9 13:11 af dingleberry |
Hvis nu, der ikke kommer noget m&a aktivitet, så vil det være skønt at få nogle nye programmer i klinikken. Det tager jo sin tid at illustrere værdien af nye medikamenter, som vi kan se med humax-tf-adc
|
|
|
10/9 13:23 af dohk |
Lidt banalt spørgsmål for nogen: Men hvem bestemmer egentlig i genmab? Altså i sidste ende selvfølge dem ser sidder med aktier. Dog før at vi aktionære hører noget som helst er bestyrelse vel og har sagt ja eller nej til en friendly overtagelse. Hvem sidder i bestyrelsen...en fra TDC og en fra GSK, kende ikke noget til disse personer men begge to fra uduelige selskaber;-) Dog sidder manden bag SOBI også i bestyrelsen så det trækker op:-)
|
|
|
10/9 13:26 af dohk |
Husk at præge debatten i den retning man finder seriøs og lad være med caps lock og og udråbstegn, det er der aldrig kommet en god debatkultur ud af. Ps i bund og grund er der ligegyldigt om genmab bliver købt, hvad der betyder noget er hvor godt et lægemiddel dara er/bliver...det vil gøre jer rige og forlænge patienters liv.
|
|
10/9 13:34 af dingleberry |
Det er faktisk ikke noget tosset spørgsmål, dohk. Den største aktionær er Fidelity med 10%, men aktionærkredsen er spredt både geografisk og andelsmæssigt. Mit bud er at Jan er stort set eneherskende. Han er stor aktionær, essentiel for forskningen og strategien, stærk i sin position som CEO - og aktionærerne vil følge hans anbefalinger
|
|
10/9 13:35 af dingleberry |
Men kommer der et bud med en premium på 100%, så bliver det nok svært at holde styr på aktionærerne!
|
|
|
10/9 13:45 af JKY_VH |
100% med udgangspunkt i den nuværende kurs er alt for billigt.
|
|
|
10/9 14:15 af gentogen |
Genmab er mere end Dara, så det kan da betyde meget (også for patienters liv), om det bevares eller ikke
|
|
10/9 14:22 af bongobob |
gentogen. Det gælder begge veje. En ny ejer kan måske bedre få råd til at udfolde potentialet
|
|
10/9 14:31 af dingleberry |
Det er en stille dag på kontoret i dag. Vandret handel og begrænset volumen. Meget usædvanligt
|
|
|
10/9 17:03 af gentogen |
Ja, hvis medarbejderne er interesserede i at arbejde for den nye ejer
|
|
|
10/9 17:19 af Mcjean |
Den skulle du tænke længe over:-)
|
|
|
10/9 17:20 af JKY_VH |
ja hold da op, den var svær:-)
|
|
|
10/9 18:13 af dohk |
Om Genmab er mere end dara, det ved vi vel ikke rigtig endnu. Azerra har vist sig ikke at være et specielt vigtig drug hverken for patienter eller for aktionærer. Teknologierne duo og hexa har vi meget svært ved at værdisætte endnu, vi skal se noget klinisk data først. TF-ADC ser lovende ud, og de er nok i fuld gang med med at finde en indikation der kan give dem BTD så vejen til godkendelse bliver kort. Personligt glæder jeg mig mest til at høre mere om TF-ADC, især i solid tumors
|
|
|
10/9 20:17 af JKY_VH |
NBI +1,86%
|
|
10/9 20:42 af dingleberry |
På et tidspunkt må det føde igennem til genmab!
|
|
|
10/9 20:43 af JKY_VH |
ja, nu 2,35%
|
|
|
11/9 07:23 af Repsac |
God morgen fredag (link)
|
|
|
11/9 07:34 af Sukkeralf |
|
|
|
11/9 07:34 af Sukkeralf |
God morgen
|
|
11/9 07:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen og tak for to links som får smilet frem. :-)
|
|
|
11/9 08:07 af JKY_VH |
Tak Sukkeralf. Ja analytikerne undervurderer potentialet i Dara, eller også er de bevidst forsigtige med deres modeller.
|
|
|
11/9 08:13 af Sukkeralf |
Arrhhh måske skal vi stadig lige tage den med ro - det er min holdning. Lad os i første omgang se en BB eller en double BB og så tage den derfra. Vi mangler bunker af kliniske data for at underbygge et salg på 4-5 milliarder dollar
|
