Aktiesnakken
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
19/7 10:30 af ProInvestorNEWS |
exit...Vort US newsfeed er ramt.
|
|
|
19/7 10:26 af ProInvestorNEWS |
(kræver ikke abb)
|
|
|
19/7 10:25 af ProInvestorNEWS |
Stort it-nedbrud rammer politi, lufthavne og medier verden over (link)
|
|
19/7 09:56 af exitnu |
Godt at PI kører ... god weekend :-)
|
|
19/7 09:56 af exitnu |
London Stock Market Hit By Technical Glitch
(link)
"The London Stock Exchange was hit by a technical glitch Friday that delayed the start of trade and affected its market news service, amid outages across the world. ..."
|
|
19/7 09:35 af exitnu |
Cybersecurity platformen CrowdStrike er også nede ...
|
|
19/7 09:34 af exitnu |
It-nedbrud rammer politi, lufthavne og medier i flere lande
(link)
|
|
|
19/7 08:34 af Urban |
"Europas tunge industri kommer til at betale en skræmmende høj pris for strøm, hvis ikke der kommer mere fart på udbygningen af vindmøller og solceller.
Over de kommende årtier risikerer industrivirksomhederne at skulle betale to-tre gange mere for strøm end deres konkurrencer i Kina og USA, hvorfor de ikke vil kunne konkurrere på det globale marked".(link)
|
|
|
19/7 07:57 af Fandel |
Tak og i lige måde LP90...
|
|
|
19/7 07:51 af B.Andersen |
Godmorgen :-)
|
|
|
19/7 07:50 af LP90 |
Godmorgen :-) god dag og weekend til alle :-)
|
|
|
19/7 07:43 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
19/7 07:41 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
|
19/7 07:19 af ProInvestorNEWS |
Obligationer/tendens: Højere rente i sigte fra start (link)
|
|
|
19/7 07:14 af ProInvestorNEWS |
Aktiesparekontoen er mere populær end nogensinde (link)
|
|
|
19/7 06:58 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
19/7 06:57 af ProInvestorNEWS |
Internationale aviser med Meta, Ford og Airbus (link)
|
|
|
19/7 06:56 af ProInvestorNEWS |
Fredagens aviser med B&O, Saxo Bank og Viaplay (link)
|
|
|
19/7 06:55 af ProInvestorNEWS |
Asien: Kursfaldene fortsætter ufortrødent (link)
|
|
|
19/7 06:50 af ProInvestorNEWS |
USA/lukning: Nedturen fortsatte trods comeback til Nvidia (link)
|
|
|
19/7 06:19 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen :-)
|
|
19/7 05:44 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
18/7 19:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Europa/aktier: Nokia og Husqvarna straffet for skuffende regnskaber (link)
|
|
|
18/7 17:43 af Aps invest |
:) Ja, det ligner en rigtig sommer korrektionen :) Nervøse investorer bliver revet med, af den dårlige stemning, der pludselig er opstået i fedme og chip, som har været drivkraften i lang tid. :)
|
|
| ||
|
|
18/7 17:33 af Pensionisten |
Det lader også til, at Tech aktierne lige skal have en lille korrektion....
|
|
18/7 17:27 af Helge Larsen/PI-redaktør |
"Men fremgangen var relativt bredt funderet med stigninger i 14 af de 25 aktier i C25-indekset, som endte 0,3 pct. højere i 1921,30"
|
|
18/7 17:27 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Torsdagens aktier: DSV og Rockwool førte an i dansk aktiecomeback mens Novo fortsatte ned (link)
|
|
18/7 17:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
"Fortsatt på läkemedelstemat försvagades Eli Lilly med 3,8 procent efter att den schweiziska konkurrenten Roche presenterat tidiga studieresultat för pillerbaserad behandling för fetma och typ 2-diabetes. Även danska Novo Nordisk föll på den europeiska aktiemarknaden". i dag kl. 05:58 ∙ Nyhetsbyrån Direkt
|
|
18/7 17:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det samme med Eli i USA.
|
|
18/7 17:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er tydeligvis udlandet som sælger ud i udvalgte danske aktier med overvægt at fedmeaktier ved åbning i USA.
|
|
18/7 17:10 af Bulder |
LLY falder også voldsomt
|
|
18/7 17:10 af Bulder |
Men ved nogen hvorfor Novo faldt. LY
|
|
18/7 17:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Forståeligt at Zealand falder samtidigt med NOVO.
|
|
18/7 17:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
DSV, Bavarian, Rockwool, DSV, Ørsted, Genmab, Ambu, FLS, ISS m.fl. holder sig flot i indekset.
|
|
|
18/7 17:01 af Aps invest |
Kig kurven på dem….falder samtidigt som Novo….bla
også Novonesis
|
|
|
18/7 16:59 af Aps invest |
Dem jeg følger ryger da baglæns på samme tid med Novo….GN, Carlsberg, NKT, Chemometec, Zealand osv osv….Noget er ihvertfald algoritmer
|
|
18/7 16:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
C25 falder selvfølgelig pga vægtningen af Novo. I rigtig mange af de øvrige selskaber i indekset er da ikke kursfald?
|
|
|
18/7 16:52 af Aps invest |
Og når Novo får hug, sender algoritmerne hele DK ned samtidigt :)
|
|
|
18/7 16:50 af Aps invest |
Markedet virker lidt ramt af sommer hysteri p.t…..Det er helt skørt det der foregår p.t
|
|
18/7 16:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
DSV i pludselig stigning: Rygter om indsnævret felt af bejlere til DB Schenker bag plus (link)
|
|
|
18/7 14:59 af Pensionisten |
DSV - Saudi selskabet har trukket sig i slaget om DB Shenker.
|
|
|
18/7 13:31 af ProInvestorNEWS |
Europa/aktier: Nokia får tæsk efter regnskab mens Volvo suser i vejret (link)
|
|
|
18/7 13:22 af henrik48 |
Har købt et frimærke i Colonial Coal efter omtale i mioklubben :-)
|
|
|
18/7 13:09 af ProInvestorNEWS |
Video...Pharma- og biotekopdatering uge 29 | Novo, Zealand Pharma, Gubra, Viking, Demant, Genmab (link)
|
|
|
18/7 12:22 af ProInvestorNEWS |
Saxo Bank: Sejr til Trump kan give plus til banker og minus til grønne aktier (link)
|
|
|
18/7 11:48 af ProInvestorNEWS |
Aktier/middag: Stejl formiddagsoptur anført af Zealand og DSV (link)
|
|
|
18/7 10:31 af Bullish |
God formiddag - ja, det har været en dyr uge indtil nu :-)
|
|
|
18/7 08:08 af ProInvestorNEWS |
Obligationer/tendens: Næppe ændringer i renteniveau op til ECB-rentemøde (link)
|
|
18/7 07:18 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
|
18/7 07:01 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
