Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
17/9 09:11 af Sukkeralf |
I mine øjne er Genmab stadig prissat ganske pænt, men det gør måske også at de store selskaber holderne fingerne for sig selv - og så kan Daratumumab nå at udfolde sig
|
|
17/9 09:12 af nohope |
Alternativ til at hugge små selskaber billigt kunne jo være at de selv tog hænderne op af lommen og satsede.
|
|
|
17/9 09:12 af Sukkeralf |
Ja man fornemmer en lille tåre i øjenkrogen
|
|
17/9 09:17 af dingleberry |
Ja, det er lidt surt, når der bliver kastet så mange midler efter udvikling det uafhængige biotekled. Så skal Roche jo selv til at tage risiko på bøgerne. Det er jo noget federe, når man kan lave overnormal profit med lav risiko ;-)
|
|
17/9 09:18 af dingleberry |
Og måske endnu værre, så skal man selv til at vise, at man er sin egen løn værd...
|
|
17/9 09:18 af dingleberry |
Men når det så er sagt, så kan manden jo have en pointe i, at de gode køb ikke hænger på træerne. Heller ikke for os småaktionærer
|
|
|
17/9 09:19 af Mcjean |
Ja det frie marked er noget værre noget, bedre med delvise monopoler med få udbydere, meget nemmere at kontrollere.
|
|
17/9 10:38 af troldmanden |
jan var da rigtig i hopla i går. Har lige lyttet til webcast. En enkelt bemærkning i forhold til I89 flotte gennemgang. Jeg høre ikke noget om at der kan laves en meget bedre aftale med TF ADC end dara. Han taler om at flere big Pharma cirkler omkring det prækliniske stof AXL-ADC. Men at han vil beholde den for sig selv og føre den ud på marked
|
|
17/9 10:39 af troldmanden |
Han siger så at stoffer med et potentiale på $500-1000 mio kan de selv håndtere i fremtiden mens stoffer med salgs potentiale som DARA der vil de kunne lave nogle gode partner aftaler
|
|
17/9 10:43 af dingleberry |
Det lyder også ganske fornuftigt. Fase 3 studier i den størrelsesorden som JJ kører på Dara kræver massive organisatoriske ressourcer og investeringer, som det ikke rigtig giver mening at bygge op i GEN. Desuden medfølger der en enorm risiko, som det heller ikke giver mening at tage på bøgerne - specielt, når man ikke selv vil stå for det efterfølgende salg og distribution af medikamentet
|
|
17/9 10:45 af dingleberry |
Jeg ser at GEN kan køre sine programmer frem til slutningen af P2 og så kigge efter partnere der - specielt hvor der kræves meget store P3 programmer
|
|
17/9 10:47 af dingleberry |
Som jeg ser det, så giver det stor mening i brede R&D termer selv at køre P1 & P2. P3 giver mere mening at køre for den interessent, der skal stå for det regulatoriske og salgsmæssige efterfølgende
|
|
17/9 10:47 af troldmanden |
Hvis han vil til at have en række 50/50 aftaler inkl med big Pharma så får de også nok at bruge penge på over de kommende år. Det vil jo svare til at de i princippet skal betale 50% af dara udviklings omkostninger (minus milestones)
|
|
17/9 10:49 af dingleberry |
Den ged kan barberes på flere måder rent kontraktmæssig. Jan har insisteret på at få en ren royalty, og alt afhængigt af COGS på medikamentet kan 20% royalty sagtens svare til 50% ownership.
|
|
17/9 10:50 af dingleberry |
Når man ikke selv står for distributionen, vil det på lange strækninger være en fordel at "give" upsiden på produktions- & distributionsoptimeringen til partneren
|
|
17/9 10:55 af troldmanden |
vi har jo allerede set de første 50/50 aftaler. Og der deler man lige over på udgifter og indtjening. Og hans kommentar er netop at genmab har lavet flre af den type aftaler. Og fremadrettet bliver det ikke kun med små biotech selskaber men også big Pharma han vil lave den slags aftaler. Enten at de har 50% fra starten eller at de har en option til at få 50%.
|
|
17/9 10:57 af dingleberry |
jp
|
|
17/9 10:57 af dingleberry |
jep
|
|
17/9 10:58 af dingleberry |
Jeg taler blot om, hvor meget risiko, det giver mening at tage på bogen
|
|
17/9 10:59 af dingleberry |
et begreb jeg er sikker på at Jan og resten af de gamle i gårde er meget bevidste om
|
|
17/9 11:05 af troldmanden |
ja men han lægger netop op til at tage mere risiko v ed at indgå denne type aftale. Det giver heller ingen mening at have 3 mia stående på bogen. Jeg tror at vi allerede fra 2017 vil se deres udgifter stige til +1 mia om året
|
|
17/9 11:06 af dingleberry |
jeg siger blot, at der er flere måder at barbere risiko/ejerskabsgeden på for Jan. Kører GEN først sine projekter frem til afslutningen af P2, så er der særdeles mange muligheder
|
|
17/9 11:07 af dingleberry |
og en 50/50 kan se ud på mange måder
|
|
17/9 11:18 af troldmanden |
ja jeg tror også mest på 50% options dele med big Pharma. Og så måske et geografisk afgrænset område. I hvert fald ind til det tidspunkt hvor DARA evt for alvor er begyndt at genere stort Cash flow
|
|
| ||
|
17/9 11:19 af dingleberry |
GEN har i hvert fald ikke musklerne lige nu til at gå med i en ren 50/50 som i udviklingen af dara. Det er dælme mange ressourcer der skal bindes i meeeget lang tid
|
|
|
17/9 11:36 af Sukkeralf |
Det hele skal jo gå op i en højere enhed med indtjeningen fra Daratumumab - og skulle Daratumumab fejle af den ene eller anden grund er jeg sikker på at Genmab revurderer deres strategi. Det er væsentligt nemmere at gå fra en 50% ejerandel til mindre end den omvendte vej.
|
|
|
17/9 11:37 af Sukkeralf |
Og Jans optimisme omkring Daratumumab er da ikke tikke til at tage fejl af :-)
|
|
17/9 11:46 af troldmanden |
Heller ikke jansens optimisme. De vil over de næste 18 mdr MERE end fordoble det hidtil antal kliniske forsøg. Hvorfor de fleste vil være i nye indikationer.Så begynder vi vel så småt at nærme os godt 10 mia DKK de har brugt på stoffet....
|
|
17/9 11:47 af troldmanden |
og ja sukkeralf. Det er netop options delen der gør at man let kan køre op på en højere klinge såfremt dara royalties begynder at komme ind i en lind strøm
|
|
17/9 12:02 af dingleberry |
Det store commitment til udvidelse af programmet må alt andet lige tyde på, at alle ting er på sporet og vi kan vide os lidt mere sikre
|
|
|
17/9 12:02 af Sukkeralf |
desuden synes jeg altid Genmab har været strikse med hvad de smider i klinikken - og Jan har påpeget dette flere gange på det sidste. De vil kun satse på differentierede antistoffer - måske også en lektie lært af hele ofatumumab historien. Sådan kan vi lide det nu hvor mulighederne er der !!
|
|
|
17/9 12:03 af Sukkeralf |
Kun det absolut bedste skal i klinikken
|
|
17/9 12:03 af dingleberry |
Og så bliver det sindssygt spændende, om de her interim analyser i kombostudierne lige pludselig udvikler sig til empowerment points. Så kommer der til at ske ting og sager på analytikernes targets!
|
|
17/9 12:09 af troldmanden |
Han nævner om at hvis interim data er gode nok så vil der kunne komme label ekstension 1,5-2 år før analytikerne forventer. Nogen der har et hurtigt overblik over analytikernes forventning på det punkt?
|
|
17/9 12:09 af celsius |
Hvornår har vi de første data i interim analyser i kombostudierne ?
|
|
17/9 12:39 af dingleberry |
Det er mere spændende at se maling tørre end at følge handlen i GEN i dag. Suuk
|
|
17/9 12:41 af dingleberry |
mon det hele kan tilskrives wait-and-see op til FED i aften, eller mangler GEN investorerne noget spændende at sætte tænderne i?
|
|
17/9 12:45 af bongobob |
Jeg har pantsat den gamles gebis og sidder bare og venter på en supplerings mulighed. FED +50 points please
|
|
17/9 12:46 af dingleberry |
haha - så længe det ikke er dit eget gebis, så er jeg helt rolig
|
|
|
17/9 12:50 af JKY_VH |
haha dingle, det er linolie:-)
|
|
17/9 12:51 af bongobob |
Jeg blev inspireret af Jan i går. Selv om jeg allerede er godt loadet er det simpelthen for godt til bare lade ligge på gaden. Det der gjorde det for mig var Duobody is 75% of our future. You ain't seen nothing yet
|
|
17/9 12:52 af bongobob |
Det sidste var bare mig
|
|
17/9 12:53 af dingleberry |
der er bare den hage ved duobody at den er meget langt fra markedet endnu. Og den er også langt fra at have vist klinisk effektivitet i P1. Så entry pga duo er ikke ligefrem noget der haster
|
|
|
17/9 12:58 af Sukkeralf |
Det gode ved Genmab er, at hvis man har tiden så vil Daratumumab holde gryden i kog med kliniske nyheder og kvartalssalg de næsten mange år. Arzerra vil og bidrage lidt. I den tidlige pipeline er der ikke så meget interessant udover Humax-TF ADC, men herefter begynder der at blive fyldt op med guf for geniale eller kræs for kendere. Dermed er der lagt i ovnen til gode kliniske data når Daratumumab trapper ned.
|
|
17/9 12:59 af dingleberry |
Det lyder til at 2016 bliver lidt af et brag - både med dara på markedet og IND'er til højre og venstre
|
|
17/9 12:59 af celsius |
hvor mange år er Duobody fra marked ?
|
|
17/9 13:06 af troldmanden |
+5
|
|
17/9 13:11 af bongobob |
MEN teknologien bliver mere værd hos analytikerne efterhånden som den bliver valideret. IND og post ASH R&D update hjælper her
|
|
|
17/9 13:17 af gentogen |
Der er også ADCT-301
|
|
|
17/9 13:37 af Sukkeralf |
Ja og det lader til at der stadig er stor interesse for at lave aftaler - vi skal bare se at få HexaBody på banen også.
|
