Aktiesnakken
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
|
29/7 18:43 af ProInvestorNEWS |
Europa/aktier: Bøjede ned omkring amerikansk børsåbning (link)
|
|
29/7 16:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
USA/åbning: Nølende optimisme fra begyndelse af travl uge (link)
|
|
29/7 15:34 af Helge Larsen/PI-redaktør |
USA/tendens: Optimistisk indledning på begivenhedrig uge (link)
|
|
29/7 14:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Morgan Stanley ser ikke en bred rotation ind i cykliske aktie (link)
|
|
29/7 14:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Europa/aktier: Philips og Heineken i yderpositioner i starten af spændende uge (link)
|
|
29/7 13:02 af TeamGarlic |
Gut Mittags derude :-)
|
|
|
29/7 09:07 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
29/7 08:50 af ProInvestorNEWS |
På finansmarkederne er der lagt op til en start på ugen med stigninger, efter at det danske C25-indeks fredag afsluttede ugen med et knebent plus på 0,1 pct. til 1964,71. Mandag stiger futuren på det tyske DAX-indeks, der normalt er en god indikator for udviklingen herhjemme, med 0,4 pct., og i USA øger futures for de toneangivende aktieindeks med 0,4-0,7 pct.
|
|
|
29/7 08:44 af ProInvestorNEWS |
Aktier/tendens: Rivalregnskab og analyseændringer i fokus før grøn start (link)
|
|
|
29/7 07:38 af ProInvestorNEWS |
Obligationer/tendens: Renterne kan falde igen efter yderligere dyk i USA (link)
|
|
|
28/7 15:46 af JKY_VH |
Tvivlen breder sig: Vil Fed alligevel sænke renten onsdag? (link)
|
|
|
27/7 18:15 af ProInvestorNEWS |
Fra debatten:
Eli Lily/Viking/Gubra/ Zealand/Novo Nordisk (link)
|
|
|
27/7 07:10 af ProInvestorNEWS |
Han tilføjer, at han nu ser optimistisk på langsigtede investeringer i små virksomheder. Russell 2000-indekset, som samler små virksomheder, er steget 1,8 procent i denne uge. Indekset er steget omkring 8,6 pct. indtil videre i juli.
|
|
|
27/7 07:09 af ProInvestorNEWS |
- Markedet uden for "the magnificent 7" ser relativt normalt ud på længere sigt. "Small cap" ser faktisk ret interessant ud, siger George Maris, investeringschef og global aktiechef hos Principal Asset Management til CNBC.
|
|
|
27/7 07:08 af ProInvestorNEWS |
Selvom det brede marked har været tynget af fald i ledende tech-virksomheder i denne uge, har mindre virksomheder klaret sig relativt godt.
|
|
|
27/7 07:05 af ProInvestorNEWS |
Sådan endte det for de afgørende indeks:
Dow Jones-indekset endte med 1,64 pct
Tekniktunge Nasdaq steg 1,03 pct
Det brede S&P 500-indeks steg 1,11 pct
|
|
|
27/7 07:04 af ProInvestorNEWS |
Fredag: Wall Street steg markant efter inflationstallene....
Nasdaq-indekset vendte og endte markant højere efter en tung uge for amerikanske teknologiaktier.
|
|
|
27/7 07:03 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen :-)
|
|
27/7 06:15 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
26/7 18:02 af Stroka |
Pharma regnes som sikker havn i recessioner og generel nedtrend i aktiemarkederne. Det er jo slet ikke en sådan situation vi har nu, hvor de store drenge tager massive gevinster hjem i alt det der er vildt overkøbt det sidste års tid.
|
|
|
26/7 17:54 af Aps invest |
Safe haven, måske, men stadigvæk 15% ned fra toppen, Stroka :) Men, ja, selvfølgelig fordi den er steget så meget på kort tid, så bliver der taget gevinster, ligesom i Mag 7.
|
|
26/7 17:29 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fredagens aktier: Rockwool og GN til tops på grøn aktiedag (link)
|
|
|
26/7 16:35 af Stroka |
tider. At der pt. tages toppen af den vilde kursstigning er helt naturligt og ændrer ikke noget ved dette.
|
|
|
26/7 16:31 af Stroka |
Selvfølgelig er Novo stadig en sikker havn i urolige tide
|
|
| ||
|
|
26/7 16:29 af ProInvestorNEWS |
USA/åbning: Grøn start efter inflationstal bekræfter håb om rentesænkning til september (link)
|
|
|
26/7 15:42 af Aps invest |
Ja, Pensionisten….Novo er ikke så meget “safe haven” mere :) Mange står klar i kulissen, som det plejer, når der lugtes penge :)
|
|
|
26/7 15:38 af Pensionisten |
@Aps Invest. Der er blevet en del trængsel af selskaber, der er gået ind på fedmemarkedet.Er lidt spændt på Novos regnskab og forventninger.
|
|
|
26/7 15:21 af ProInvestorNEWS |
Federal Reserve foretrukne inflationsmål skuffer en spids - men økonomerne er delte(link)
|
|
|
26/7 15:18 af Aps invest |
Novo har godt nok fået smæk siden toppen omkring 1030 til nu 865. Trækker C25 godt ned igen idag.
|
|
|
26/7 15:02 af Pensionisten |
c25 Muligt - men C25 dropper..
|
|
|
26/7 14:52 af henrik48 |
Ser ud til at Mag7 får en god start - der er også tiltrængt !!!
|
|
26/7 14:47 af Match |
Ja, det ser godt ud: (link)
|
|
|
26/7 14:46 af henrik48 |
@pensinisten - DOW stiger da efter tal…
|
|
|
26/7 14:45 af henrik48 |
Takker…
|
|
26/7 14:43 af exitnu |
Personal Income and Outlays, June 2024
(link)
|
|
|
26/7 14:43 af Pensionisten |
Har ikke set tallene - men lader til de skuffer
|
|
|
26/7 14:43 af henrik48 |
Stigning i formarked tyder på ‘gode’ tal ??
|
|
26/7 14:41 af exitnu |
JA, de kom præcis kl. kl 14:30 :-)
|
|
|
26/7 14:39 af henrik48 |
Der skulle komme inflationstal fra USA kl 14:30 ??
|
|
|
26/7 14:14 af ProInvestorNEWS |
Europa/aktier: Grøn dag drevet af luksusvarer og teknologi (link)
|
|
|
26/7 10:00 af ProInvestorNEWS |
Aktier/åbning: Lille comeback til C25 inden eftermiddages vigtige inflationstal (link)
|
|
|
26/7 08:59 af ProInvestorNEWS |
Aktier/tendens: Novo og Bavarian i fokus efter anbefalinger af EMA-udvalg (link)
|
|
|
26/7 08:43 af ProInvestorNEWS |
Lidt mere lovende ser det ud fredag morgen, hvor de ledende indeks i USA indikeres op med mellem 0,3 og 0,4 pct. Omvendt ser mismodet ud til at fortsætte på de europæiske markeder. Her indikeres det toneangivende tyske DAX-indeks ned med 0,2 pct. inden åbningen. Nordnet
|
|
|
26/7 08:43 af ProInvestorNEWS |
Svingninger har der været rigeligt af de sidste par dage, og torsdag var det stærkere end ventet BNP-tal for USA, der satte markedet i gang. Dog endte det med aktiefald i USA, da navnlig teknologiaktierne fortsat var under pres.
|
|
|
26/7 08:43 af ProInvestorNEWS |
Dagens store begivenhed bliver de amerikanske inflationstal for juni, der lander knap en uge inden rentemødet i den amerikanske centralbank. Det er på forhånd ventet, at kerneinflationen vil aftage en spids fra maj, og skuffer det tal, kan det sende markederne i svingninger.
|
|
|
26/7 08:22 af ProInvestorNEWS |
Danmark: Detailsalget faldt marginalt i juni (link)
|
|
|
26/7 08:20 af Fandel |
I lige måde LP90...
|
|
26/7 08:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tak og ilm LP90. :-)
|
|
|
26/7 07:47 af LP90 |
Godmorgen :-) håber alle får en fin afslutning på ugen og en fabelagtig weekend med alle dem i har kære gerne krydret med et kig til solen :-)
|
|
|
26/7 07:31 af ProInvestorNEWS |
Obligationer/tendens: Måske lidt højere rente mens der ventes på inflationsdata (link)
|
