Aktiesnakken
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
Vestas
|
|
7/8 06:57 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
6/8 18:32 af ProInvestorNEWS |
Europa/lukning: Bayer straffet for regnskab i lettet marked (link)
|
|
|
6/8 17:25 af ProInvestorNEWS |
Tirsdagens aktier: Novo trak lettet C25 op efter skrækstart på ugen (link)
|
|
|
6/8 17:24 af ProInvestorNEWS |
Tirsdagens obligationer: Renten sprang op efter genfunden ro (link)
|
|
|
6/8 16:20 af ProInvestorNEWS |
USA/åbning: Lille comeback efter storudsalg oven på recessionsfrygt (link)
|
|
|
6/8 15:15 af ProInvestorNEWS |
USA's handelsunderskud var lidt større end ventet i juni (link)
|
|
|
6/8 15:13 af ProInvestorNEWS |
USA/tendens: Bedring i vente efter brandudsalg - Palantir belønnes for regnskab (link)
|
|
|
6/8 14:39 af ProInvestorNEWS |
Amerikansk rentenedsættelse er nært forestående mener Jyske Bank (link)
|
|
|
6/8 13:33 af ProInvestorNEWS |
Europa/aktier: Tvivlen ulmer stadig efter choksalg - Sonova går frem efter lancering (link)
|
|
6/8 13:01 af StockBull |
Palantir shares spike on Q2 beat and full-year guidance raise (link) så det gør Nvidia sikkert også når deres q2 kommer
|
|
6/8 12:58 af StockBull |
sund korrektion i.f European Central Bank chief Trichet (link)
|
|
|
6/8 12:48 af ProInvestorNEWS |
Danske Banks chefstrateg om tirsdagens aktieudvikling: Fornuften ser ud til at sejre igen (link)
|
|
6/8 11:35 af StockBull |
handlerne er jo ikke overstået. Det jo handler for 4000mia usd og i teorien han en hedgefund krakke og så bliver det først grimt . Så der mangler handler for måske 2000 mis usd hvis vi kan regne med de bloomberg skriver
|
|
|
6/8 11:09 af Bullish |
Ja, men der vil der ikke fortsat være et salgspres, indtil alle de spekulative investeringer finansieret af billige yen-lån er lukket? Eller næsten alle, nogle vil jo nok blive fastholdt.
|
|
6/8 11:00 af StockBull |
Det tvangssalg det i Japan men sikkert en masse som panikker. Så det ligesom en lavine men ikke nødvendigvis på grund af US arbejdsløstal som først antaget
|
|
|
6/8 10:58 af Bullish |
Så der er nogen, der skal have solgt en masse aktier - måske investeret i AI, fedme og våben? :-o
|
|
6/8 10:46 af StockBull |
50-60% overstået (link)
|
|
6/8 10:42 af StockBull |
Når skal være Nok
|
|
6/8 10:41 af StockBull |
Problemet er formentlig Japanese yen, som ret hurtigt er steget 17 %. Der er en kæmpe carry trade hvor der lånes i Yen og der købes us bonds. Disse trades er tit gearet 20 til 100 gange. Styrkelsen i Yen har ført til margin calls på mange milliarder som så søges dækket ind ved tvangssalg i aktie beholdninger som var sikkerhed. Når derfor det faldt mest i Japan.
|
|
|
6/8 10:36 af ProInvestorNEWS |
Amerikansk finanshus om carry-handel: Det er ikke overstået endnu (link)
|
|
|
6/8 09:41 af ProInvestorNEWS |
Aktier/åbning: Zealand og Vestas fører an i kollektiv genrejsning i C25 (link)
|
|
|
6/8 09:27 af ProInvestorNEWS |
Regnskaber fra Novo Nordisk og A.P. Møller-Mærsk (link)
|
|
|
6/8 09:18 af ProInvestorNEWS |
Aktiemarkedets frygtindeks gik mandag til himmels men langt fra katastrofeniveau (link)
|
|
|
6/8 08:51 af Bullish |
Ritzau skriver, at 10% er halvdelen af 12,4% men det er jo ikke korrekt :-) indekset har hentet halvdelen af faldet siden sidste uge :-)
|
|
| ||
|
|
6/8 08:39 af Hyst |
|
|
|
6/8 08:39 af Hyst |
Tokyo har blot indhentet ca. det halve.
|
|
|
6/8 08:30 af ProInvestorNEWS |
Aktier/tendens: Grøn start i sigte efter panikdyk - mandagens største tabere i fokus (link)
|
|
|
6/8 08:13 af Bullish |
*10%
|
|
|
6/8 08:13 af Bullish |
Ligesom faldet var overdrevet, så virker +10& på Nikkei også for voldsomt. Det er ikke sikkert, det slutter her - eller rettere, jeg mener der vil komme mere bølgegang.
|
|
6/8 08:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Enig TG. :-)
|
|
6/8 08:04 af TeamGarlic |
@LP90: omvendt giver de store fald et sundere marked og folk skal lære om risiko igen - det er meget tiltrængt
|
|
6/8 08:04 af TeamGarlic |
Gut Mørnings - I'm bach :-)
|
|
|
6/8 08:03 af Bullish |
Godmorgen :-)
|
|
6/8 07:55 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
|
6/8 07:55 af Fandel |
Ja LP90. Det var en hård dag, men det ser ud til, at det lysner idag...
|
|
|
6/8 07:32 af LP90 |
Godmorgen :-) slem dag i går håber for alle at det bedres i dag :-)
|
|
|
6/8 07:16 af Fandel |
Godmorgen...
|
|
|
6/8 07:06 af ProInvestorNEWS |
Obligationer/tendens: Renternes vendning fortsætter - stigninger i sigte (link)
|
|
|
6/8 06:58 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
|
|
6/8 06:55 af ProInvestorNEWS |
Internationale aviser med Google, Mars og Nvidia (link)
|
|
|
6/8 06:54 af ProInvestorNEWS |
Tirsdagens aviser med Novo Nordisk, CS Wind Offshore og Jacobsen Plus (link)
|
|
|
6/8 06:51 af ProInvestorNEWS |
Asien: Kraftig modreaktion med massive stigninger i Tokyo (link)
|
|
|
6/8 06:49 af ProInvestorNEWS |
USA/lukning: Makrodata modererede det omsiggribende mismod (link)
|
|
|
6/8 06:44 af ProInvestorNEWS |
Aktier: Blodrød mandag vendes til positiv dansk tirsdag (link)
|
|
|
6/8 06:28 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
|
6/8 06:22 af ProInvestorNEWS |
DNB Markets
@DNBMarkets
God morgen fra Norge; Siden stengetid i Oslo i går er S&P Futures +1.5%, Brent +1.6%, BORR i USA +0.7%, BWLPG -1.7%, CLCO +0.2%, EQNR +0.7%, FLNG -0%, FRO -0.9%, GOGL +1.4%, HAFNI -0.4%, HSHP +1%, OET +1.9%, SDRL -0%; Nikkei i dag +10.5%, Hang Seng +0.5%
|
|
|
6/8 06:04 af ProInvestorNEWS |
Godmorgen :-)
|
|
6/8 06:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
|
5/8 22:57 af henrik48 |
Mag7 stiger fint i eftermarked…las os håbe at det fortsætter i morgen…sov godt
|
|
|
5/8 22:37 af ProInvestorNEWS |
Tesla faldt 4,23 pct
Apple endte ned 4,82 pct
Meta faldt 2,54 pct
Microsoft faldt 3,27 pct
Alfabet endte ned 4,45 pct
Amazon faldt 4,1 pct
Nvidia faldt 6,36 pct
|
